پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
جزئیات معامله مشکوک قرن که کاخ سفید منتشر کرده، نقش برخی کشورهای عربی در این معامله بویژه عربستان و امارات را رسوا کرده است؛ کشورهایی که به ترامپ قول داده اند از آن حمایت مالی کنند.

شعار سال: اولین اشاره به کشورهای عربی در بخش دوم متن معامله قرن و تحت عنوان «واقعیت فعلی» ذکر شده و در این باره آمده است: کشورهای عربی منطقه، گروگان این درگیری (درگیری فلسطین و اسرائیل) هستند و اعتراف دارند که درگیری دو طرف اگر بدون حل باقی بماند بار مالی نامحدودی برای آنها در پی دارد.

در ادامه آمده است: بسیاری از کشورهای عربی آماده حل درگیری عربی – اسرائیل هستند و خواهان همراهی با اسرائیل و تمرکز روی قضایای مهمی هستند که منطقه با آن روبروست.

کشورهایی که در این بند از معامله قرن به آن اشاره شده، اسماً مشخص نشده اند اما حضور سفرای امارات، بحرین و عمان در مراسم رونمایی و  همچنین بیانیه های وزارت امور خارجه مصر و عربستان، قطعا آن کشورها را در راس حامیان طرح ترامپ قرار می دهد.

مصر و اردن و حفظ امنیت اسرائیل

در بندهای طرح ترامپ روی نقش مورد انتظار مصر و اردن به ویژه در زمینه های حفظ امنیت اسرائیل تاکید شده است.

خبرها حاکی است که  ۱۶ میلیارد دلار به سیسی و پادشاه اردن داده می شود تا اجرای این طرح بیمه شود؛ موضوعی که می توان از آن به خطرناکترین بند معامله عنوان کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شفقنا، تاریخ 10 بهمن  98، کد مطلب: 881198: www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
همه کشورها دارن برای نفع خودشون کار میکنن و از هم دیگه استفاده می کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین