پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۹۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: ارتفاع برف در گردنه «قره‌بلاغ» محور مهاباد - بوکان که به بیش از ۶ متر رسیده است، موجب بسته شدن این محور برای سومین روز متوالی شد.

شعار سال: محسن خادمی اظهار داشت: بارش برف و کولاک شدید از روز گذشته، شنبه باعث مسدود شدن محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) شده و تردد خودروها را در آن غیرممکن کرده‌است.

وی با بیان اینکه شدت برف و کولاک در این منطقه طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده‌است، افزود: شدت کولاک در این محور به حدی است که چند دستگاه خودرو و ماشین‌آلات سنگین راهداری این شهرستان از جمله ۲ دستگاه لودر و گریدر در زیر برف مدفون شدند.

وی با اشاره به نجات جان تعدادی از مسافران گرفتار در برف در این مسیر، افزود: عوامل راهداری ۲۵ نفر از مسافران گرفتار در برف را نجات دادند و این افراد را با استفاده از خودروهای راهداری به مهاباد منتقل کردند.

وی اضافه کرد: تعدادی زیادی خودرو نیز در این مسیر هم‌اکنون در زیر برف مدفون شده و تعدادی نیز به محوطه یک واحد گاوداری در نزدیکی روستای «قمطره» انتقال داده شده‌است.

«خادمی» ادامه داد: شدت کولاک در این محور به حدی زیاد است که با گذشت چند دقیقه پس از برفروبی این محور دوباره برف در آن انباشته می‌شود و این امر کار برفروبی و بازگشایی آن را با مشکل مواجه کرده‌است.

وی پیش‌بینی کرد این محور با تلاش شبانه‌روزی راهداران تا پایان هفته جاری بازگشایی شود که در این مدت رانندگان می‌توانند از مسیر جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان استفاده کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و کولاک شدید علاوه بر محور مهاباد- بوکان (جاده برهان)، راه ارتباطی مهاباد- پسوه و راه ۲۵ روستای این شهرستان را نیز از دیروز مسدود کرده و تلاش‌های عوامل راهداری برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.

وی اضافه کرد: کولاک شدید در گردنه‌های «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد - سردشت و گردنه «خوله‌پوله» در محور روستایی «میرسه»، ضمن کاهش دید افقی تردد خودروها را با مشکل مواجه و رانندگان را مجبور به استفاده از زنجیرچرخ کرده‌است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد سامانه بارشی که از اوایل هفته جاری وارد آذربایجان‌غربی شد از امروز با ورود امواج ناپایدار دارای رطوبت مدیترانه‌ای تقویت می‌شود و فعالیت خود را به صورت بارش برف و کولاک و کاهش دید افقی تا روز سه‌شنبه ادامه می‌دهد.

اداره‌کل آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌غربی به علت بارش برف و سرما، مدارس روستایی شهرستان‌ بوکان، سردشت و پیرانشهر را در نوبت صبح روز جاری تعطیل اعلام کرد و فعالیت مدارس شهرستان‌های ماکو و نقده با یک ساعت تاخیر شروع شد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 21بهمن1398 ، کدخبر: 83668559: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
شدت کولاک در این محور به حدی زیاد است که با گذشت چند دقیقه پس از برفروبی این محور دوباره برف در آن انباشته می‌شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین