پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۷۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: متاسفانه به جای بهره‌گیری از پژوهش‌های دانشگاهی برای کاهش آلودگی هوا مدارس و دانشگاه‌های کشور را تعطیل می‌کنیم.

شعار سال:رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: متاسفانه به جای بهره‌گیری از پژوهش‌های دانشگاهی برای کاهش آلودگی هوا مدارس و دانشگاه‌های کشور را تعطیل می‌کنیم.

صبح امروز بیستمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد.

در این مراسم علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بیان کرد: دانشجویان ما مقالات بی شماری در زمینه کاهش آلودگی هوا و همچنین تاثیرات آن دارند، اما این پژوهش‌ها تاکنون در کشور استفاده نشده اند و کاری از پیش نبرده اند.

زالی ادامه داد: مشکل عدم بهره گیری از پژوهش‌های دانشگاهی در رفع مسائل کشور از جمله کاهش آلودگی هوا فقدان نظام مدیریتی جامع و هوشمندانه در کشور است که تاکنون نتوانسته از پژوهش‌ها به نحو مطلوب استفاده کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی عنوان کرد: در شرایط کنونی سالانه بیش از ۲۰ هزار تن مواد آلاینده به ریه شهروندان تهرانی وارد می‌شود که از میزان ۱۲ هزار تن مربوط به خودرو‌های سواری و ۲۰۰۰ تن مربوط به موتورسیکلت‌ها است. بیش از ۲۵۵ روز در کلانشهر‌ها همواره پدیده وارونگی هوا وجود دارد در این خصوص تعطیلی مدارس راهکار اصلی نیست چرا که تعطیلی سهمی کمتر از ۲۰ درصد را در کاهش آلودگی هوا دارد و نوزادان و شیرخوارگان بالاترین قربانیان آلودگی هوا هستند.

وی افزود: متاسفانه علی رغم تمام تلاش‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم برای کاربردی شدن پژوهش‌ها در راستای رفع مسائل کشور هنوز به نتیجه نرسیده است.

زالی با بیان اینکه دانشگاه نسل سوم در فضای اقتصادی و اجتماعی متراکم زایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: برای حرکت به سمت دانشگاهی نسل سوم باید برنامه داشت و خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با زیرساخت ها، پتانسیل‌های مختلف و محققان منحصربفرد در این عرصه گام برداشته است.

به گفته وی دانشجویان نسل سومی به دانشجویانی اطلاق می‌شود که به جای پرداختن به ساختار‌های کهنه و قدیمی نگاهی نقادانه به مسائل علمی دارند.

زالی با اشاره به رتبه بندی‌های بین المللی دانشگاه نیز بیان کرد: هر چند که تاکنون توانسته ایم در مجموعه لایدن ۷۴ پله و در وبومتریک ۱۰۴ پله ارتقا را داشته باشیم، اما با حرکت پرشتابی که آغاز کرده ایم باید هدف گذاری‌ها به گونه‌ای باشد که سال آینده رتبه بین المللی دانشگاه را به زیر ۳۰۰ برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: خوشبختانه در حوزه نوآوری و فناوری دریچه جدیدی به سوی ایران باز شده است در حقیقت تولید علم، نیروی انسانی محقق و زیست بوم فناوری سه ضلع مثلثی را تشکیل می‌دهند که به واسطه آن‌ها می‌توان موفقیت‌های زیادی را به دست آورد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:2دی1398،کد خبر:814445،snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
اینم یک جورشه. همه چیز ما باید به همه چیز ما بخوره دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین