پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۷۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
شورای نگهبان محل تعیین صلاحیت نیست ، محل اعلام رد یا تایید صلاحیت است، یعنی هر کاندیدائی که قصد شرکت در انتخابات دارد از چند دستگاه استعلام می شود.شورای نگهبان این استعلامها را جمع میکند و بر این اساس شخص را رد یا تایید میکند، حالا میخواهد با هر سلیقه سیاسی باشد.
شعارسال: شورای نگهبان محل تعیین صلاحیت نیست ، محل اعلام رد یا تایید صلاحیت است. یعنی هر کاندیدائی که قصد شرکت در انتخابات دارد از چند دستگاه استعلام می شود.
 
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در راستای یادداشت های تحلیل انتخابات مجلس شورای اسلامی تحلیلی از تحرکات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی کهگیلویه در ادامه آمده است؛
 
نقل است که دانائی وارد روستائی شد. دید که اهل روستا همه  مشغول جشن هستند و ساز و دهل میزنند وپایکوبی میکنند، علت را جویا شد وگفتند که کاروان شاهِ قاجار از کنار روستای ما گذر کرد،ناصرالدین شاه یکی از دهقانان روستا را دید و با او لحظاتی صحبت کرد،به میمنت و مبارکی این واقعه، چند روزی است که در روستا مجلس جشن و سرور داریم.

شخص دانا پرسید،حالا مگر شاه چه چیز گفته که این چنین خرسندید؟ گفتند جناب اعلی حضرت ناصرالدین شاه قاجار به هم روستایی ما گفت:"چطوری پدر سوخته".
 
الغرض در این ایام وقتی بعضی از مجالس و میتینگ های  انتخاباتی کاندیداها را و رفتارهای عجیب بعضی از اطرافیان وسینه چاکان  را میبینم حقیقتا فی البداهه حکایت مذکور به ذهنم خطور میکند.
 
کاندید و نماینده ای که هم با عملکرد رانتی و باندی وغیر قابل قبولش و هم با رفتار های وهن آلود انتخاباتی اش مردم را تحقیر می کند، چطور به خود اجازه می دهد که با شدّت و حدّت اصرار به حضور در صحنه کند.
 
مردم باید این مسائل را تبدیل به مطالباتِ واقعیِ عمومی کنند، البته  بصیرت لازمه انتخاب است، به جای توقع و فشار به شورای نگهبان، آگاهی ایجاد شود که مردم به شخص صالح رای بدهند.
 
شورای نگهبان محل تعیین صلاحیت نیست ، محل اعلام رد یا تایید صلاحیت است،  یعنی هر کاندیدائی که قصد شرکت در انتخابات دارد از چند دستگاه استعلام می شود.
 
اول از ثبت احوال ؛تا مشخص بشود که هویت ایرانی دارد یا خیر. دوم از سیستم امنیتی ؛ تا مشخص شود که شخص مشکل امنیتی یا مواردی که خلاف صلاح مملکت داشته یا نه. سوم از قوه قضاییه؛ تا مشخص شود که این شخص مشکل قضایی ، پرونده فساد مالی یا اخلاقی داشته یا نه. البته چند دستگاه دیگر که مدارک ارائه شده توسط شخص را تایید کنند، بعد از جمع بندی و یکسری تحقیقات محلی اگر شخص مورد خاصی نداشته باشد و در جامعه به خوبی اشتهار داشته باشد تایید صلاحیت شده و میتواند در انتخابات شرکت کند.
 
شورای نگهبان این استعلامها  را جمع میکند و بر این اساس  شخص را رد یا تایید میکند، حالا میخواهد با هر سلیقه سیاسی باشد.
 
 خواسته ها باید عموما تبدیل به مطالبه شود تا شورای نگهبان دستش در رد و یا تایید صلاحیت ها باز باشد، نه اینکه در زیر فشار تصمیم گیری کند. فی المثل در استان ما هیچ کدام از نماینده ها به طرح شفاف سازیِ اموال مسئولین رای مثبتِ واقعی ندادند. چرا؟ چه چیزی مانع از اجرای شفافیت است به جز فساد و رانت؟
 
کاندیدایی که برای تبلیغ و تخریب انتخاباتی هزینه میلیاردی  میکند، مطمئنا وقتی کرسی نمایندگی را تصاحب کند از هیچ رانت و فساد و لابی و مافیایی دریغ نمیکند.
 
بعد از چهل سالگی انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب، نمایندگانی که به معنای کلمه برای ملت و منطقه  حکم سیانول و سربار را دارند، به هیچ وجه در شان این  مردم نیستند.
 
چه زیبا فرمود امام خمینی ره:
"سرچشمه همه مصیبت هائی که ملت ها میکشند این است که، متصدیان امورشان از قشر «مرفه و از اشراف و اعیان» باشد."
صحیفه نور،ج 16،ص263
 
نویسنده: سید عبدالله فاطمی امجد
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از شبکه خبری تحلیلی صبح زاگرس   ،تاریخ انتشار:  23  بهمن    1398،کدخبر:  143377  ،www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
کاندید و نماینده ای که هم با عملکرد رانتی و باندی وغیر قابل قبولش و هم با رفتار های وهن آلود انتخاباتی اش مردم را تحقیر می کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین