پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۷۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اشاره به اینکه کشور در مسیر فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی قرار گرفته است، تاکید کرد که آینده از آن صنایع دانش‌بنیان خواهد بود.

شعار سال:مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اشاره به اینکه کشور در مسیر فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی قرار گرفته است، تاکید کرد که آینده از آن صنایع دانش‌بنیان خواهد بود.


*** کشور در مسیر فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی قرار گرفته است

 رضا نقی‌پور در نشست با مسئولان پارک علم و فناوری خلیج فارس در بوشهر، اظهار داشت:

ایران در مسیر فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی نفت است و این موضوع به باور تبدیل شده که حل مشکلات کشور از طریق دانش امکان‌پذیر است.

با این وضعیت رویکردها نیز در حال عوض شدن است که سفر به استان بوشهر برای افتتاح صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در این ارتباط صورت گرفته است.

مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته بیان کرد: براساس تکلیف قانونی ارائه تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه، خدمات کارشناسی برای توانمندسازی شرکت‌ها از وظایف صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته است.

این مجموعه محدودیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی را ندارد زیرا صندوق نوآوری شاید در برخی جاها با صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته مأموریت مشابه دارند ولی آن‌ها تنها در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها هستند.

هر شرکتی که با دانش و فناوری حرکت می‌کند از سوی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تا پیش از عید نوروز همراه با رئیس‌جمهوری به استان بوشهر سفر می‌کنند و یکی از برنامه‌های که مورد تأکید ویژه وزیر صنعت قرار گرفته حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.


*** آینده از آن صنایع دانش‌بنیان خواهد بود

وی در ادامه گفت: نگاه معاونت‌های طرح و برنامه و امور صنایع، آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت به اقتصاد دانش‌بنیان بسیار مثبت است زیرا از حدود ۱۲ سال گذشته موج چهار انقلاب صنعتی ایجاد شده است.

با توجه به اینکه صنایع سنتی در حال منسوخ شدن است اعتقاد داریم آینده با صنایع بر مدار دانش‌بنیان خواهد بود.

کشور ما نیز با وجود اینکه تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه قرار دارد ناگزیر است به سمت صنایع دانش‌بنیان حرکت کند و آینده نیز از آن صنایع دانش‌بنیان خواهد بود.


*** رسالت ذاتی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته

مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در پایان، اظهار داشت:

۱۰ سال دیگر تابلوهای ما شاید کلمه‌ای با عنوان سازمان صنعت، معدن و تجارت نداشته باشند و با توجه به شتاب عظیم حوزه علم اسم دیگر برای این سازمان انتخاب شود.

رسالت ذاتی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته این است تا پولی که در اختیار این صندوق است به صورت ساده و راحت با تسهیل‌گری‌های ویژه ایجاد شده در اختیار صنایع نوپدید قرار گیرند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع،تاریخ انتشار:17بهمن1398،کد خبر:158756،sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
باید زودتر از اقتصاد تک محصولی عبور کنیم این وضعیت درست نمیشه با اقتصاد نفتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین