پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۸۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری رضوی در حالی موفق به تولید دستگاه‌های اسکنر پاسپورت شده است که به گفته آنها در کشور عراق تجاری‌سازی شده است، ولی در فرودگاه‌های کشور همچنان از نمونه‌های وارداتی استفاده می‌شود.
شعارسال:   یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری رضوی در حالی موفق به تولید دستگاه‌های اسکنر پاسپورت شده است که به گفته آنها در کشور عراق تجاری‌سازی شده است، ولی در فرودگاه‌های کشور همچنان از نمونه‌های وارداتی استفاده می‌شود.
 
مهدی هاشمی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا زمینه کاری این شرکت را در حوزه سیستم‌های کنترل تردد مبتنی بر پردازش تصویر دانست و گفت: یکی از محصولات ما ساخت دستگاه اسکنر پاسپورت‌خوان است که قابلیت خواندن اطلاعات پاسپورت و کارت ملی را دارد.
 
وی ادامه داد: این دستگاه بدون دخالت اپراتور کلیه روند استخراج اطلاعات هویتی فرد را انجام می‌دهد، به گونه‌ای که می‌تواند در کمتر از ۵ ثانیه اطلاعات پاسپورت و یا کارت ملی را استخراج کند و به کاربر ارائه دهد.
 
هاشمی با اشاره به مکانیزم عملکردی دستگاه کنترل پاسپورت، توضیح داد: اگر پاسپورت در مقابل دستگاه قرار گیرد، به صورت خودکار تمامی اطلاعات همچون نام و نام خانوادگی، تصویر چهره و سایر اطلاعات را ارائه می‌دهد.
 
مجری طرح تاکید کرد: این دستگاه می‌تواند برای صدور ویزا، کنترل مرزها و پر کردن یکسری از فرم‌ها و همچنین ارائه انواع گزارش‌های آماری و ترددی به کاربران، کاربردی شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر فرودگاه‌ها از سیستم‌های وارداتی استفاده می‌کنند، خاطر نشان کرد: ما توانستیم این دستگاه را به کشور عراق صادر کنیم و آژانس‌های مختلفی در این کشور از این دستگاه استفاده می‌کنند، ولی فرودگاه‌های کشور همچنان از نمونه‌های وارداتی بهره می‌برند.
 
هاشمی همچنین از موفقیت این شرکت در تجاری‌سازی این سیستم در برخی از آژانس‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر ما بیش از ۴۰۰ مشتری داریم، ولی هنوز گمرکات و نیروی انتظامی از مشابه اروپایی و وارداتی استفاده می‌کنند؛ در حالی که امکاناتی که ما ارائه می‌دهیم، مشابه دستگاه‌های وارداتی است.
 
وی سیستم کنترل تردد مراجعات با قابلیت عملیات تشخیص چهره را از دیگر دستاوردهای این شرکت دانش‌بنیان نام برد و یادآور شد: این سیستم قادر است چهره فرد را از طریق پایگاه داده بزرگی که برای آن تعریف شده است، تشخیص دهد و اطلاعات هویتی وی را ارائه دهد.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  ایسنا  ،تاریخ انتشار: 24   بهمن    1398،کدخبر:  98112317482  ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
یه فکری هم برای کارت ملی ها بکنید کارت ملی نداریم خب
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین