پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
انتخابات و متینگ های سیاسی، گفتن سخن های زیبا و کُری خواندن برای رقیب، اینها تنها نوعی از بازی رسانه های کاندیداهای است که در یک ماراتن نفس گیر برای انتخابات دوم اسفند ماه در سراسر ایران آماده می شوند.
شعارسال: آن چیزی که عن القریب در این محفل امروز می گنجد، دود تفرقه هایی است که برخی از آقایان برای پیشبرد شعارهایشان به چشم مردم می کنند واز آینده و نفاق سردسیری و گرمسیری آن آگاه نیستند.
 
انتخابات و متینگ های سیاسی، گفتن سخن های زیبا و کُری خواندن برای رقیب، اینها تنها نوعی از بازی رسانه های کاندیداهای است که در یک ماراتن نفس گیر برای انتخابات دوم اسفند ماه در سراسر ایران آماده می شوند.
 
اما در پشت این کُری خوانی ها و متینگ های سیاسی با سر دادن شعارهای بیشمار؛ شاید بعضاً دیده شود بسیاری از این نامزدهای انتخابات، با گفتن سخن های درگوشی و بعضاً محرمانه به دنبال خاک حریف خود هستند.
 
بازگشت عزت، سناریوی تکراری و نخ نما شده بویراحمد و گچساران
 
در چهار سال اخیر، سناریوی های پیچیده ای برای متینگ های سیاسی برنامه ریزی شده که از جمله اشتغال و وعده های نوسازی و حتی میدان دادن به یک طایفه خاص در یک شهرستان را می توان از آن جمله نام برد.
 
آن چیزی که بیشتر از همه در چهار سال اخیر در انتخابات کهگیلویه وبویراحمد از جمله در شهرستانهای بویراحمد و گچساران به عینه دیده شده حمله های عجیب برخی کاندیداها به همدیگر  و حتی نماینده حاضر بوده است.
 
حمله های نخ نما شده و کهنه ای که نشان از یک کُری خوانی سخت سیاسی بین آقایان رقیب دارد و این کُری خواندن ها در برخی مواقع به توهین های زیادی ختم شده است.
 
راستی عزت کدام شهرستان پایمال شده است
 
یکی از سناریوها و شعارهای مهم برخی آقایان در انتخابات مجلس چهار سال پیش در منطقه بویراحمد و دنا، برگفته از شعار بازگشت عزت بوده است، موضوعی که بسیار زبانزد خاص و عام شد و راه را برای بسیاری از کاندیداها و طرفداران آنها برای انتخابات باز کرد.
 
این شعار نخ نما شده که در برهه ای خودش توانست بسیاری از طرفداران یک قشر خاص را برای حضور در انتخابات به خود جلب کند؛در واقع  یک توپ به دروازه خودی بود و انتقادهایی زیادی را نسبت به افراد بازگو کننده روا داشته است.
 
در میان برخی از اذهان اینگونه شعار سر دادن ها یک تفکر خود پنداری و لیبرالیسمی بوده که فقط حول یک منطقه بوده و با شعار همه جای ایران سرای من است و حتی به نوعی بومی تر همه جای کهگیلویه وبویراحمد پاره تن من است در تضاد بوده است.
 
دود که به چشم مردم می رود
 
حال با گذشت چهار سال از انتخابات دوره قبل مجلس، باز هم این سناریو تکراری بازگشت عزت؛ به شهرستان گچساران هجرت کرده و در نوعی این خود پنداری برای برخی از آقایان حضور داشته در این انتخابات دوباره زنده شده است.
 
هرچند که بسیاری از کاندیداهای دوره پیش مجلس در بویراحمد علت سردادن شعار بازگشت عزت را سمت و سوی قدرت مرکزیت استان به سمت گچساران دانسته بودند و به همین دلیل شعار بازگشت عزت را سردادند، امروز به عینه دیده شده و به گوش می رسد سردادن این شعار در گچساران است.
 
فضای چند بعدی در مورد انتخابات و گفتن این گونه شعارها، نشان از موضوعاتی نهفته میدهدکه تحلیل آن باید به صورت مفهومی و تخصصی همراه با مستندات خاص باشد.
 
کنکاش کاندیداها با بازی کلید واژه ها
 
اما جوای سئوال اینجاست، چرا آقایان کاندید در انتخابات بجای نشاندن موضوعات مهم و برداشتن مشکلات سعی در فرافکنی از هم دیگر و کشاندن این انتخابات به فضای متینگ سیاسی و حاشیه های فراوان دارند.
 
و از سویی دیگر چرا امروز تضاد دو منطقه سردسیری و گرمسیری با سناریوی و کنکاش آقایان کاندیدا در سخن هایشان با سردادن بازگشت عزت بیشتر از گذشته به چشم می خورد.

آن چیزی که عن القریب در این محفل امروز می گنجد، دود تفرقه هایی است که برخی از آقایان برای پیشبرد شعارهایشان به چشم مردم می کنند واز آینده و نفاق سردسیری و گرمسیری آن آگاه نیستند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از شبکه خبری تحلیلی صبح زاگرس    ،تاریخ انتشار:  14 بهمن    1398،کدخبر:    143090  ،www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین