پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۵۰۳۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
علیرضا حاجیان زاده دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: تلاش داریم نیروی انسانی آموزش و پرورش را از لحاظ اعتقادی، دینی و اخلاقی توانمندتر کنیم تا همه بدنه آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت مبلغ مکارم دینی و اخلاقی باشند.

شعار سال:دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: تلاش داریم نیروی انسانی آموزش و پرورش را از لحاظ اعتقادی، دینی و اخلاقی توانمندتر کنیم تا همه بدنه آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت مبلغ مکارم دینی و اخلاقی باشند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، علیرضا حاجیان زاده در دومین نشست اعضای قطب یک کشوری ستاد همکاری ها افزود: با توجه به فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه در کشور، حوزه علمیه از لحاظ نیروی انسانی نمی تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس در برنامه پنج ساله همکاری ها ضمن استفاده از داشته های حوزه علمیه تلاش خواهیم کرد، نیروی انسانی آموزش و پرورش را از لحاظ اعتقادی و دینی و اخلاقی توانمند کنیم تا همه بدنه آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت مبلغ مکارم دینی و اخلاقی باشند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: در این راستا توانمندسازی مدیران و معلمان، کارشناسان و اعضای کمیته های همکاری با برگزاری نشست های تخصصی، همایش های علمی و کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی در قالب آموزش های ضمن خدمت، آموزش و تربیت مبلغان معلمان، توانمندسازی و نهادینه سازی رفتار اولیای دانش آموزان برای ایجاد رفتار پایدار و التزام عملی به سبک زندگی اسلامی به ویژه حجاب و عفاف را پیش بینی کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تصویب برنامه پنج ساله حوزه و ابلاغ به هنگام روسای عالی ستاد یعنی وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه بیانگر اهمیت موضوع است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش به ظرفیت های حوزه برای تعلیم و تربیت اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: تصویب برنامه پنج ساله حوزه و ابلاغ سریع روسای عالی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش متشکل از وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه بیانگر اهمیت موضوع و نیت خیر خواهانه هر دو نهاد جهت تحقق تعلیم تربیت مبتنی برآموزه های دینی و اخلاقی اسلام ناب است.

حاجیان زاده ادامه داد: برنامه پنج ساله همکاری ها حوزه و آموزش و پرورش فصل نوینی از همکاری ها را رقم می زند.

وی گفت: حوزه علمیه بر اساس رهنمود های رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید به دنبال اثر گذاری در بدنه و متن نظام جمهموری اسلامی است و کمک به نظام را از وظایف خود می داند و از طرفی آموزش و پرورش نیز برای تحقق سند تحول بنیادین نیازمند مشارکت نهادهای مهم است، بر این اساس هر دو نهاد برای تحقق این امر پیش قدم هستند و باید از این ظرفیت و فرصت به نفع تعلیم و تربیت اسلامی بهره برداری نماییم.

توسعه کمی و ارتقای کیفی مدارس وابسته به حوزه

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش به برنامه پنج ساله همکاری های این دو بخش اشاره کرد و گفت: همکاری در توسعه کمی و ارتقای کیفی مدارس وابسته به حوزه های علمیه، ایجاد و توسعه پیش دبستانی و مدارس غیر دولتی، ایجاد و توسعه مدارس خرید خدمت به منظور حضور فعال حوزه در خصوص آموزش مبتنی بر دین و اخلاق، بخشی از برنامه های پیش بینی شده و مصوب با بهره گیری ازسند چشم انداز حوزه و نیز سند تحول بنیادین می باشد.

حاجیان زاده همکاری در ایجاد زیرساخت های حقوقی و قانونی، استفاده بهینه و هدفمند از ظرفیت حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را از دیگر مفاد برنامه پنج ساله همکاری ها بیان کرد.

وی گفت: اصلاح فرآیند شناسایی، سازماندهی، توانمند سازی و بکارگیری روحانیون شاغل درآموزش و پرورش در امرتبلیغ، پژوهش و برنامه ریزی درسی و نیز بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات جذب منابع انسانی جهت جذب طلاب علوم دینی نیز از دیگر محورهای این برنامه است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش ایجاد شرایط لازم برای طلاب مستعد علوم دینی جهت شرکت در رشته های گروه علوم انسانی – اسلامی آزمون استخدامی ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، تقویت رشته مشاوره با رویکرد دینی در دانشگاه های وابسته به آموزش و پرورش در دوره های تحصیلات تکمیلی با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه را از دیگر محورهای این برنامه ذکر کرد.

حاجیان زاده در ادامه به آموزش و برنامه درسی با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: همکاری در تولید، نقد و بررسی، اعتبار سنجی و ارزشیابی برنامه های درسی و مواد رسانه های آموزشی و تربیتی و مطابقت آن با نظام معیار اسلامی، عضویت صاحب نظران حوزوی به نمایندگی از مرکز مدیریت حوزه های علمیه در گروه های برنامه ریزی درسی و همکاری در اجرای برنامه درسی ملی و ۱۱ راهنمای حوزه یادگیری هم از تصمیمات خوبی است که در برنامه پنج ساله مورد تاکید است.

وی با یادآوری ظرفیت فضلای حوزه در عرصه آموزش اظهار داشت: همکاری درتألیف، بازنگری و اصلاح برنامه های درسی تربیت معلم و به سازی منابع انسانی با رویکرد آموزش های اثربخش و تقویت شایستگی های معلمان در ابعاد اعتقادی، تربیتی، حرفه ای و ساحت های ششگانه تعلیم و تربیت تلاش خواهیم کرد نهایت استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اضافه کرد: جذب نیروی کارآمد حوزوی، تاسیس مرکز مبلغ معلم با همکاری حوزه و دانشگاه فرهنگیان از دیگر برنامه های این ستاد است که هم اکنون فعالیت خود را از قم آغاز کرده و به مرور در دیگر استان های مستعد توسعه خواهیم داد.

حاجیان زاده ضمن قدردانی از فعالیت های کمیته های استانی ستاد همکاری ها اظهار داشت: بخش اصلی از برنامه پنج ساله همکاری ها با تعامل و کمک استان ها تحقق می یابد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:19آذر1398،کد خبر: 83588406،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
1
مطمئنید تعریف خودتون از دین درسته که می خواهید اونو به بچه ها هم یاد بدید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین