پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۹۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
شماری از رهبران فلسطینی دوشنبه شب به رونمایی از طرح موهوم و مرده معامله قرن واکنش نشان داده و این اقدام را تلاش ترامپ و نتانیاهو برای فرار از مشکلات داخلی و انحراف افکار عمومی دانستند.
شعارسال: فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس دوشنبه شب در این باره گفت که این طرح نکبتی دیگر برای ملت فلسطین و خصومت مشترک و آمریکا و اسرائیل است.

سالگرد اخراج فلسطینیان از وطن و پایه‌ریزی رژیم اشغالگر قدس (در میانه ماه می سال ۱۹۴۸ میلادی) به «روز نکبت» معروف است.

سخنگوی جنبش حماس افزود:مقابله با معامله (ننگین) قرن مستلزم اعلام بسیج عمومی و تشدید اقدامات مردمی و مقاومت در اشکال مختلف آن در تمام سرزمین فلسطین است.

وی تصریح کرد: باید محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان تصمیمات رسمی و مهمی را اتخاذ کند که اصول آن شرایط لازم برای رویارویی موفقیت‌آمیز با این طرح را فراهم کند.

برهوم افزود: یکی از مهمترین تصمیماتی که عباس باید بگیرد، پایان دادن فوری به هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی است.

**رییس تشکیلات خودگردان فلسطین

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از رهبران این کشور خواست برای بررسی پیامدهای تصمیم آمریکا برای رونمایی از معامله موهوم و ننگین قرن، روز سه‌شنبه در جلسه اضطراری شرکت کنند.

ریاست تشکیلات خودگردان به سرویس‌های امنیتی اجازه نخواهد داد که از اعتراضات فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند.

عباس که در جمع اعضای جنبش فتح سخن می‌گفت، افزود:روزهای سختی در پیش داریم و باید نتایج عدم پذیرش معامله قرن را -هر چه که باشد- تحمل کنیم.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت زمانی که وی نپذیرفته است که با دونالد ترامپ تلفنی گفت‌وگو کند، وی تهدید و به او اعلام شده است که به خاطر این کار بهای سنگینی را خواهد پرداخت.

عباس افزود: عمر زیادی از من باقی نمانده است تا بخواهم به فلسطین خیانت کنم، به معامله قرن "نه" گفته‌ام و همچنان نیز بر موضع خود پایبند هستم.ترامپ می‌خواهد چیزی به ما تحمیل کند که ما آن را نمی‌خواهیم... این غیر ممکن است.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: در روزهای آینده، موضع ما، واحد خواهد بود و باید مواضع حماس و جهاد اسلامی را نیز دنبال کرد.

وی خاطر نشان کرد:ما در روزهای آینده در وضعیت فوق‌العاده قرار خواهیم داشت و از همه می‌خواهم از ما حمایت کنند. ما نیازمند همه هستیم.

عباس در پایان تأکید کرد که ما موشک و هواپیما نداریم... ولی دارای عزم، اراده و ملت بزرگی هستیم.

**نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین

"محمد اشتیه" نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اعلام طرح معامله قرن از سوی ترامپ و نتانیاهو با هدف آن صورت می‌گیرد که نگاه‌ همگان را از مشکلات داخلی منحرف کنند. که دو رهبر سیاسی با آن روبرو هستند.

اشتیه در جلسه هیات وزیران که در شهر "رام الله" برگزار شد، افزود: معامله برای نجات ترامپ از انزوا و نتانیاهو از زندان انجام می‌شود و این طرح یک ابتکار برای برقراری صلح در خاورمیانه نیست.

وی ادامه داد: این طرح تنها برای نابودی آرمان ملت فلسطین است و ما آن را به کلی رد می‌کنیم و از جامعه جهانی می‌خواهیم که در آن سهیم نباشد، چرا که این موضوع با الفبای حقوق بین‌الملل و حقوق مردم فلسطین کاملا در تضاد است.

**سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین

در همین حال "نبیل ابوردینه" سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که مراسم رونمایی از معامله قرن توطئه‌ای است که دستیابی فلسطینی‌ها به حق‌شان را نشانه گرفته است.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از سفیران کشورهای عربی و اسلامی خواست که روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از معامله قرن شرکت نکنند.

**دبیرکل ابتکار ملی فلسطین

"مصطفی البرغوثی" دبیر کل ابتکار ملی فلسطین درخصوص این معامله ننگین گفت: امروز توافق اسلو در واشنگتن تشییع شد و این معامله دست کمی از روز نکبت سال ۱۹۴۸ (تشکیل کشور نامشروع اسرائیل) ندارد.

بر اساس پیمان اسلو که در سال ۱۹۹۳ به امضای رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها رسید، یک چارچوب مشخص برای حل ‌و فصل کامل درگیری میان دو طرف تعیین شد.
مذاکراتی که منجر به امضای این پیمان شد، به طور مخفیانه در اسلو پایتخت نروژ صورت گرفت و در ۲۰ اوت ۱۹۹۳ (۲۹ مرداد ۱۳۷۲) به پایان رسید.
این پیمان در ۱۳ سپتامبر ۹۳ (۲۲ شهریور ۷۲) به طور رسمی در واشنگتن با حضور 'یاسر عرفات' رییس وقت سازمان آزادی‌بخش فلسطین، 'اسحاق رابین' نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی و 'بیل کلینتون' رییس جمهوری وقت آمریکا امضا شد.

البرغوثی تصریح کرد: باید مردم فلسطین در مقابل رژیم آپارتاید نژادپرست اسرائیل با یکدیگر متحد شوند و هیچ تفاوتی برای ما میان نتانیاهو و گانتس وجود ندارد و این اقدام ترامپ برای تشکیل دولت وحدت در اسرائیل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از اعلام معامله قرن، اسرائیل الحاق غور (دره) اردن و شهرک‌نشینان را به سرزمین‌های اشغالی را آغاز خواهد کرد.

البرغوثی درپایان افزود:هر گروه فرصت‌طلبی که در این دوره بخواهد مردم فلسطین را ناامید کند باید به حاشیه رانده شود.

**رهبر جنبش عرب‌ها برای تغییر در کنست رژیم صهیونیستی

"احمد الطیبی" رهبر جنبش عرب‌ها برای تغییر در کنست رژیم صهیونیستی به المیادین گفت: ترامپ در مسأله فلسطین به سود دوستش نتانیاهو مداخله می‌کند.

الطیبی ادامه داد:قیام مردمی معامله قرن معامله قرن را مردود می‌داند و ما در داخل سرزمین‌های اشغالی این طرح را رد می‌کنیم.

رهبر جنبش عرب‌ها در کنست رژیم صهیونیستی با بیان این که پاسخ به معامله قرن قاطعانه و در سطح سیاسی و مردمی خواهد بود، افزود: هر آن کس که از طرح ترامپ حمایت کند، در واقع مخالف و علیه فلسطین است.

وی گفت: شایسته است که سفیران کشورهای عربی در هیچ مراسم یا نشستی که ترامپ درخصوص معامله قرن تدارک ببیند شرکت نکنند.

الطیبی در پایان افزود: کسی که نمی‌خواهد از ملت فلسطین حمایت کند، حداقل کاری که می‌تواند بکند این است که در قبال این اقدام آمریکا سکوت اختیار کند.

** مسؤول اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین

"محمد الهندی" مسؤول اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم گفت: امروز هیچ کس هیچ عذر و بهانه‌ای نخواهد داشت که از آرمان مردم فلسطین دفاع نکند.

الهندی افزود: نباید خیابان‌ها را ترک کنیم و باید انتفاضه‌ای خروشان و توفنده را آغاز کنیم.

مسؤول اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: باید یک نشست فوری و جامع میان تمام گروه‌های فلسطینی و به منظور چگونگی مقابله با این طرح ننگین برگزار شود.

الهندی با بیان این‌که نباید مردم فلسطین به جامعه جهانی یا کشورهای عربی و کشورهای منطقه برای کمک به خود اعتماد کنند، افزود: باید یک اقدام عملی را در این خصوص انجام داد و در خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی بویژه در کرانه باختری حضور یافت.

وی بار دیگر گفت: نمی‌توان همان سیاستی را ادامه داد که رهبران فلسطینی در گذشته در پیش گرفته‌اند،جزئیات معامله ننگین قرن هرچه که می‌خواهد باشد تنها با هدف تجزیه کرانه باختری رود اردن انجام می‌شود.

مسؤول اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: از رهبران فلسطین می‌خواهیم به از خودگذشتگی مردم فلسطین برای تغییر معادلات ایمان راسخ داشته باشند.

الهندی در پایان گفت:مردم فلسطین برای ازخودگذشتگی بیشتر آمادگی دارند و ملتی ثابت قدم و استوار هستند.

نتانیاهو و ترامپ امروز و یک روز مانده به رونمایی از طرح موهوم و مرده معامله قرن در واشنگتن دیدار کردند.

معامله قرن، طرح آمریکایی است که در آن بیت‌المقدس و بخش‌های اشغالی از کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اشغالگر واگذار و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان کلاً منتفی خواهد شد.

این طرح همچنین شامل چشم‌پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخته شده است.

"مایک پمپئو " وزیر امورخارجه آمریکا نیز ۲۷ آبان ماه اعلام کرده بود، دولت ترامپ، شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری را مغایر با حقوق بین‌الملل نمی‌داند، اظهاراتی که با محکومیت بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اسلامی و عربی رو به رو شد.

آمریکا اردیبهشت ماه ۹۷ نیز در اقدامی دیگر در خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی سفارت خود را رسما از تل آویو به قدس انتقال داد و قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت که این اقدام با موجی از خشم کشورهای مسلمان و عربی روبرو شد.

دولت ترامپ روز اول فروردین ۱۳۹۸ (۲۱ مارس ۲۰۱۹) نیز با به رسمیت شناختن بلندی‌های اشغالی جولان سوریه در توییتر خود نوشت 'پس از ۵۲ سال، زمان آن رسیده است که ایالات متحده حاکمیت تل‌آویو بر بلندی‌های جولان را که دارای اهمیت راهبردی برای امنیت اسرائیل و ثبات منطقه است، به رسمیت بشناسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1398 ، کدخبر: 83650923 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
0
بخوبی دارن برای انحراف افکار عمومی تلاش میکنن همه میدونن کسی با این توافق کار نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین