پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۴۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
افراد مضطرب در رویارویی با مشکلات «یخ میزنند»، پدیده‌ای که از آن به عنوان «مهار اخلاقی» یاد می‌شود.

شعار سال:افراد مضطرب در رویارویی با مشکلات «یخ میزنند»، پدیده‌ای که از آن به عنوان «مهار اخلاقی» یاد می‌شود.

کشف این موضوع که چرا برخی افراد در مواجهه با خطر احتمالی از ترس میخکوب شده و برخی دیگر به آرامی با آن روبرو شده و با آن مقابله می‌کنند، کلید فهم اضطراب افراد است. اضطراب پدیده‌ای پیچیده است که تاکنون فهم کاملی از آن دست نداده و دانشمندان برای اندازه‌گیری آن قصد دارند تا آن را به یک رفتار تبدیل کنند.

همچنین در این تحقیقات مشخص شد که زنان اضطراب بیشتری نسبت به مردان دارند و از مسائل ساده‌تر از تهدید کلامی مانند وارد شدن به یک اتاق شلوغ یا حتی انتخاب یک وسیله جدید احساس ترس و نگرانی می‌کنند.

دانشمندان انگلیسی پس از ماه‌ها تلاش و بررسی سرانجام توانستند پاسخ این سوال مهم علم عصب شناسی را که محل اضطراب و وحشت در کدام قسمت مغز است، پیدا کنند. دانشمندان پس از ٩ ماه بررسی کشف کردند که مرکز اضطراب در هیپوکامپ، ناحیه‌ای در لوب میانی تمپورال که معمولا با حافظه و آگاهی از مکان در ارتباط است، قرار دارد.

این محققان با انجام اسکن مغزی بر روی افراد ترسیده یا مضطرب فهمیدند که در زمان ترس، بخش هیپوکامپ فعال می‌شود.

در این آزمایشات اسکن‌های مغزی افراد داوطلب تجزیه و تحلیل شده و به اطلاعات بدست آمده از پرسش‌نامه‌ها که برای دستیابی به سطوح اولیه اضطراب فرد طراحی شده بود، اضافه شد دانشمندان امیدوارند که این داده‌های جدید به پیشرفت داروها و درمان‌های جدید برای اختلالات اضطراب و افسردگی کمک کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مفدا،تاریخ انتشار:6تیر1397،کد خبر:59353،www.mefda.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین