پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
محمدرضا فاضلی عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان زیست دارو دانش در مراسم رونمایی از محصول داروی آلساوا مخصوص بیماران ALS گفت: قدرت‌های جهانی علیه ما هستند و فشار اقتصادی و سیاسی زیادی روی ما وجود دارد، به همین دلیل بیش از همیشه نیاز به همراهی همدیگر داریم.

شعار سال: فاضلی با اشاره به این که این دارو توسط دو شرکت دانش بنیان زیست دارو دانش و زیست تخمیر تولید شده است، افزود: هر کدام چند ویژگی مهم دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تاکیدشان بر خودکفایی اشاره کرد. در شرایط تنگنای اقتصادی این شرکت تمام محصولات اولیه را خودشان تولید می‌کنند. محصول آلساوا دو ماه است در بازار وارد شده و به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی افزود: از ۱۵ سال پیش فعالیت خود را در تولید محصولات دارویی ایران آغاز کردیم تا به خودکفایی در این زمینه دست پیدا کنیم. این همکاری منجر به این شد که حداقل ۵ دارو در زمینه ضد سرطان و سیستم ایمنی تولید شود.

فاضلی تصریح کرد: تولید ماده موثره داروی الساوا را در شرکت زیست تحقیق آغاز کردیم و پس از این که به تایید سازمان دارو و غذا رسید، پس از دو ماه فرآورده به صورت صنعتی تولید و وارد بازار شد.

وی خاطر نشان کرد: این دارو امروزه در آمریکا استفاده می‌شود و هزینه آن تقریبا ۱۴۵ هزار دلار برای یک سال است اما چیزی که ما تولید کردیم برای بیماران هزینه‌ای حدود ۲ هزار دلار دارد. هر چند این دارو قیمت چندانی ندارد اما برای بیمار سنگین است و امیدوارم با کمک دوستان بیمه بتوانیم این مشکل را حل کنیم تا بار مالی از دوش این عزیزان کم شود. این بیماری تحلیل برنده و سخت است اما با استفاده از داروهای حمایتی می‌توان این بار را کم کرد.

لازم به ذکر است؛ داروی ایرانی «ویال تزریقی اداراوون» با نام تجاری «آلساوا» مخصوص بیماران مبتلا به ALS امروز با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازندگان آن در معاونت علمی ریاست جمهوری رونمایی شد، این دارو با هدف تامین نیاز بیماران و ارزآوری به کشور تولید شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران اسکانیوز، تاریخ انتشار: 22دی 1398، کدخبر: 1058078، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین