پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۲۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
رشد ناکافی اقتصادجهانی درسال 2019 پیامدهایش را در همه کشورهای بانرخ رشد پایین نشان داده است و به نظر می رسد یکی از پیامدهای بزرگ این رشد ناکافی ادامه وضعیت آشوب در درون سرزمین هاست.

شعار سال:رشد ناکافی اقتصادجهانی درسال 2019 پیامدهایش را در همه کشورهای بانرخ رشد پایین نشان داده است و به نظر می رسد یکی از پیامدهای بزرگ این رشد ناکافی ادامه وضعیت آشوب در درون سرزمین هاست. در نیمه دوم سال میلادی تازه سپری شده شهروندان شمار قابل اعتنایی از کشورها درآسیا ، در آمریکای لاتین ، در اروپای شرقی و در آفریقا از نابرابری ها و رشد تهیدستی انتقادکرده و نسبت به تصمیم های دولتهایشان اعتراض کرده و به خیابانها آمدند.

از سوی دیگر درخاورمیانه کشورهای گوناگون به تشدید مخاصمات میان خود تن داده و فضای تنش آلودرا بدتر کردند.این روزها و پس از ترور سردار شهید قاسم سبیمانی به وسیله ارتش آمریکا و تهدید مقامهای ایرانی به انتقام سخت از عاملان این ترور و نیز تصمیم مجلس عراق به الزام دولت برای بیرون راندن خارجی ها از عراق و نیز موضوع لیبی و افزایش تنش میان اسراییل و لبنان ، به نظر می رسد دنیا به سوی بی نظمی می رود. درچنین وضعیتی است که دبیر کل سازمان ملل از رهبران جهان می خواهد ازافزایش تنش دست بردارند و هشدار داد تنش‌های ژئوپلتیک به بالاترین سطح خود در قرن حاضر رسیده است.آنتونیو گوترش دبیر کل گفت افزایش تنش‌ها منجر به این شده که «شمار بیشتری از کشورها تصمیم‌های غیرمترقبه بگیرند که پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی و مخاطرات جدی ناشی از اشتباه در محاسبات، به همراه دارد».وی افزود: «در بسیاری از نقاط جهان بسیاری از مردم را خشمگین و عصبانی می‌بینیم. شاهد افزایش ناآرامی‌ِ اجتماعی، بالاگرفتن افراط‌گرایی، ملی‌گرایی و تندروی و رشد خطرناک تروریسم هستیم. این وضعیت نباید تداوم داشته باشد».دبیرکل سازمان ملل در سخنان خود تصریح کرد که با رهبران جهان در تماس بوده و پیام وی برای آنان روشن و ساده است: «از تنش پرهیز کنید، حداکثر خویشتنداری را به خرج دهید، گفتگو را دوباره آغاز کنید، و همکاری‌های بین‌المللی را از سر بگیرید».آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از رهبران جهان خواست با «نهایت خویشتنداری»، و «از سر گیری گفتگو» برای «توقف تنش‌ها» در جهان تلاش کنند. گوترش، طی سخنانی در سازمان ملل اعلام کرد: «تنش‌های ژئوپولیتکی در بالاترین سطح خود در سدهٔ حاضرند و این آشفتگی در حال افزایش است.»وی با اشاره به ترور قاسم سلیمانی، فرماندهٔ بلندپایهٔ ایرانی، افزود: «گرماگرم تنش‌ها هرچه بیشتر کشورها را به گرفتن تصمیم‌های پیش‌بینی‌ناپذیر وا می‌دارد که با پیامدهای پیش‌بینی‌ناپذیر و خطر بالای محاسبات نادرست همراه است.»وی با اشاره به اوضاع خطیر خاورمیانه در روزهای کنونی گفت: «جهان تاب تحمل جنگ دیگری را در خلیج فارس را ندارد.»وی اعلام کرد که با «رهبران جهان در تماس دائم» باقی می‌ماند و این پیام «ساده و روشن» را برای آنها دارد که «تنش را تمام کنید، نهایت خویشتنداری را نشان بدهید، گفتگو را از سر بگیرید، همکاری‌های بین‌المللی را تجدید کنید.»وی در پایان ابراز امیدواری کرد که سال ۲۰۲۰ سالی بسیار بهتر از سال ۲۰۱۹ میلادی باشد. با این همه به نظر نمی رسد دست کم درکوتاه مدت این آرزوی دبیر کل لباس عمل بپوشد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت24،تاریخ انتشار:17دی1398،کد خبر:477113،،www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
گفت و گ ایران با ترامپ معنایی نداره ترامپ دیوانه محض
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین