پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
روز گذشته در چند استان کشور حجم قابل توجهی کالای قاچاق امحا شد.در بین کالاهای قاچاق 13 خودروی لوکس پرس نشد و برخی منابع خبر دادند که با توجه به ارزش خودروها شاید با دریافت ضمانت از صادرکنندگان بتوان این خودروها را صادر کرد.
شعارسال: امین دلیری رئیس سازمان جمع‌آوری فروش اموال تملیکی با اشاره به انجام عملیات امحای ۲۲میلیارد تومان کالای قاچاق در چند نقطه کشور از جمله کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، آذربایجان و بوشهر گفت: حجم کالای مکشوفه که در تهران امحا شد بیش از 400 تن و ارزش تقریبی آن حدود 15 میلیارد تومان و همچنین در سایر استان‌های کشور 7 میلیارد تومان بود. انواع کالاهای فسادپذیر که شامل انواع عطر، ادکلن، مسواک، خمیردندان، نوشیدنی، شیرخشک، کنسرو و البسه بود به وسیله آتش و جرثقیل منهدم شد. دلیری در پاسخ به این پرسش که عده‌ای از مسئولان در سازمان تعزیرات حکومتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام می‌کنند که قاچاقچیان در مزایده‌های اموال تملیکی شرکت می‌کنند، گفت: بنده این مطلب را تکذیب می‌کنم. دوستان همکار ما در مراجع مختلف آدرس مواردی را که مدنظر دارند به ما بدهند تا بنده به شخصه این موضوعات را پیگیری کنم. حتی اگر مزایده‌ای نیز برگزار شده باشد و قاچاقچیان در آن شرکت کرده باشند در صورتی که اسامی آنها از مراجع مختلف به مراکز اموال تملیکی برسد سریعاً نام آنها از مزایده حذف می‌شود، این در حالی است که تاکنون هیچ اسمی به سازمان اموال تملیکی نرسیده است.

وی با انتقاد از کسانی که سازمان اموال تملیکی را متهم به کوتاهی در نظارت بر برگزاری مزایده‌ها می‌کنند، گفت: این افراد اطلاعات غلط می‌دهند چرا که این مزایده‌ها به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. هیچ کس نمی‌داند چه‌کسانی برنده شدند و چه‌کسانی در این مزایده‌ها شرکت می‌کنند، در واقع خریداران این مزایده‌ها مشخص نیستند و از آنجا که سازمان اموال تملیکی به اسامی افراد قاچاقچی دسترسی ندارد این وظیفه دستگاه‌های مربوطه است که اسامی قاچاقچیان را در اختیار سازمان قرار دهد تا این دسته در فهرست سیاه سازمان قرار گیرند. رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به این موضوع که تنها 58صدم درصد از اموال قاچاق توقیفی کالا در اختیار سازمان قرار می‌گیرد، گفت: این عدد نشان می‌دهد که چه حجم اندکی از کالای قاچاق برای فروش در اختیار این سازمان است. مسئولان مربوطه بهتر است برای مبارزه با قاچاق کالا که رقم آن بیش از 15 میلیارد دلار است تدابیری بیندیشند. وی افزود: عمده حجم قاچاق کالا از مبادی رسمی انجام می‌شود. دستگاه‌های مربوطه با تشدید مبارزه با قاچاق کالا در مبادی رسمی و بالا بردن کشفیات می‌توانند کالاهای قاچاق مکشوفه را در همانجا و جلوی چشم قاچاقچی آتش بزنند.

* دلایل عدم امحای خودروهای لوکس

وی در خصوص دلایل امحا نکردن 13 خودروی پورشه قاچاق، اظهار داشت: برای تعیین تکلیف این خودروها نیازمند یک آیین نامه هستیم که هنوز تصویب نشده است. وی با اشاره به اینکه قرار بر این شده به جای امحا ، این خودروها صادر شوند، افزود: برخلاف اینکه گفته می‌شود صادرات این خودروها به صرفه نیست باید بگویم به جای امحا این خودروها برای صادرات آنها برنامه داریم. رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، اضافه کرد: در حال حاضر کارگروه تدوین این آیین نامه تشکیل شده و قرار است با همکاری گمرک این آیین نامه تهیه و به تصویب ستاد مبارزه با قاچاق کالا برسد. تا زمان تصویب این آیین نامه خودروها در انبار سازمان می‌مانند. دلیری در پاسخ به این پرسش که اگر این آیین نامه به تصویب نرسد تکلیف این خودروهای قاچاق چه خواهد شد، گفت: اگر تصویب نشود راهکارهای دیگری را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد علت منتفی شدن امحای 13 خودروی لوکس قاچاق که قرار بود در شیراز انجام شود، گفت: از آنجا که طبق قانون باید در وهله اول شرایط صادرات اموال قاچاق مکشوفه لوکس مهیا شود پورشه‌های مکشوفه که قرار بود در شیراز امحا شوند جهت طی مراحل قانونی در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفت. وی افزود: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از زمان صدور حکم قضایی 4 ماه فرصت دارد برای این خودروها مشتری پیدا کرده و آنها را صادر کند.طبیعتاً بعد از طی این مدت اگر برای این خودروها مشتری پیدا نشود این پورشه‌ها امحا می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 5 ، تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 مرداد 1395، شماره: 6289 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین