پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از تصویب و ثبت انجمن علمی روابط فرهنگی در وزارت علوم تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم از بخش خصوصی نیز در توسعه همکاری‌های فرهنگی استفاده شود.

شعارسال: ابوذر ابراهیمی ترکمان عصر دوشنبه در مراسم‌ گرامیداشت هفته پژوهش (۲۳ تا ۲۹ آذر) در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با گرامیداشت هفته پژوهش و اشاره به اهمیت و جایگاه پژوهش در حصول به نتایج مطلوب و موثر گفت: کارهای پژوهشی انسان را از بسیاری تاریکی ها به روشنابی سوق داده و باعث ازبین رفتن جهل می شود.

وی با اشاره به تولید ۸۰ اثر جدید این سازمان، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با توجه به توانایی و ظرفیت های موجود بنظر توانسته اقدامات خوبی در حوزه پژوهش انجام دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به برنامه و فعالیت های جدید این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری نشست ها و جلسات مشترک با دیگر پیروان ادیان مختلف دنیا گامی دیگر در جهت توسعه روابط فرهنگی و تاکید بر زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف جهان است.

ابراهیمی ترکمان تاکید کرد: هرچه بیشتر با پیروان ادیان مختلف گفت‌وگو همچنین کارهای پژوهشی انجام دهیم می توانیم دستاوردهای بیشتری را در اختیار مسئولان و مقامات کشور قرار دهیم.

ترسیم برنامه‌های سازمان فرهنگ طبق بیانیه گام دوم انقلاب

ابراهیمی ترکمان درادامه با اشاره با همکاری و تعامل با ۴۳ دستگاه اجرایی و فرهنگی در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی، گفت: به دنبال گفت‌وگو با مقامات خارجی هستیم تا به نتایج خوب و مطلوب در تهاملات و توسعه روابط برسیم.

وی تأکید کرد: برنامه‌های اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ویژه در سال ۹۹،‌ طبق بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ترسیم شده است.

رونمایی از جایزه ملی پژوهش در روابط خارجی

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از رونمایی پروژه جدید «جایزه ملی پژوهش در روابط خارجی» خبر داد و گفت: با این اتفاق مهم، جایزه ملی را در روابط خارجی (سیاسی و فرهنگی) رقم خواهد خورد.

ترکمان همچنین به انتشار تعداد ۱۷ عنوان کتاب‌های فیروزه‌ای، ۳۰ عنوان کتاب مطالعات منطقه‌ای، ۹ عنوان دانستنی‌های رایزنان فرهنگی، بیش‌از ۶۴ عنوان تاریخ شفاهی رایزنان فرهنگی از سال‌های دور تا امروز، بیش‌از ۸۸ عنوان رساله‌های پایان مأموریت رایزنان فرهنگی ایران اشاره کرد.

دور دوم گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در مشهد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین، از برگزاری دور دوم گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در روز سه‌شنبه (۳ دی‌ماه) در مشهد مقدس خبر داد و گفت: گفت‌وگوهای فرهنگی نخبگان گام مؤثری در جهت گسترش تفاهم و تعامل و همچنین، تقویت نقش و سهم نخبگان و اندیشمندان در مسیر حل و فصل چالش‌های موجود به ویژه در مسیر روابط  فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها به شمار می‌رود.

ابراهیمی‌ترکمان اظهارداشت: در همین راستا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان یک روش و شیوه نو در دیپلماسی فرهنگی اقدام به برگزاری گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و آفریقا، ایران و جهان عرب، آسیایی و شبه قاره کرده است.

وی ادامه داد: هدف اولیه ما پایدارسازی این گفت‌وگوها است، به این معنی که این گفت‌وگوها تداوم یابد تا با کشورهای مختلف در مسائل فرهنگی به یک فهم مشترک برسیم.

ثبت و تصویب انجمن علمی برنامه‌ریزی روابط فرهنگی بین‌المللی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سخنان خود از به ثبت رسیدن  و تصویب انجمن علمی برنامه‌ریزی روابط فرهنگی بین‌المللی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه روابط فرهنگی استفاده کنیم و گفت‌وگوی بین ادیان مختلف و شخصیت‌های مختلف خارجی را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

رونمایی از کتب جدیدالانتشار و الگوی جایزه ملی پژوهش، افتتاح نمایشگاه کتاب، رونمایی از تاره‌های نشر، تقدیر از پژوهشگران برتر و تقدیر از نمایندگی‌های فرهنگی برتر ایران در حوزه پژوهشی از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

دکتر علی اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل، آیت الله محمد علی تسخیری مشاور رهبری در امور جهان اسلام و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مقامات و شخصیت های حاضر همراه با مسئولانی از وزارت خارجه و فرهیختگان و پژوهشگران و شماری از رایزنان فرهنگی نیز از جمله حاضران در این مراسم هستند.

 هفته پژوهش و فناوری سال جاری از ۲۳ تا ۲۹ آذر با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید همراه با برنامه‌های مختلفی؛ از جمله تجلیل از پژوهشگران، کارفرمایان و ایده‌های برتر، نشست های تخصصی مرتبط، برپایی نمایشگاه های فناوری در دانشگاه های گوناگون و برپایی بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 2دی1398 ، کدخبر: 83605550: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین