پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۰۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: با توجه به اکثریتی که دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان داشتند، استیضاح ترامپ رای آورد، اما با توجه به اینکه اکثریت سنا در دست جمهوری‌خواهان است، تائید استیضاح نیاز به رای مثبت ۶۷ سناتور دارد، بر این اساس باید حداقل ۲۰ سناتور جمهوری‌خواه به استیضاح ترامپ رای بدهند.

شعار سال: بعد از آن که استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، دموکرات‌ها قصد نداشتند به این زودی پرونده این استیضاح را به سنا ارسال کنند، اما اتفاقات دو هفته اخیر و بحث جنگ بین ایران و آمریکا آنان را بر این داشت که در این فضا استیضاح دونالد ترامپ را تکمیل کنند، بر این اساس دادگاه استیضاح ترامپ در هفته آینده در سنا برگزار خواهد شد.

در مجلس سنا چیزی شبیه یک دادگاه برای استیضاح دونالد ترامپ شکل خواهد گرفت که ریاست آن با رئیس دیوان عالی است و سناتور‌ها در آن نقش اعضای هیات منصفه را دارند. برای خلع ترامپ از قدرت، دوسوم سناتور‌ها (۶۷ نفر) باید به عزل او رای دهند.

امری که با توجه به اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا در شرایط عادی غیرممکن به‌نظر می‌رسد. با این حال در جریان استیضاح، دموکرات‌ها فرصت آن را خواهند داشت تا با نقد جدی عملکرد ترامپ، رای او را در انتخابات ۲۰۲۰ بشکنند.

پیش از این کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، «سوءاستفاده از قدرت» و «مانع‌تراشی در تحقیقات کنگره» را به عنوان دو بند استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصویب کرده بود.

آیا استیضاح استیضاح ترامپ در سنا رای نمی‌آورد


امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفتگویی با اشاره به ارسال پرونده استیضاح ترامپ به سنا، اظهار داشت: استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا انجام شد، حال از روز سه‌شنبه هفته آینده جلسات دادگاه در سنا برگزار می‌شود و رئیس جمهور آمریکا یا وکلایش باید به دفاع بپردازند، اگر یکی از دو اتهام یا هریک از اتهامات ترامپ در این جلسات تائید شود، آن زمان پروژه استیضاح تکمیل خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اکثریتی که دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان داشتند، استیضاح ترامپ رای آورد، اما با توجه به اینکه اکثریت سنا در دست جمهوری‌خواهان است، تائید استیضاح نیاز به رای مثبت ۶۷ سناتور دارد، بر این اساس باید حداقل ۲۰ سناتور جمهوری‌خواه به استیضاح ترامپ رای بدهند که چنین چیزی تقریبا محال به نظر می‌رسد.
 
ابوالفتح با تاکید بر اینکه مدارک هر چقدر نیز قوی باشد و خطای ترامپ را محرز نشان دهد، جمهوری‌خواهان هم قسم شده‌اند، از هم حزبی خود دفاع کنند، گفت: این در حالیست که دموکرات‌ها شواهد محکمی را تاکنون ارائه نداده‌اند، بنابراین به نظر می‌رسد به احتمال فراوان ترامپ تا پایان مهلت قانونی خود در سالجاری میلادی به کار خود به عنوان رئیس جمهوری آمریکا ادامه دهد.

این کارشناس با اشاره به اینکه به طور سنتی طی این سال‌ها حزبی که نتوانسته رئیس جمهور را استیضاح کند در انتخابات بعدی کرسی از دست داده است، بیان داشت: با توجه به این موضوع ممکن است این اقدام نافرجام دموکرات‌ها در نهایت به نفع ترامپ تبدیل شود، از سوی دیگر، اما باید این نکته را در نظر گرفت طی سال‌های اخیر سنت شکنی‌های زیادی در عرصه سیاسی آمریکا رخ داد و معادلات سنتی جابه جا شد، ظهور ترامپ خود یکی از این سنت شکنی‌ها بود، بنابراین این احتمال نیز وجود دارد که فشار به ترامپ در جریان استیضاح در نهایت به ضرر او در انتخابات ۲۰۲۰ تبدیل شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر چیزی که برای مردم آمریکا مهم است، موضوع معیشت بوده، چرا که آن‌ها به اقتصاد اهمیت بیشتری می‌دهند تا سیاسی خارجی آمریکا، بنابراین اگر نرخ رشد اقتصادی، افزایش اشتغال و وضعیت بورس در آمریکا همین‌طور خوب پیش رود تا ۱۰ ماه آینده مردم آمریکا صرف نظر از اینکه ترامپ به رئیس جمهور اوکراین چه چیزی را گفته، به او برای دومین بار رای دهند.

دموکرات‌ها بر روی سیاست خارجی ترامپ متمرکز شده‌اند

ابوالفتح در ادامه با اشاره به برگزاری مناطرات درون حزبی دموکرات‌ها در روز‌های اخیر که موضوع ایران در آن بسیار پر رنگ بود، گفت: با توجه به اینکه دموکرات‌ها تمام تلاش خود را به خرج می‌دهند تا هر طور که شده ترامپ را کنار بزنند، موضوع به شهادت رساندن سردار سلیمانی در بین دموکرات‌ها بسیار داغ دنبال می‌شود و آن‌ها در صدد هستند این طور القاء کنند که ترامپ به دنبال یک جنگ دیگر در خاورمیانه است، تا از این طریق فعالان ضد جنگ را به وسط میدان آورده و رای آن‌ها را برای انتخابات ۲۰۲۰ به دست آورند.

این کارشناس مسائل آمریکا افزود:، اما در عمل با توحه به اینکه جنگی رخ نداد، دموکرات‌ها دستشان خالی است و آن طور که باید و شاید نتوانستند فضا را به ضرر ترامپ کنند، در حال حاضر رئیس جهور آمریکا این طور وانمود می‌کند که به عنوان یک ناجی ظاهر شده و اجازه نداده است که جنگی درگیرد، بنابراین اگر وضعیت فعلی ادامه پیدا کند، ترامپ بیشترین نفع را از این وضعیت خواهد برد و کماکان به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به کار خود ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۰ راه بسیار سخت و پر و پیج و خمی را برای رسیدن به کاخ سفید دارند، اذعان داشت: با توحه به عملکردی که ترامپ از نظر اقتصادی در سه سال گذشته از خود برجای گذشته رونق اقتصادی و کاهش بیکاری در آمریکا اتفاق افتاده و این امر بسیار مهمی برای مردم این کشور به حساب می‌آید، این در حالیست که دموکرات‌ها برای به چالش کشیدن ترامپ به سیاست خارجی او حمله می‌کنند و اقدامات او را در راستای ورود آمریکا به یک جنگ دیگر می‌دانند.

وی بیان داشت: حال باید دید در نهایت نقطه قوت یا ضعف ترامپ کدامیک مورد توجه مردم آمریکا قرار می‌گیرد، امری که می‌تواند انتخاب هرکدام سرنوشت ترامپ را عوض کند، بنابراین اتفاقات یک سال آینده بسبار مهم است از این نظر که می‌تواند آبستن اتفاقات غیر منتظره بسیاری باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری رویداد24، تاریخ انتشار: 27 دی 1398، کدخبر: 201292، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
والا در مقابل استیضاح خوب دوام آورده ترامپ ، مرد بسیار سیاست مداری هستش حیف که دیوانه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین