پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
،این روزها و پس از ناکامی های اخیر تیم فوتبال نفت و گاز گچساران صحبت های غیررسمی زیادی در خصوص تغییر سرمربی تیم فوتبال بزرگسالان این باشگاه به گوش می رسد که تاکنون از هیچ یک از مسئولان باشگاه و تیم به طور رسمی تایید و اعلام نشده است.
شعارسال: امروز که روزگار تیم فوتبال و حتی ورزش نفت در این منجلاب در حال غرق شدن است، قطعا هیچ شهروندی در گچساران حتی خود افراد سیاسی شهر هم از این اتفاقات راضی و خشنود نیستند.
 
این روزها و پس از ناکامی های اخیر تیم فوتبال نفت و گاز گچساران صحبت های غیررسمی زیادی در خصوص تغییر سرمربی تیم فوتبال بزرگسالان این باشگاه به گوش می رسد که تاکنون از هیچ یک از مسئولان باشگاه و تیم به طور رسمی تایید و اعلام نشده است.
 
 با نگاهی گذرا به نتایج این تیم از ابتدای مسابقات تاکنون با سرمربیگیری یوسف نادریان می توان به کسب 21 امتیاز در نیم فصل اول اشاره کرد که با شروع نیم فصل دوم تاکنون این تیم در 6 بازی توانسته 6 امتیاز کسب کند که 1 برد 3 مساوی، 2 باخت و در نهایت با 4 گل زده اکنون با 27 امتیاز 14 امتیاز با صعود مستقیم، 9 امتیاز با پلی آف فاصله دارد.
 
نادریان سرمربی شناخته شده شاغل در لیگ دسته دوم در حالی سرمربیگری تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در این فصل برعهده گرفت که از ابتدا گزینه های زیادی از جمله بهمن فرازمند و تعدادی دیگر از مربیان غیربومی برای سرمربیگری این تیم با ریشه و اصیل فوتبال ایران گزینه بودند اما در نهایت این یوسف نادریان بود که با هزاران امید و آرزو سرمربی تیمی شد که البته با برخی بخشنامه های وزارتی در وزارت نفت با کاهش بودجه شدیدی روبرو بود هرچند از ابتدا مدیران باشگاه همه این موارد را به او و سایر گزینه های تذکر داده بودند.
 
 اما پس از گذشت مدت زمانی حتی خود او هم فکر نمی کرد مشکلات مالی تا این حد باشد تا حد زیادی تیم را از نظر روانی دچار مشکل نماید که البته در این میان تلاش های بسیاری از سوی هیئت مدیره شرکت نفت و گاز گچساران و مدیران ورزش این شرکت صورت گرفت تا تیم فوتبال نفت و گاز گچساران بخش قابل توجهی از کمبودها را احساس نکند و اثبات این مطلب نیز چند اعزام تیم به شهر های دور با پرواز و سایر امکانات هتلی با کیفیت بود،که کمتر تیمی در لیگ دو از شرایط فعلی  برخوردار است.
 
 هرچند کادر فنی و بازیکنان همواره در طی فصل نارضایتی های خود را در خصوص امکانات ضعیف محل اسکان ، غذا و پائین بودن کیفیت زمین چمن مسابقه و تمرین ابراز کردند اما در مجموع با مقایسه شرایط کلی تیم های حاضر در لیگ دسته دوم تیم نفت و گاز گچساران را می توان یکی از تیم های سطح متوسط و روبه بالا از نظر کیفیت امکانات با وجود همه مشکلات مالی دانست که البته همه این مسائل شاید 30 درصد عملکرد فنی تیم را تحت تاثیر بگذارد.
 
 اما متاسفانه در تیم فوتبال نفت و گاز گچساران فارغ از موضوع مدیریتی که در هر دوره ای در تلاش بوده کارنامه ای قابل قبول از خود به جای بگذارد عده ای خاص تنها بدنبال منافع شخصی و تعیین خط و مسیر تیم در جهت رسیدن به اهداف و برنامه های خود و گاها نزدیکان خود بوده و در این مسیر قطعا نقش این افراد در ایجاد تنش و چالش ها برای مدیریت و کادر فنی و بازیکنان و وجود بسیار محسوس است که مثال آن را می توان نرسیدن بودجه لازم برای تسویه مالی تیم با هتل محل اسکان خود در بوکان و گرو کشی مدارک بازیکنان توسط هتل بود که آنگونه جایگاه و منزلت باشگاه و شهر گچساران را با 50 سال تیم داری زیر سوال برد.
 
امروز شاهد هستیم تعداد طلبکارانی که بدنبال حق و حقوق خود از باشگاه هستند روز به روز بیشتر می شود و این تنها بدلیل سهل انگاری افرادی پنهان در بدنه باشگاه است که اگر جلوی آنها گرفته نشود در آینده شاهد خبرهای ناگوارتری از باشگاه خواهیم بود که متاسفانه این افراد برای مردم و هواداران شناخته شده نیستند اما نقش آنها به گونه ای بوده که در عدم تهیه امکانات مورد نیاز فنی و حتی رسانه ای تیم هم تاثیرگذار بوده و به عنوان مافیای پنهان می توان از آنها نام برد که برخی از آنها نیز آگاهانه یا ناآگاهانه در تنش میان هواداران و مدیران باشگاه نقش دارند و مدیرعامل یا سایر مدیران و روسا که در راس امور هستند را به عنوان مقصرین اصلی ناکامی ها جلوه داده اند.
 
 باید گفت در طی همه این سال ها که تیم های ورزشی خصوصا فوتبال با چالش جدی مالی یا غیره روبرو شده به نوعی نقش دست های پنهان بسیار تاثیرگذار تر از نقش سایرین بوده است. که هوشیاری مدیران فعلی باشگاه را نسبت به تحرکات این مافیایی پنهان بیشتر از گذشته می طلبد.
 
حال با همه این اتفاقات و حواشی چند روزی است که شنیده می شود یوسف نادریان برکنار شده یا قرار است برکنار شود و بهمن فرازمند گزینه بومی نفتی ها سکان هدایت تیم را برعهده بگیرد . اگر چه این خبر برای بسیاری از اهالی ورزش گچساران خبر خوشی است اما با نگاهی کارشناسانه و دقیق ، فرازمندی که تیم فوتبال نفت و گاز گچساران را در سال 96 تا یک قدمی لیگ آزادگان برد، در سال 94 در کنار همین یوسف نادریان تیم را تا یک قدمی لیگ آزادگان برده و در سال 92 با همین سرمربی به لیگ یک کشور صعود کرده است.
 
 آیا در شرایطی که تنها 6 بازی تا پایان مسابقات لیگ دسته دوم باقی مانده می تواند ناجی تیم نفت و گاز گچساران شود ؟ و این اعتبار و افتخارات گذشته خود با این تیم را تنها 6 بازی مانده به پایان فصل به حراج بگذارد.
 
 در صورتی که که باشگاه به این نتیجه برسد و فرازمند سکان این تیم را برعهده گرفت حتما او خوب می داند که با چه کار دشواری روبرو است و او تیمی را تحویل می گیرد که ضعف شدیدی در خط دفاع دارد و بازیکن موثر خط دفاع این تیم که در نیم فصل اول بازیکن اصلی این تیم بود امروز به یک نیمکت نشین دائمی تبدیل شده، بازیکن بومی که نیم فصل اول توسط خود یوسف نادریان در ترکیب اصلی قرارگرفت با خرید بازیکنان جدید در نیم فصل متاسفانه امروز نیمکت نشین شده و عدم تعامل فنی خوب بازیکنان خط میانی و حمله ، چندان رضایت هواداران را جلب نکرده است.
 
 اما فرازمند با اشرافی که به لیگ دو دارد این را به خوبی می داند که همین تیم اکنون بازیکن لژیونر بومی دارد و بازیکن بومی دیگر آن که در نیم فصل نسخه اش توسط سرمربی پیچیده شده ،اکنون در شهرداری ماهشهر در ترکیب اصلی قرار دارد.
 
از بازیکنان و سرمایه های بومی این شهر بودند که اکنون بایستی فرسنگ ها دورتر بازی کنند. قطعا فرازمند بایستی بداند که نداشتن این پتانسیل و تکیه بر توان بازیکنانی  توانمند اما بی رمق و کم انگیزه  چه فرایند سختی را پیش روی یک سرمربی هرچند کاربلد می گذارد و شاید وقت محدود آن هم در شش بازی تنها بتواند از لحاظ روحی و روانی تیم را تقویت کند چرا که او خوب می داند تیمی که مربی بدنساز نداشته و ندارد و در کادر آن تنها یک مربی بومی قراردارد یعنی فداکاری و از اعتبارت مایه گذاشتن و این تنها از یک مربی بومی متعصب برخواهد آمد.
 
که اگر آن فرد بهمن فرازمند باشد باید آن خط قرمز را بر شایعه پراکنان و فرصت طلبان بکشد که منافع خود را در سوء استفاده از نام افراد بزرگ سیاسی شهر و یا گاها نزدیکان آنها طلب می کنند که این سیاست دیگر حتی برای خود آن افراد سیاسی هم نخ نما شده و حتی آنها نیز این افراد را شناخته اند و امروز که روزگار تیم فوتبال و حتی ورزش نفت در این منجلاب در حال غرق شدن است، قطعا هیچ شهروندی در گچساران حتی خود افراد سیاسی شهر هم از این اتفاقات راضی و خشنود نیستند.
 
بی شک بسیاری از مربیان بومی در سطح لیگ یک و لیگ دو شایسته بهترین های در فوتبال کشور هستند اما در این میان باید دید وحدت و همدلی آنها و همچنین کسب افتخاراتشان برای این شهر و دیار برای چه کسانی فضا را محدود می کند که اینگونه مربیان با تعصب و با دانش این دیار بایستی در پشت افکار سیاه تفرقه افکنان دچار اختلافات باشند و در اصطلاح همیشه پشت خط مربیان غیربومی بمانند و امروز شاهد فرار بسیاری از استعدادهای فوتبال شهرمان به سایر نقاط کشور باشیم.
 
آیا نیمکت تیم فوتبال نفت و گاز گچساران برای مربیان بومی جایی ندارد؟ همه کارشنان فوتبال می دانند در شش هفته معجزه ای برای تیم نمی توان کرد اما تغییر سرمربی می تواند یک شوک بزرگ باشد و با حمایت قاطع مدیران باشگاه و حمایت های مالی و معنوی شاید بتوانیم امیدوار باشیم جزء سه تیم اول جدول روی کاغذ باشیم.
 
 اما با یک برنامه بلند مدت این تیم را برای فصل آینده آماده تر و پرانگیزه تر ببنیم . در این شرایط هر سرمربی که می آید خصوصا اگر بومی باشد بایستی هوادار را با سکو آشتی دهد هواداری که امروز دل خسته و نگران رمقی برای تشویق ندارد سکوهای ورزشگاه نفت دیگر نشاط ندارد و شاید این شوک بزرگ شوک بزرگتری را برای هوادارا ایجاد کند که بتواند با حمایت های روحی و روانی از روی سکو این تیم را از وضعیت موجود خارج کند.
 
 باشگاه نفت و گاز گچساران در سال های اخیر تشکیلاتی به نام کانون هواداران به خود دید و امروز آن روزی است که این کانون در صورت تغییرات مثبت در تیم نزدیکتر از قبل شود و به کمک کادر جدید بشتابد که قطعا بدون حمایت هواداران، مدیریت و دست اندرکاران ورزش هیچ رشته ای و نه تنها فوتبال موفق نخواهد شد.
 
در پایان تصمیماتی که مدیران باشگاه برای موفقیت تیم درنظر خواهند گرفت هرچه که باشد مورد احترام کارشناسان ، اهالی رسانه و هواداران است و موفقیت تیم های ورزشی خصوصا فوتبال آرزوی قلبی همه مردم این شهر است اما تحلیل دقیق نقاط ضعف و قوت تیم ، عوامل حاشیه پرداز ، کارشکنان، دلسوزان، هواداران همگی از مسائلی است که برای ترسیم یک نقشه راه جدید در ورزش نفت موثر و حیاتی خواهد بود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری صبح زاگرس  ،تاریخ انتشار: 9   اسفند 1398،کدخبر:   154221  ،www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین