پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از تائید صلاحیت ۱۰۱ کاندیدا در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر خبر داد و گفت: آمار رأی اولی‌ها در استان بوشهر ۳۷ هزار و ۶۵۹ نفر است.

شعار سال: مجید خورشیدی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۲۹۴ هزار نفر، در حوزه دشتستان ۱۶۹ هزار نفر، حوزه دشتی و تنگستان ۱۰۸ هزار نفر و در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۲۱۲ هزار نفر حائزین رأی دادن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: از اردیبهشت‌ماه با تشکیل ستاد انتخابات در استان در قالب شش کمیته و گروه، سپس با تشکیل ۲۶ هیئت اجرایی با حضور ۲۰۸ نفر از معتمدین روال انتخابات دنبال شد.

خورشیدی با بیان اینکه فضای مجازی توسط دستگاه‌های مختلف رصد می‌شود افزود: در مجموع در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۹۶ نفر شامل ۱۷۸ مرد و ۱۸ نفر خانم در چهار حوزه اصلی ثبت‌نام کرده بودند که این تعداد از دوره قبل ۲ درصد کمتر است.

معاون سیاسی استاندار بوشهر بابیان اینکه از زمان ثبت‌نام تا امروز ۸ نفر انصراف داده‌اند، افزود: لیست نهایی شامل ۱۰۱ کاندیدای تأیید شده در چهار حوزه انتخاباتی است که این تعداد شامل ۲۳ نفر در حوزه دشتستان، ۲۲ نفر در حوزه دشتی و تنگستان، ۲۱ نفر در کنگان، دیر، جم و عسلویه و در حوزه بوشهر نیز ۳۶ نفر می‌شود.

وی در مورد تخلفات کاندیداها بیان کرد: در این دوره کمترین گزارش تخلف را داشته‌ایم، البته موارد اندکی مشاهده‌شده که جمع‌بندی شده است اما موردی که بر نتیجه انتخابات تأثیرگذار باشد نداشته‌ایم.

تخلف انتخاباتی مشاهده نشد

خورشیدی بیان کرد: بعضاً در قالب تبلیغات زودهنگام مواردی دیده‌شده که به آن‌ها تذکر داده‌شده و خوشبختانه تا امروز هیچ مورد تخلف انتخاباتی از سوی دست‌اندرکاران انتخابات مشاهده نشده است.

این مسئول عنوان کرد: امیدواریم با نظارت جامعه رسانه و همین طور ناظران شورای نگهبان و هیئت‌های بازرسی و… در این دوره تخلف تأثیرگذار انتخاباتی نداشته باشیم.

خورشیدی تصریح کرد: تفاوت این دوره با دوره‌های قبل است که قانون شفافیت مالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب و جهت اجرا ابلاغ‌شده است که لازم‌الاجرا بوده و تفاوت‌های اساسی در نحوه تبلیغات کاندیداها ایجاد کرده است و امیدوارم با توجه به الزامی بودن این قانون به درستی اجرا شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تأکید کرد: کاندیداهای محترم از ساعت ۸ صبح فردا با مدت یک هفته تبلیغات انتخاباتی توسط خود و هوادارانشان را در موارد قانونی انجام دهند.

وی یادآور شد: لیست نهایی ارائه‌شده توسط فرمانداری‌ها به منزله پایان مراحل بررسی است و دیگر امکان تغییر حوزه و یا تغییراتی در رد و یا تأیید صلاحیت وجود ندارد.

معاون سیاسی استاندار بوشهر اظهار کرد: امنیت، شفافیت، سلامت و مشارکت حداکثری مورد تأکید است که در این موارد تمهیدات لازم اتخاذشده است.

هر داوطلب تا سقف مالی خاصی حق هزینه کردن دارد

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر اظهار کرد: هر داوطلب تا سقف مالی خاصی حق هزینه کردن دارد و قانون مشخص می‌کند که از لحظه تأیید صلاحیت نهایی تا قبل از شروع انتخابات نامزدهای محترم باید یک حساب نزد یکی از بانک‌های عامل بازکرده و به فرمانداری‌ها اعلام و مدیر مالی -می‌تواند خود نامزد باشد- را معرفی نمایند و تمامی هزینه‌های ستاد انتخاباتی از طریق این حساب انجام شود.

خورشیدی با اشاره به برخی ممنوعیت‌ها اظهار کرد: برخی شخصیت‌ها باید از بیان هرگونه اظهاراتی له یا علیه کاندیداها خودداری کنند، همچنین مخدوش یا معدوم کردن آثار تبلیغاتی کاندیداها، اعلام اسامی کاندیداها توسط صداوسیما ممنوع است، ممنوعیت هزینه بودجه دولتی برای فعالیت انتخاباتی، دیوارنویسی، تبلیغ خارج از موعد و چارچوب تعیین‌شده از موارد و مصادیق غیرقانونی تخلفات انتخاباتی است.

مجید خورشیدی در خصوص تعطیلی خانه احزاب در استان بوشهر اظهار کرد: این از خاطرات نه‌چندان خوب ما در این استان است که زحمات زیادی برای راه‌اندازی خانه احزاب انجام شد، اما اعضای آن آن‌چنان که انتظار داشتیم نتوانستند عملکرد قابل‌توجهی داشته باشند، از دوستان خواهش کردیم که فعالیت خود را بیشتر کنند، اما افاقه نکرد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر خاطرنشان کرد: امیدوارم با حضور مسئولانه مردم پای صندوق‌های رأی یک‌بار دیگر شهروند مسئول بودن را به منصه ظهور بگذارند و بتوانند به خوبی مسئولیت خود را ایفا نمایند که این هم حق و هم تکلیف است؛ امیدواریم شاهد حضور پرشور مردم عزیز در روز انتخابات ۲ اسفند باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1398، کدخبر: 4851346، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین