پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
جلالی گفت: سندروم پای بیقرار با علائمی مانند احساس سوزش، گرفتگی و درد در دست‌ها یا پا‌ها ظاهر می‌شود، البته این نشانه‌ها بیشتر در پا‌ها اتفاق می‌افتند.

شعارسال: امیرهوشنگ‌ جلالی، متخصص گوارش و غدد در خصوص میزان شیوع سندروم پای بیقرار در جوامع مختلف گفت: میزان شیوع این اختلال در بزرگسالان بین سه تا 10 درصد است، علائم سندروم پای بیقرار از دوران کودکی و جوانی دیده می‌شود، ولی اغلب بیماران در سنین میانسالی و کهنسالی به پزشک مراجعه می‌کنند.

زنان بیشتر مبتلا به سندروم پای بیقرار می شوند یا مردان؟

او ادامه داد: سندروم پای بیقرار بیشتر در زنان رخ می‌دهد، این اختلال تا پایان عمر بیمار در او باقی می‌ماند، میزان شیوع سندروم پای بیقرار در کشور‌های آسیایی نسبت به اروپایی کمتر است.

آیا سندروم پای بی قرار به ژنتیک ارتباطی دارد؟

این پزشک در این مورد عنوان کرد: اگر هر یک از والدین فرد به این سندروم دچار باشند، احتمال بروز سندروم پای بیقرار در فرزند تا 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.

علائم این بیماری چیست؟

او تصریح کرد: سندروم پای بیقرار با علائمی مانند احساس سوزش، گرفتگی و درد در دست‌ها یا پا‌ها ظاهر می‌شود، البته این نشانه‌ها بیشتر در پا‌ها اتفاق می‌افتند.

علائم سندروم پای بیقرار بیشتر در چه زمانی رخ می دهد؟

جلالی توضیح داد: علائم سندروم پای بیقرار در زمان استراحت، عصر‌ها و شب‌ها بیشتر ظاهر می‌شوند، مبتلایان به این سندروم به علت ناراحتی که در پا‌های خود احساس می‌کنند اغلب به سختی می‌خوابند، این اختلال در مراحل پیشرفته حتی ممکن است افراد را از خواب بیدار کند.

راه درمان چیست؟

او با بیان اینکه اگر سندروم پای بیقرار به درستی تشخیص داده شود، بیمار با مصرف صحیح دارو‌ها بهبود پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی مبتلایان به سندروم پای بیقرار با مشاهده علائم این سندروم، خودسرانه دارو‌هایی مانند آلپرازولام و لورازپام را مصرف می‌کنند که این دارو‌ها علاوه بر تشدید اختلال، در بیماران وابستگی هم ایجاد می‌کنند. مبتلایان به سندروم پای بیقرار باید توجه کنند که برخی درمان‌های طب سنتی مانند زالو درمانی و حجامت در رفع مشکل آنها موثر نیست.

 شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 19دی1398  ، کدخبر: 946930: www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین