پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
نستا بنیاد نوآوری بریتانیا و مؤسسه­ مستقلی است که برای ارتقای ظرفیت‌های نوآوری در این منطقه فعالیت می‌کند، این مؤسسه از طریق ترکیبی از برنامه‌های عملی، سرمایه‌گذاری و اعطای کمک‌های مالی بلاعوض، مطالعه و پژوهش و تشکیل شبکه‌هایی که نوآوری را در بخش‌های مختلف ترویج می‌دهند به افراد و نهادها کمک می‌کند تا اید‌ه‌های نو و بدیعی ارائه داده و آن‌ها را عملی کنند.

شعار سال:نستا بنیاد نوآوری بریتانیا و مؤسسه­ مستقلی است که برای ارتقای ظرفیت‌های نوآوری در این منطقه فعالیت می‌کند، این مؤسسه از طریق ترکیبی از برنامه‌های عملی، سرمایه‌گذاری و اعطای کمک‌های مالی بلاعوض، مطالعه و پژوهش و تشکیل شبکه‌هایی که نوآوری را در بخش‌های مختلف ترویج می‌دهند به افراد و نهادها کمک می‌کند تا اید‌ه‌های نو و بدیعی ارائه داده و آن‌ها را عملی کنند.

در سال ۱۹۸۸، بنیاد نوآوری نستا با برخورداری از اختیارات گسترده جهت ارتقای نوآوری و کمک به تحقق ایده‌ها، توسط دولت و به‌منظور رسیدگی به این مشکلات تأسیس شد.

از آن به بعد، بیشتر فعالیت‌های این مرکز به شکوفایی ایده‌های خوب در بخش‌های مرزی فناوری، جامعه و هنر متمرکز بوده و اولویت آنان، حمایت از نوآوری‌هایی که به تقویت زندگی بسیاری از افراد می‌انجامد، می‌باشد.

این بنیاد از سال ۲۰۱۲ که به مؤسسه خیریه مستقل از دولت تبدیل شد، آزادی بیشتری جهت پیگیری ارزش‌ها و اهداف خیریه موردنظر (شامل ارتقای تحقیق و شناخت نوآوری و ترغیب نوآوری برای عموم) در اختیار دارد.

از آنجایی که بنیاد نستا معتقد است به‌تنهایی قادر به ایجاد تغییر نیست، با شرکای مختلفی در سراسر جهان همکاری می‌کند و نهادهای بزرگی همچون دولت‌های ملی و شرکت‌های فناوری جهانی را با مردم عادی مانند گروه‌های اجتماعی و فعالان محلی را برای ایجاد تغییرات گرد هم می‌آورد.

نستا با ترکیب دانش، شبکه‌ها، سرمایه‌ها و مهارت‌ها به حمایت از ایده‌های جدید برای رویارویی با چالش‌های بزرگ می‌پردازد.

این مجموعه بین بخش‌های مختلف ازجمله آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، هنر، فناوری و سیاست اقتصادی فعالیت می‌کند و با دیگر شرکا همکاری می‌کند تا ایده‌های خوب را به واقعیت تبدیل کند.

در واقع، مأموریتی که نستا برای خود تعریف کرده است به قرار زیر است:

1-پیگیری، ایجاد و شکل دادن ایده‌های جدید و قوی
2- پیوستن به دیگران برای برطرف کردن چالش‌های بزرگ زمان و تغییر عملکرد جهان برای همه
3- همکاری با شرکای مختلف در سراسر جهان که به‌طور مشترک در راستای بهبود عملکرد جهان فعالیت می‌کنند.

تاریخچه نستا

رئیس و بنیان‌گذار بنیاد نوآوری نستا، دیوید پاتنام به این نتجه رسیده بود که انگلیس در قرن بیستم نتوانسته سرمایه‌گذاری مناسبی روی استعدادهای خود برای نوآوری و ابداع انجام دهد و عملکرد ضعیفی در زمینه تبدیل ابداعات به برنامه‌های کاربردی قابل عرضه در بازار داشته است.

در سال ۱۹۹۷، وی با تلاش‌های بسیار موفق شد دولت وقت را نسبت به تأثیر مثبت ارائه «کمک مالی» مجاب نماید. وجود یک منبع درآمد مستمر می‌تواند بدون اینکه تحت تأثیر چرخه‌های مالی کوتاه‌مدت دولت قرار بگیرد، امکان ریسک‌پذیری و ایجاد نوآوری را در بلندمدت فراهم آورد و به یک جریان سیاسی تبدیل شود.

در سال بعد، لایحه لاتاری ملی تصویب شد و مجموعه نستا با نام «بنیاد خیریه ملی علوم، فناوری و هنر» (NESTA) راه‌اندازی شد که به‌عنوان یک نهاد دولتی برای کمک مالی ملی در حوزه علوم، فناوری و هنر، دارای اختیار قانونی برای ارتقای خلاقیت، استعداد و نوآوری در طیف وسیعی از زمینه‌ها و علاقه‌مندی‌ها بود.

طی سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ بنیاد خیریه ملی علوم، فناوری و هنر طی ۵ سال اول فعالیت خود تحت مدیریت اولین مدیر اجرایی به نام جرمی نیوتن بر سه شاخه تأکید داشته است که عبارت‌اند از:

اختراع و نوآوری: کمک به افراد مستعد برای تبدیل ایده‌های بکر به محصولات یا خدماتی که دارای قابلیت‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی بودند.
بورس تحصیلی: ارائه کمک‌های مالی، منابع و حمایت از افراد مستعد برای توسعه ایده‌های خود.
آموزش: حمایت از ایده‌های نوآورانه در آموزش و یادگیری با هدف ارتقاء توانایی‌های خلاقانه و درک علوم، فناوری و هنر.

طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ با تغییر مدیریت نستا، تغییراتی نیز در رویکرد حمایتی بنیاد به وجود آمد، به‌طوری‌که تأکید بنیاد از حمایت افراد تغییر و بیشتر به سمت بهبود ظرفیت نوآوری و نظام نوآوری انگلیس سوق پیدا کرد.

در همان زمان، بنیاد NESTA برنامه‌های نوآوری خود را نیز آغاز کرد که شامل یک سری برنامه‌های تجربی بود که حاصل کار مشترک با شرکا در راستای توسعه بینش عملی شکوفایی نوآوری در بسترهای مختلف بود.

نستا همچنین به یک منبع اصلی تحقیقات بنیادین در زمینه نوآوری تبدیل شد که شاخص نوآوری را به‌عنوان یک معیار جدید برای عملکرد ملی نوآوری مطرح کرد که محدود به R&D علمی نیست.

راه‌اندازی برنامه سیاست و تحقیق تلاش جدیدی بود و بنیاد به‌عنوان منبع اصلی تحقیق و سیاست مؤثر در زمینه نوآوری، فعالیت خود را با انتشار گزارش مؤثر «شکاف نوآوری» آغاز نمود. از مزایای این برنامه عبارت‌اند از:

انتشار گزارش «شکاف نوآوری» و انتشارات بعدی که مفهوم بنیادی نوآوری بدین شکل که الزاماً درباره فرآیند خطی از تحقیقات علمی در آزمایشگاه‌ها -از طریق اختراعات- تا محصولات بازرگانی جدید است را به چالش کشید.
ایجاد شاخص نوآوری که شاخص جدید عملکرد نوآوری ملی است و فراتر از صرفاً تحقیق و توسعه علمی است.
در طول این دوران بنیاد خیریه ملی علوم، فناوری و هنر بر مبنای فعالیت آزمایشگاه خدمات عمومی، فعالیت خود در بخش‌های دولتی و داوطلبانه را به اندازه قابل‌توجهی گسترش داده است.

بررسی عملکرد نستا در سال ۲۰۱۰ نشان داد که علیرغم نقش ارزشمند این بنیاد، نیازی به دولتی بودن آن نیست و بهتر است که فعالیت‌های آن به بخش خصوصی و داوطلب منتقل شود. بنابراین، در سال ۲۰۱۲ «بنیاد خیریه ملی علوم، فناوری و هنر (NESTA)» به یک خیریه مستقل با نام Nesta تغییر پیدا کرد.

برنامه‌های مبتنی بر بازده در بخش‌هایی نظیر آموزش و رسانه و صندوق‌های کمک مالی ازجمله «نوآوری در اعطای کمک» و «صندوق تحقیق و توسعه دیجیتال ویژه هنر» ازجمله فعالیت‌های بنیاد نوآوری نستا محسوب می‌شود. تأکید بنیاد بیشتر بر ارائه مهارت و ابزار برای نوآوران به همراه رشد مستمر مشارکت خود در سرمایه‌گذاری است.

در حال حاضر نستا در حال ورود به هیجان‌انگیزترین دوران خود است و تلاش می‌کند تا دامنه‌های فعالیت خود را طوری گسترش دهد که به قطبی برای نوآوران سراسر دنیا تبدیل شود.

از همین رو، در طیف وسیعی از استارتاپ هایی که قادر به ایجاد تحولات واقعی در دنیا هستند، سرمایه‌گذاری می‌کند و به بررسی ایده‌های جدید برای کمک به حوزه‌های مختلف هنر، نظام سلامت، نظام آموزشی و همه خدمات عمومی که در آینده رشد خواهند کرد، می‌پردازد. همچنین بنیاد نستا سمینارها، سخنرانی‌ها و رویدادهای شبکه‌سازی را با گردآوری دانشگاهیان، سرمایه‌گذاران، نوآوران و تأمین‌کنندگان خدمات عمومی و شرکت‌ها برگزار می‌کند.
ساختار نستا

نستا توسط یک هیئت‌امنا اداره می‌شود که شامل مدیران و متولیان خیریه است و اعضای آن عبارت‌اند از: ۱۰۵ نفر فارغ‌التحصیل، ۱۱ نفر هیئت‌امنا، ۱۸ نفر بخش ارتباطات، ۷ نفر شرکت‌های همکار، ۹ نفر تیم اجرایی، ۱۵ نفر آزمایشگاه سلامت، ۵۴ نفر آزمایشگاه نوآوری، ۹ نفر بخش مهارت‌های نوآوری، ۸ نفر بخش سرمایه‌گذاری و ۴۸ نفر بخش سیاست و پژوهش.

حمایت از ایده‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سه روش اعطای بودجه، سرمایه‌گذاری مستقیم یا جوایز چالش نوآوری صورت می‌گیرد.

حوزه‌های دارای اولویت: بهداشت، تحصیلات، سیاست نوآوری، هنر و اقتصاد خلاق، نوآوری دولت، آینده و اکتشاف
شبکه مشاوران تجارت خلاق: شبکه به بسیاری از مؤسسان کمک می‌کند که کسب‌وکار خود را توسعه دهند. اعضای شبکه از خدمات زیر بهره‌مند می‌شوند:
مشاوره تجاری حضوری و خصوصی به‌صورت ۱۰ جلسه ۲ دوساعته طی ۶ تا ۱۲ ماه؛
کلاس مشاوره در آغاز برنامه جهت تسریع اثربخشی جلسات مشاوره؛
کارگاه‌ها و رویدادهای طراحی‌شده جهت ملاقات با سایر اعضای شبکه؛
پشتیبانی آموزشی، درواقع علاوه بر مشاوره، شرکت‌ها به مربی اجرایی نیز دسترسی خواهند داشت.
سرمایه‌گذاری با تأثیر اجتماعی

ادامه دارد …

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بردار،تاریخ انتشار:13بهمن1398،کد خبر:----،bordar-ensani.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین