پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۶۲۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳
محمد ذبیحی، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، که ابتدا ردصلاحیت و سپس تأیید صلاحیت شده بود، از سمت خود استعفا داده، اما مجددا از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است؛ موضوعی که شگفتی مقامات نظام را در پی داشته است.

شعار سال: حجت‌الاسلام محمد ذبیحی، رئیس سازمان سمت در بررسی مقدماتی هیئت‌های نظارت شورای نگهبان، به دلیل آنچه عدم استعفا از جایگاه مدیریتی خوانده شد، رد صلاحیت شد. طبق قانون، شاغلان برخی مشاغل و پست‌ها باید شش ماه پیش از انتخابات استعفا دهند و طبق نظر ناظران شورای نگهبان، ریاست سازمان سمت هم مشمول این قانون می‌شد و به همین دلیل صلاحیت محمد ذبیحی رد شد. این در حالی است که با استعلام‌ها از سازمان امور استخدامی و معاونت تدوین و تنقیح قوانین مجلس مشخص شد طبق قانون، سازمان سمت از جمله نهادهایی است که پژوهشی محسوب می‌شود و رئیس این سازمان مشمول تبصره ۳ (اصلاحی ۲۶/ ۱/ ۱۳۸۶) قانون انتخابات مجلس، مبنی بر لزوم استعفای شش ماه پیش از انتخابات نمی‌شود.

 

 

بعد از ارائه مستندات به شورای نگهبان، محمد ذبیحی در تاریخ ۱۲ بهمن تأیید صلاحیت شد.

با این حال، زمانی که محمد ذبیحی آماده شروع تبلیغات از حوزه انتخابی گناباد و بجستان می‌شد، در تاریخ ۲۳ بهمن، شب شروع تبلیغات رسمی به دلیل عدم استعفا از سازمان سمت رد صلاحیت شده است.

بعد از این اتفاق عجیب که شگفتی برخی مقامات بلندپایه نظام را در پی داشته، مکاتباتی میان آنها با شورای نگهبان و سایر نهادهای اثرگذار صورت گرفته که هم‌چنان به نتیجه نرسیده است. لازم به ذکر است مرحوم حجت‌الاسلام احمد احمدی، ریاست پیشین سازمان سمت در دوره هفتم از تهران نماینده مجلس شده بود و در طی چهار سال نمایندگی، هم‌زمان ریاست سازمان سمت را نیز بر عهده داشت.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: 30بهمن1398 ، کدخبر: 1358568: www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین