پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
رئیس شورای انجمن‌های علمی ایران با اشاره به اینکه توجه و نگاه به فرهنگ صنعتی نوعی نگاه به آینده است، افزایش کمی و کیفی تولید ملی، سرعت توسعه کشور و رتبه کشور در بهبود فضای کسب و کار، حضور متخصصین در تولید و پایداری و پویایی صنعت را پنج پیامد مثبت التزام به فرهنگ صنعتی دانست.

شعار سال: مجید قاسمی پیرامون ارتباط توسعه صنعتی و فرهنگ صنعتی، اظهار داشت:

توسعه صنعتی بدون فرهنگ‌سازی روند کندی را طی خواهد کرد و همچنین کیفیت تولید را پایین خواهد آورد.

در واقع توجه و نگاه به حوزه فرهنگ صنعتی نوعی نگاه به آینده است، کشور ما را با کشورهای صنعتی دنیا منطبق خواهد کرد، موجب پویایی و پایداری صنعت و مشارکت جمعی متخصصین و افراد صاحب نظر در این حوزه خواهد شد.

رئیس انجمن مدیریت ایران در ادامه گفت: مجموعه دارای فرهنگ، خوب و متعالی نکات و مزایای بسیار مثبتی را در پی دارد که این امر موجب خواهد شد توسعه صنعتی خیلی سریع‌تر و بهتر انجام شود.

 

مجید قاسمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صنایع

*** غفلت در ترویج فرهنگ صنعتی در کشور

وی در ادامه با اشاره به اینکه  تا کنون در خصوص فرهنگ صنعتی  اقدام قابل توجهی در کشور صورت نگرفته است، گفت:

در این خصوص غفلت شده است و در این رابطه افرادی که در حوزه‌های دانشگاهی فعالیت می‌کنند باید به این موضوع بپردازند.

همچنین فعالان حوزه صنعت و اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری‌ها نیز باید تلاش خود را در این حوزه روزافزون کنند.

رئیس شورای انجمن‌های علمی ایران در ادامه عنوان کرد:

توجه به بحث صنعت از دوران کودکی شروع می‌شود، در همین راستا افراد در کودکی باید نگاهی بر نقش خود در صنعت کشور داشته باشند تا زمانی وارد دانشگاه شده و در نهایت آن نگاه را عملی کنند.

*** اقداماتی که باید برای توسعه فرهنگ صنعتی انجام شود

قاسمی در ادامه پیرامون اقداماتی که باید برای توسعه فرهنگ صنعتی انجام شود، گفت:

اولین اقدام برای توسعه فرهنگ صنعتی، شروع فرهنگ‌سازی از دوران ابتدایی و دانشگاهی است، در حال حاضر در دانشگاه‌ها در حال فعالیت هستیم و جوانانی دوره کارشناسی را پشت سر گذاشته‌اند که می‌توانند دانش خود را به فناوری‌ها و نوآوری‌ها تبدیل کنند.

*** پیامدهای توسعه فرهنگ صنعتی

رئیس انجمن مدیریت ایران در خصوص پیامدهای توسعه فرهنگ صنعتی گفت:

افزایش کمی و کیفی رونق تولید، سرعت توسعه کشور، رتبه کشور در بهبود فضای کسب و کار از دیگر اثرات مثبتی توجه به این موضوع است.

وی افزود: وضعیت کشور ما بگونه‌ای است که سرشار از سرمایه‌های ارزشمند انسانی هستیم که لازمه اصلی تحول و حرکتی رو به جلو برای توسعه فرهنگ صنعتی است که باید به خوبی مدیریت شود.

 

مجید قاسمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صنایع

*** نقش خبرگزاری صنایع در توسعه فرهنگ صنعتی

به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس شورای انجمن‌های علمی ایران در پایان این گفتگو پیرامون نقش خبرگزاری صنایع در افزایش فرهنگ صنعتی، اظهار داشت:

خبرگزاری صنایع و همچنین رسانه‌های دیگر باید به انتشار فعالیت‌های فعالان صنعتی گذشته که در صنعتی‌شدن کشور نقش بسزایی داشته و از مبتکران این امر بوده‌اند، بپردازد، همچنین نقاط قابل اتکا اگر به خوبی تبیین و ارائه شود، موجب افزایش روحیه صنعتی شدن در کشور خواهد شد.

در ادامه می‌توانید گزارش تصویری مصاحبه خبرنگار خبرگزاری صنایع با رئیس شورای انجمن‌های علمی ایران را ملاحظه فرمائید:

 
 
سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار 15    آبان    98، کد خبر:   -----،  www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین