پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
هم اکنون وسعت دریاچه ارومیه دو هزار و ۸۶۸ کیلومترمربع بوده که ۵۸۴ کیلومتر افزایش وسعت دارد.

شعار سال:فرهاد سرخوش -نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی، در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: امروز تراز دریاچه ۱۲۷۱.۳۴ بوده که نسبت به سال گذشته ۶۰ سانتی‌متر افزایش تراز را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: وسعت دریاچه ارومیه نیز دو هزار و ۸۶۸ کیلومترمربع بوده که ۵۸۴ کیلومتر افزایش وسعت دارد.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به حجم دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون حجم دریاچه ارومیه سه میلیارد و ۵۶۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه تصریح کرد: هم اکنون رهاسازی آب از سد شهرچای به سمت دریاچه ارومیه انجام شده و از سایر سدها نیز در ادامه انجام می‌شود و از سوی دیگر از ۹ رودخانه حوضه آبریز دریاچه ارومیه، روان‌آب به میزان ۵۶ مترمکعب بر ثانیه به سمت پیکره اصلی دریاچه ارومیه هدایت می‌شود.

سرخوش در ادامه با اشاره به پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: یکی از پروژه اصلی ستاد احیای دریاچه ارومیه، پروژه انتقال آب از رودخانه زاب است که هم اکنون چهار کیلومتر و ۶۰۰ متر آن باقی مانده و خوشبختانه مشکل اعتباری در این زمینه وجود ندارد و در سه ماهه نخست سال ۹۹ افتتاح می‌شود.

وی در ادامه از تحویل حجمی آب به کشاورزان استان خبر داد و اظهار کرد: برای نخستین مرتبه در سطح کشور تشکل آب‌بران کشاورزان تشکیل شده و به عنوان آزمایشی در مهاباد اجرا می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1398، کدخبر: www.tasnimnews.com،2202263

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین