پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
رییس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: مدل پایش توسعه فناوری برای ستادهای 15 گانه معاونت علمی در حال تدوین است.

شعارسال: امید توکلی اظهار کرد: سامانه مربوطه بر مبنای شاخص‌های توسعه فناوری و اسناد راهبردی ملی با هدف تدوین یک مدل پایش برای ستادهای توسعه فناوری در حال تهیه و تدوین است.

به گفته توکلی، در طراحی و تدوین این سامانه، از شاخص‌های توسعه فناوری و اسناد راهبردی ملی استفاده شده و با اجرای این طرح امکان پایش و ارزیابی دقیق، سریع و آسان‌تر طرح‌های توسعه فناوری تحقق می‌یابد و مدیران بینش و دید کامل‌تری نسبت به روند اجرای طرح‌ها پیدا می‌کنند.

رییس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ستادها به منظور تحقق اهداف، راهبردها و اقدامات ملی اشاره شده در سند، نیازمند پایش و ارزیابی از عملکرد نهادهای حقوقی مرتبط هستند و در واقع بدون پایش و ارزیابی، بررسی عملکرد ستاد و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اجرای سند عملا غیر ممکن است و به دنبال آن سیاست‌های اتخاذی به صورت مبهم صورت می‌‏گیرد.

وی اظهار کرد: در واقع جمع‌‏آوری اطلاعات در کشور در حوزه فناوری بدون طراحی گلوگاه‏‌های اطلاعاتی ممکن نیست.

توکلی گفت: با اجرای این طرح ابزار خوبی برای تشخیص میزان دستیابی به اهداف نیز فراهم می‌شود و سعی شده تا با بهره گیری از تیمی مرکب از خبرگان دانشگاهی و صنعتی مدلی مناسب جهت پایش طرح مذکور طراحی شود.

رییس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: این مدل با همکاری معاونت سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی و ستادهای توسعه فناوری در حال تدوین است.

وی افزود: مراحل انجام طرح شامل مطالعه و بررسی ادبیات نظری موجود، مطالعات تطبیقی و اسناد بالادستی، طراحی مدل استخراج شاخص‌های توسعه فناوری از اسناد موجود، طراحی مدل پایش بر مبنای شاخص‌های توسعه فناوری و تطبیق مدل پایش بر اساس اهداف، راهبردها و اقدامات اجرایی اسناد موجود انجام می‌شود.

توکلی با اشاره به دیگر مراحل این طرح، اظهار کرد: طراحی گلوگاه‌های اطلاعاتی به منظور ارائه شفاف، مداوم و صحیح اطلاعات در دستگاه‌های مختلف مرتبط، طراحی منافع و انگیزش برای تحقق اهداف اسناد موجود ما بین دستگاه‌های اجرایی و ستادها، ایجاد سامانه یکپارچه پایش بر مبنای اطلاعات جمع‌آوری شده، پایش عملکرد دستگاه‌های اجرایی و ستادها در توسعه فناوری‌ها به صورت ماهانه، سه ماهه و سالیانه بر مبنای اطلاعات جمع آوری شده و ایجاد امکان گزارش‌گیری ماهیانه، سه ماهه و سالیانه از دیگر مراحل طراحی شده برای اجرای این طرح است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 24مرداد1395، کدخبر: 95050115259: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین