پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۸۰۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان به آدینه رسید و در این مدت رخدادهایی همچون "رادیو کتاب"، فروش به نفع بیماران سخت درمان، معرفی بهترین کتابداران مسجد و پویش "دلنوشته‌ای برای سردار دلها" را پشت سرگذاشت، برنامه‌های حاشیه‌ای که به متن می‌چربد.

شعار سال:دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان به آدینه رسید و در این مدت رخدادهایی همچون "رادیو کتاب"، فروش به نفع بیماران سخت درمان، معرفی بهترین کتابداران مسجد و پویش "دلنوشته‌ای برای سردار دلها" را پشت سرگذاشت، برنامه‌های حاشیه‌ای که به متن می‌چربد.

"رادیو کتاب" اتفاقی بود که در دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان برای نخستین بار رخ داد و همه را زوق زده کرد؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجری این شگفتانه بود.

به گفته رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان در این طرح ابتکاری یک دستگاه مینی بوس به استودیو سیار تبدیل شده و مربیان کانون از مخاطبان نمایشگاه کتاب دعوت کرده و به معرفی و خوانش کتاب می‌پردازند.

بهناز ضرابی زاده گفت: با این شیوه های جذاب می توان افراد زیادی را به جمع دوستداران دانایی اضافه کرد.

وی یادآوری کرد: این مینی‌بوس در مناطق محروم و حواشی شهر نیز برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌کند و به علاقه مندان، کتاب امانت می‌دهد.

دست کتاب در دستان بیماران سخت درمان

برنامه دیگری که در نمایشگاه سراسری کتاب همدان اجرا شد رونمایی از کتاب "هزار خرده سکوت" بود که به نفع بیماران سخت درمان به فروش رفت.

این کتاب اثر فرشته اکبری است که به تازگی در تیراژ یک هزار نسخه با قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر شد و نویسنده تمام درآمد حاصل از فروش این کتاب را به مجمع خیرین سلامت استان همدان تقدیم کرد.

"کتاب دوست داشتنی من" هم در این نمایشگاه اجرا شد؛ این طرح از دیگر خلاقانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان بود که خیلی ها را گرد خود جمع کرد.

در این طرح تعدادی از دانش آموزان مدارس مختلف شهر شرکت کردند و با کمک مربیان کانون با چند کتاب، نویسنده و فیلمسازان بزرگ جهان آشنا شدند.

داستانی در رابطه با حضرت فاطمه (س) توسط یکی از مربی های کانون هم برای دانش آموزان روایت شد.

"کتاب دوست داشتنی من" یک روز مهمان نمایشگاه سراسری کتاب بود و بقیه روزها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان اجرا می شود.

تقدیر از بهترین کتابداران

تقدیر از بهترین کتابداران هم از بخش های این نمایشگاه بود و در این برنامه از برترین کتابداران کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان تقدیر شد.

طبق آماری که مدیر کانون های فرهنگی امور مساجد همدان اعلام کرد: ۲۰۰ کتابخانه در مسجدهای استان دایر شده که برخی به صورت باز و بعضی هم مخزن دار هستند.

حمیدرضا ناهیدی به این کانون ها قول داد تازه های نشر کشور در اختیار کتابخانه های مساجد قرار بگیرد تا دوستداران دانایی بتوانند کتاب های مورد علاقه خود را بخوانند.

پویش "دلنوشته برای سردار دلها"

پویشی با عنوان"دلنوشته ای برای سردار دلها" در دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان شکل گرفت تا علاقه‌مندان دلنوشته‌های خود برای شهید سپهبد قاسم سلیمانی را به ثبت برسانند.

بهترین دلنوشته‎ها در آخرین روز نمایشگاه معرفی و از افراد برتر تجلیل و در نهایت تا چهلمین روز شهادت این سردار بزرگ در قالب یک کتاب منتشر می شود.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب تا بیست و سوم دی ماه ادامه دارد و برنامه های دیگری قرار است در حاشیه این رویداد فرهنگی اجرا شود؛ حاشیه هایی که شاید بر متن هم می چربد و مخاطب های بیشتری هم جذب می کند.

دوست داران دانایی برای دیدن تازه ترین کتاب های منتشر شده به محل دائمی نمایشگاه های بین المللی همدان مراجعه کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:20دی1398،کد خبر:83628276،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین