پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری تاکید کرد: به همت دانشمندان جوان، ایران دومین تولیدکننده داروی آلتپلاز (سکته مغزی ایسکمیک حاد) در جهان شد. با فراهم شدن توان تولید این دارو در کشور سالانه ۱۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شود.

شعار سال: خط تولید داروی «آلتپلاز» روز دوشنبه سوم مهرماه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری افتتاح شد. با راه اندازی خط تولید این دارو، ایران دومین کشور تولیدکننده تنها داروی درمان سکته مغزی ایسکمیک حاد شده است.

تولید داروی آلتپلاز در کشور سالانه ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد


خط فرآوری و تولید داروی بیولوژیک آلتپلاز - تنها داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان سکته مغزی ایسکمیک حاد - به همت محققان ایرانی در شرکت دانش‌بنیان آرنا حیات دانش به بهره برداری رسید.

تولید داروی آلتپلاز در کشور سالانه ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت گزارشی از راه اندازی خط تولید این دارو به سید ابراهیم رئیسی رییس دولت سیزدهم ارائه کرد.

وی با اعلام خبر تولید داروی «آلتپلاز» توسط دانشمندان جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی گفت: در حال حاضر تنها سازنده این دارو آمریکا است، اما جوانان کشور موفق شدند به فرمول ساخت این دارو دست یابند و تولید این دارو در کشور شروع شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری تاکید کرد: در حال حاضر ایران دومین تولیدکننده این دارو در جهان است و با فراهم شدن توان تولید این دارو در کشور سالانه ۱۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت.

داروی آلتپلاز تنها داروی مورد استفاده در درمان سکته مغزی ایسکمیک حاد است که مانع بروز بسیاری از عوارض و معلولیت‌های ناشی از سکته مغزی می‌شود.

فناوری که شرکت دانش بنیان ایرانی در تولید این دارو استفاه می‌کند، علاوه بر اینکه کشور را در جایگاه دومین تولیدکننده این دارو قرار داده است، باعث می‌شود این محصول با قیمت پایین‌تر به بازار سلامت ایران و بازار‌های بین المللی عرضه شود.

تولید داروی آلتپلاز در کشور سالانه ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد

داروی آلتپلاز که با برند آلتلایز توسط شرکت دانش‌بنیان آرنا حیات دانش به بازار عرضه شده است، علاوه بر درمان ترومبولیک سکته مغزی حاد ایسکمیک، در مواردی همچون درمان ترومبولیک سکته حاد قلبی جهت کاهش میزان مرگ و میر نارسایی قلبی و درمان ترومبولیک آمبولی حاد ریوی وسیع به همراه ناپایداری همودینامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور میانگین سالیانه ۱۰ میلیون دلار واردات این فرآورده دارویی بیولوژیک به کشور است که با ورود این محصول به چرخه درمان و قطع واردات، ضمن صرفه جویی ارزی و ایجاد اشتغال، ارزآوری قابل توجهی از طریق صادرات به کشور‌های همسایه و بازار اروپا برای کشور به همراه خواهد داشت.

تولید داروی آلتپلاز در کشور سالانه ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۵۲۴۰۵۷۴، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین