پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۱۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
شادروان فریبرز رئیس دانااستاد دکتر فریبرز رئیس دانا (1398-1327) از اقتصاددانان برجسته مردم مدار صبح روز دوشنبه 26 اسفند 98 در بیمارستان تهران پارس با این جهان وداع گفت.

شعارسال: شادروان فریبرز رئیس دانااستاد دکتر فریبرز رئیس دانا (1398-1327) از اقتصاددانان برجسته مردم مدار صبح روز دوشنبه 26 اسفند 98 در بیمارستان تهران پارس با این جهان وداع گفت. شادروان دکتر رئیس‌ دانا دانش آموختۀ رشته اقتصاد در مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (London School of Economics and Political Science) بود. او به عنوان یک اقتصاددان و روشنفکر سوسیالیست،  با رویکردی عدالت‌خواهانه و مردم مدار قبل و بعد از انقلاب به مبارزات و کنشگری های سیاسی اجتماعی و فعالیت های علمی می پرداخت و صاحب آثار تالیفی و ترجمه ای ارزشمندی در اقتصاد سیاسی بود. برخی از آثار او عبارتند از ، "ب‍ررس‍ی‌ه‍ای‍ی در آس‍ی‍ب‌ش‍ن‍اس‍ی اج‍ت‍م‍اع‍ی ای‍ران، ت‍ه‍ران" (۱۳۷۹)، "اق‍ت‍ص‍اد س‍ی‍اس‍ی ت‍وس‍ع‍ه (۱۳۸۱)، دم‍وک‍راس‍ی در ب‍راب‍ر ب‍ی‌ع‍دال‍ت‍ی (۱۳۸۱)، "روی‍ک‍رد و روش در اق‍ت‍ص‍اد"، (۱۳۸۳) و جندین کتاب و ده‌ها مقاله و مصاحبه منتشر شده در مجله های علمی و اقتصادی اجتماعی. "منش روشنفکری" آخرین اثر شادروان رئیس دانا است که در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است.

دکتر رئیس دانا به عنوان عضو افتخاری با انجمن جامعه شناسی ایران هم همکاری و در برخی از نشست های و همایش های انجمن مشارکت و سخنرانی داشت. هئیت مدیرۀ انجمن جامعه شناسی ایران در گذشت شادروان رئیس دانا را به خانواده محترم ایشان، اجتماع علمی علوم اقتصادی و اجتماعی کشور، اعضای انجمن جامعه‌ شناسی ایران و همکاران و دانشجویان این استاد فقید تسلیت گفته و برای آن مرحوم آرامش و غفران آرزو دارد. روحش شاد و یادش گرامی باد.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت  انجمن جامعه شناسی ایران  ،تاریخ انتشار:  26  اسفند 1398،کدخبر:4577    ،www.isa.org.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
واقعا این عزیزان رو که از دستمیدیم مخصوصا در زمینه های علمی جامعه علم و هنریک فقدان بزرگ رو تجربه میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
0
روحشون شاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین