پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
معاون و فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری کوبا روز شنبه در تهران پیام کتبی «رائول کاسترو» را تقدیم «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران کرد. کاسترو در این پیام خواهان گسترش و تعمیق همکاری‌های تهران- هاوانا در همه عرصه‌های موردعلاقه شده است.
شعارسال: به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری» روحانی در این دیدار با تشکر از پیام همتای کوبایی خود، توسعه و تعمیق روابط با کوبا را به‌عنوان یکی از کشورهای دوست ایران در آمریکای لاتین بااهمیت دانست و گفت: «اشتراکات فرهنگی دو ملت انقلابی ایران و کوبا باعث شده تا دو دولت، پیوسته در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روابط نزدیکی داشته باشند و در مجامع بین‌المللی هم از مواضع یکدیگر پشتیبانی کنند». او بر ضرورت بهره‌گیری از توانمندی‌های دو کشور برای توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها به‌ویژه در عرصه اقتصادی تأکید کرد و گفت: «پس از توافق هسته‌ای، زمینه برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و استحکام همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور بیش‌ازپیش مهیا شده است که باید از این فرصت بهره گرفت». روحانی به پیگیری سیاست تحریم‌های اقتصادی از سوی واشنگتن علیه کشورهای مستقل جهان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، اعمال تحریم‌ها را ابزاری غلط و بی‌نتیجه می‌داند، گفت: «در نظام تجاری و اقتصادی جهان باید در چارچوب مقررات بین‌المللی، آزادی تجارت و روابط اقتصادی میان کشورها وجود داشته باشد». رئیس‌جمهوری، تروریسم را خطری برای همه کشورهای جهان برشمرد و گفت: «آماده‌ایم در مجامع بین‌المللی، درباره موضوعات مهم جهانی و از جمله منطقه‌ای، با کشورهای دوست همانند کوبا، هم‌فکری و همکاری بیشتری داشته باشیم».

* برقراری روابط با واشنگتن به معنای عادی‌سازی روابط نیست

«ریکاردو کابریساس» معاون و فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری کوبا نیز در این دیدار با تقدیم پیام کتبی رئیس‌جمهوری کشورش به دکتر روحانی، تأکید کرد: همان‌طور که آقای کاسترو در پیام کتبی خود تصریح کرده است، هاوانا خواهان گسترش همه‌جانبه روابط با تهران و برداشتن موانع از مسیر تعمیق این روابط است. معاون رئیس‌جمهوری کوبا گفت: «دولت کوبا، موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با ١+٥ و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را یک پیروزی برای ملت و دولت ایران و کشورهای مستقل جهان می‌داند». او در ادامه به موضوع برقراری روابط میان کوبا و آمریکا اشاره کرد و گفت: «این برقراری روابط پس از ٥٠ سال ایستادگی و مقاومت ملت کوبا بر سر اصول خود و اعتراف واشنگتن به سیاست اشتباهش در قبال هاوانا، یک پیروزی است». کابریساس درعین‌حال تأکید کرد که به‌هیچ‌وجه برقراری روابط با واشنگتن به معنای عادی‌سازی روابط نیست و دولت و ملت انقلابی و مقاوم کوبا می‌دانند که برقراری این رابطه به آن معنا نخواهد بود که آمریکا از خصومت و دشمنی خود دست برمی‌دارد.

همچنین فرستاده ویژه رئیس‌جمهور کوبا و وزیر اقتصاد این کشور با «علی‌اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش «تسنیم» در این دیدار فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری کوبا پیام رئیس‌جمهوری این کشور را تقدیم علی‌اکبر ولایتی کرد تا تقدیم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری شود. ریکاردو کابریساس در این دیدار ضمن ابراز سلام رئیس‌جمهوری کوبا و «فیدل کاسترو» به مقام معظم رهبری گفت: «ایران و کوبا به‌طور مشترک علیه ظلم و استبداد ایستاده و در جهت احقاق حقوقشان تلاش می‌کنند».

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه شرق، صفحه 2، تاریخ انتشار: یکشنبه 24 مرداد 1395، شماره: 2655.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین