پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
دانشگاه خاتم در سال تحصیلی 1399-1400 از بین دانشجویان ممتاز و واجد شرایط کنکور سراسری سال تحصیلی 1399-1400 و استعداد درخشان از طریق مصاحبه علمی در رشته مالی گرایشهای مهندسی مالی و مدیریت ریسک و بانکداری پذیرش مینماید.

شعار سال:دانشگاه خاتم در سال تحصیلی 1399-1400 از بین دانشجویان ممتاز و واجد شرایط کنکور سراسری سال تحصیلی 1399-1400 و استعداد درخشان از طریق مصاحبه علمی در رشته مالی گرایشهای مهندسی مالی و مدیریت ریسک و بانکداری پذیرش مینماید.

تسهیلات

دانشجویان پذیرفته شده در قالب طرح استعداد درخشان و ممتاز از مزایای زیر بهره مند خواهند شد:

معافیت از پرداخت شهریه تحصیلی به صورت کامل
پرداخت مبلغ 20 میلیون ریال به صورت ماهیانه بابت بورسیه تحصیلی به مدت 4 ترم تحصیلی (دو سال)
تامین خوابگاه برای دانشجویان شهرستانی
بهره گیری از اساتید خارجی برای تدریس دروس
ارائه توصیه نامه توسط اساتید شناخته شده جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور
جایابی برای دوره کارورزی در نهادهای مالی کشور به مدت 3 ماه
اولویت به همکاری و استخدام در گروه مالی پاسارگاد
تامین هزینه های شرکت در کنفرانس های علمی بین المللی به منظور ارائه مقالات بر اساس دستورالعمل مصوب دانشگاه
پرداخت هزینه چاپ مقالات در ژورنالهای معتبر بر اساس دستورالعمل مصوب دانشگاه
مشارکت در پروژه های تحقیقاتی لابراتوار ریسک خاتم
راهنمایی توسط اساتید جهت تهیه و چاپ مقاله در نشریات معتبر بین المللی

شرایط پذیرش

ظرفیت پذیرش به ازاء هر گرایش 10 نفر میباشد.
8 نفر در هر گرایش از طریق کنکور سراسری پذیرش خواهند شد که مزایای متعلقه به شرح زیر خواهد بود؛
پذیرفته شدگان با رتبه کنکور 1 تا 30 مشمول تمامی مزایای فوق خواهند بود.
پذیرفته شدگان با رتبه کنکور 31 تا 99 شامل تمامی مزایای فوق خواهند بود به استثنای دریافت مبلغ بورس تحصیلی (بند 2 تسهیلات)
پذیرفته شدگان با رتبه کنکور 100 و بالاتر شامل مزایای دریافت مبلغ بورس تحصیلی، معافیت از پرداخت شهریه و خوابگاه (بند های 1، 2 و 3 تسهیلات) نخواهند بود.
2 نفر در هر گرایش در قالب طرح استعداد درخشان به استناد "آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد" و بدون آزمون ورودی و با انجام مصاحبه پذیرش خواهند شد. شرایط پذیرش در قالب طرح استعداد درخشان به شرح زیر می باشد؛
دانشجویان دوره کارشناسی که حداکثر در مدت 8 نیم سال تحصیلی در سال 1398 فارغ التحصیل شده اند و یا تا پایان شهریور 1399 فارغ التحصیل میشوند.
دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی دانشگاه های برتر که به لحاظ میانگین معدل جزء 15 درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی خود باشند.
پذیرش نهایی منوط به تایید وزارت علوم خواهد بود.
شرط تداوم برخورداری از تسهیلات فوق، حفظ کیفیت علمی توسط دانشجو و داشتن حداقل معدل کل ۱۷ از نمیسال تحصیلی اول به بعد خواهد بود.
تمامی دانشجویان پذیرفته شده پژوهش- محور خواهند بود.

نحوه ارسال تقاضا و جذب

پذیرش دانشجو در قالب بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مالی

دانشجویان واجد شرایط (استعداد درخشان) حداکثر تا پایان وقت اداری 31 فروردین 1399 مدارک زیر را در فایل زیپ شده (به ترتیب قید شده) به آدرس r.kalantari@khatam.ac.ir ایمیل نمایید.
مدارک مورد نیاز؛
رزومه علمی و سوابق تجربی
مدارک تخصصی و حرفهای مرتبط
آخرین کارنامه تحصیلی (ریز نمرات)
گواهی رتبه ممتاز از دانشگاه (در صورت عدم فارغ التحصیلی پذیرفته شدگان تا پایان تیرماه فرصت ارائه خواهند داشت)
توصیه نامه معتبر از 2 نفر از اساتید مرتبط و شناخته شده رشته
یک قطعه عکس پرسنلی
کپی کارت ملی
اطلاعات زیر حتما در رزومه ذکر شود؛
آدرس محل سکونت، شماره تماس و ایمیل
دانشگاه، رشته و معدل در مقطع کارشناسی
نام آموزشگاه، رشته و معدل دیپلم
توانایی ها و مهارتهای علمی و پژوهشی
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس؛ تهران- ونک- خ ملاصدرا- خ شیرازی شمالی- خ دانشور- دانشگاه خاتم- طبقه 6- گروه مالی- سرکار خانم دکتر کلانتری مراجعه فرمایید یا با شماره تلفن 89170000 داخلی 4660 تماس حاصل فرمایید .
افراد واجد شرایط از 15 اردیبهشت تا 15 خرداد 99 دعوت به مصاحبه خواهند شد.

معرفی دانشگاه

دانشگاه خاتم در سال 1375 تاسیس گردیده و در حال حاضر در 50 رشته تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی اقدام به جذب دانشجو مینماید. تعداد دانشجویان دانشگاه در حال حاضر بیش از 2000 نفر است. حامی مالی اصلی دانشگاه گروه مالی پاسارگاد (بانک پاسارگاد) میباشد. دانشکده ها و مراکز تحقیقی دانشگاه به شرح زیر هستند؛

دانشکده فنی و مهندسی
دانشکده مدیریت و مالی
دانشکده هنر و معماری
دانشکده علوم انسانی
موسسه رهیافتهای نوآور برتر پاسارگاد
Tehran institute for advanced studies
آزمایشگاه بلاکچین خاتم
لابراتوار ریسک
آزمایشگاه برق
آزمایشگاه شبکه و رایانش ابری
آزمایشگاه هوش مصنوعی و رباتیک
مرکز آزمون های بین المللی خاتم

دانشگاه خاتم در قلب تجاری و اداری پایتخت (میدان ونک) قرار گرفته و این موضوع مزیت قابل توجهی را برای دانشگاه در جذب و بهره گیری از اساتید برتر کشور و همچنین سهولت دسترسی به بازارهای مالی فراهم میسازد. دانشگاه خاتم طی 2 دوره در ارزیابی وزارت علوم در سطح بندی رتبه 1 کشور قرار گرفته است.
دانشگاه از سال 1394 هر ساله مدرسه تابستانه را با دعوت از اساتید سرشناس جهانی رشته های حوزه؛ اقتصاد، مالی و کامپیوتر برگزار مینماید.
علاوه بر این، تمرکز دانشگاه بر ارتباط بسیار نزدیک با صنعت بوده و بدین منظور ماهانه برنامه های منظم و هدفمندی را با دعوت از متخصصین و مسئولین صنعت با هدف آشنایی دانشجویان با مسائل روز برگزار مینماید.


معرفی رشته

پذیرش دانشجو در قالب بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مالی

چرا تحصیل در رشته مالی؟

با توجه به توسعه بازارهای مالی در داخل و خارج از کشور، رشته مالی یکی از جذابترین و پردرآمدترین رشته های دانشگاهی چه در داخل و چه در خارج از کشور بوده است. طبق آمار اعلام شده در کشورهای توسعه یافته متوسط حقوق سالیانه فارغ التحصیلان رشته مالی در کارگزاریها 60000 دلار و در تامین سرمایه ها 100000 دلار میباشد. در ایران نیز هرچند که اطلاعات رسمی معتبری در این زمینه منتشر نشده است و اما متوسط حقوق دریافتی یک کارشناس مالی در نهادهای مالی با دو سال سابقه کار سالانه در حدود 80 میلیون تومان میباشد. با توجه به تغییرات و پیشرفتهای اساسی در بازارهای مالی در حوزه معرفی انواع نهادها و ابزارهای مالی، علوم مالی از معدود رشته های دانشگاهی میباشد که همپای صنعت در حرکت بوده و همپای صنعت حرکت مینماید.
پذیرش دانشجو در قالب بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مالی

دانشجویان از چه رشته هایی در رشته مالی موفق ترهستند؟

رشته مالی یک حوزه میان رشتهای از علوم اقتصاد، ریاضی و آمار، کامپیوتر و روانشناسی است. اما اساس تحلیلها و مدلسازی ها در این رشته ریاضی و آمار میباشد؛ بدین ترتیب تجربه و همچنین رویکرد دانشگاههای موفق نشان داده است که دانشجویان از رشته های برق، کامپیوتر، مکانیک، فیزیک، ریاضی، آمار، اقتصاد و رشته های مشابه در مقاطع بالاتر رشته مالی هم در صنعت و هم در حوزه دانشگاهی موفق ترهستند؛ بدین دلیل اکثر دانشگاههای معتبر، دانشجویان خود را غالبا از این رشته ها انتخاب مینمایند


برنامه گروه مالی دانشگاه خاتم

رشته مالی در شهریور 1391 در شورای برنامه ریزی آموزش عالی با 6 گرایش در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسیده است، که دانشگاه خاتم در دو گرایش (1) بانکداری و (2) مهندسی مالی و مدیریت ریسک از سال 1392 نسبت به جذب دانشجو اقدام نموده است.

با هدف تمرکز بر کیفیت، دانشگاه خاتم از ابتدای معرفی رشته مالی در وزارت علوم صرفا در دو گرایش اقدام به جذب دانشجو نموده است. طبق هدف گذاری انجام شده در گروه مالی، دانشجویان گرایش بانکداری با هدف جذب در واحد ریسک و اعتبارات بانکها، موسسات رتبه بند و تامین سرمایه ها پرورش مییابند و دانشجویان گرایش مهندسی مالی و ریسک با هدف استخدام در نهادهای مالی بازار سرمایه از قبیل؛ کارگزاریها، تامین سرمایه ها، سبدگردانها و بورسها پرورش مییابند.

گروه مالی دانشگاه خاتم همتراز با دانشگاههای مطرح دنیا در رشته مالی (دانشگاههای نیویورک (Stern school of business)، پنسیلوانیا (Wharton school of business)، مدرسه اقتصادی لندن، هاروارد، MIT، استنفورد و مدرسه کسب و کار لندن) دروس و مطالب آموزشی بروز و کاربردی را با بهره گیری از ترکیبی از اساتید دانش آموخته خارجی و داخلی و صنعت ارائه مینماید؛ بدین ترتیب با توجه به توسعه بازار سرمایه در کشور این فرصت بی بدیل برای دانشجویان مالی فراهم شده است که دانشجویان میتوانند با حداقل ترین سرمایه کسب و کار مالی خود را در حوزه های فینتک، رمزارزها، معاملات الگوریتمی، معاملات پرفراوانی، معامله مشتقه ها و ... به راحتی دایر نمایند. برنامه 4 ترمی این دانشگاه برای دو گرایش به شرح جدول زیر میباشد؛ همانگونه که ملاحظه میشود پذیرفته شدگان میبایست 48 واحد (شامل 6 واحد پایاننامه و 4 واحد دوره کارورزی) را در این دوره ها بگذرانند.

پذیرش دانشجو در قالب بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مالی

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دانشگاه خاتم،تاریخ انتشار:17اسفند1398،کد خبر: ----،khatam.ac.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین