پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۴۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
اسامی نامزدهایی که تا ساعت ۱۶ روز ۲۸ بهمن به پویش شفافیت داوطلبانه اندیشکده شفافیت برای ایران پیوستند، منتشر شد.

شعار سال: امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا اطلاعات مختلفی از نامزدهای پارلمانی در ایام انتخابات ارائه می‌شود و بدین‌ترتیب مردم می‌توانند بر اساس اطلاعات واقعی و نه تبلیغات رسانه‌ای بعضا گمراه‌کننده کاندیداهای شایسته را انتخاب کنند.

بند هشتم سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغیه مقام معظم رهبری نیز بر ارتقاء سطح شناخت و آگاهی و آموزش‌های عمومی و ترویج هنجارهای انتخاباتی و نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی و کمک به انتخاب اصلح تأکید دارد. 

در همین راستا پویش شفافیت داوطلبانه می‌کوشد با ایجاد بستری عادلانه به تحقق شفافیت نامزدهای انتخاباتی به‌صورت داوطلبانه کمک کرده و زمینه ساز انتخاب صحیح مردم شود.

پویش شفافیت داوطلبانه به نشانی pooyesh.majlesnama.ir در نوزدهم بهمن‌ماه با راهبری اندیشکده‌ی شفافیت برای ایران آغاز به‌کارکرد و در حال حاضر تعدادی از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی به آن پیوسته‌اند. در این‌پویش داوطلبان با امضای متن میثاق‌نامه‌ شفافیت داوطلبانه متعهد می‌شوند اطلاعات مربوط به وعده‌های انتخاباتی خود جهت رصد و پیگیری این وعده‌ها در آینده را در اختیار عموم مردم قرار دهند. ‌

داوطلبان هم‌چنین باید اطلاعات مربوط به مشاغل و سوابق پیشین خود را در این سامانه جهت‌ آگاهی عموم مردم منتشر کنند. انتشار اطلاعات مربوط به اموال و دارایی خود و همسر، منابع درآمدی و درآمدهای ماهیانه، منابع‌ تأمین هزینه‌های انتخاباتی و موارد هزینه‌کردهای آن از دیگر مواردی است که در میثاق‌نامه وجود دارد و ثبت اطلاعات آن به شفافیت هر چه بیشتر نامزد برای برای عموم مردم کمک می‌کند.

*31 نامزد انتخابات به پویش شفافیت پیوسته‌اند 

تاکنون سی و یک نامزد انتخابات به این پویش پیوسته‌اند و علاقمندان و فعالین استانی می‌توانند اطلاعات نامزدهای حامی این پویش و توضیحات بیشتر در مورد پویش شفافیت داوطلبانه را در نشانی pooyesh.majlesnama.ir دنبال کنند. این پویش تا انتهای هفته ادامه داشته و نامزدهای انتخابات می‌توانند با امضا و تکمیل میثاق‌نامه به آن بپیوندند.

 داده‌نمای نامزدهای پیوسته به پویش شفافیت داوطلبانه

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت مشرق، تاریخ 29 بهمن  98، کد مطلب: 1042927: www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین