پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
درحالی که کشورمان درگیر مقابله با شیوع ویروس کووید 19 است، برخی از جریان های سیاسی از جمله اصلاح طلبان درحال کلید زدن ماجرای مذاکره با آمریکا هستند. در همین رابطه، «پیروز حناچی» شهردار تهران در روزنامهٔ گاردین نوشت: « تحریم‌های آمریکا جنگ ایران با کرونا را فلج کرده است.»

شعارسال: این روزها که وظیفه شهرداری تهران سرو سامان دادن به مشکلات شهری و همراهی با کاردهای درمان برای مقابله با ویروس کروناست، پیروز حناچی مقالات ناامید کننده در روزنامه انگلیسی منتشر می کند.
 
درحالی که کشورمان درگیر مقابله با شیوع ویروس کووید 19 است، برخی از جریان های سیاسی از جمله اصلاح طلبان درحال کلید زدن ماجرای مذاکره با آمریکا هستند. در همین رابطه، «پیروز حناچی» شهردار تهران در روزنامهٔ گاردین نوشت: « تحریم‌های آمریکا جنگ ایران با کرونا را فلج کرده است.»

حناچی در این روزنامه انگلیسی نوشت: «من به عنوان شهردار تهران روزنامه مشاهده می‌کنم که جان‌های مردم به دلیل کمبود اقلام پزشکی و دارو از دست می‌رود. اکنون زمان سیاستهای انتقامجویانه نیست.»
 
وی افزود: «در ایران مدیران شهری با یک بحران بی‌سابقه در حوزه بهداشت عمومی مواجه هستند. تا دوم آوریل ۳۱۶۰ نفر به خاطر ویروس کرونا فوت کرده و بیش از ۵۰ هزار نفر مبتلا شده‌اند. سرعت ابتلا هنوز کند نشده و بیشتر آن‌ها نیز در تهران هستند؛ شهری که من شهردار آن هستم. ما داریم در شرایط تحمیل بدترین تحریم‌های تاریخ عمل می‌کنیم.»
 
این سخنان در حالی است که چند روز قبل وزیر بهداشت گفته بود که کشورهای دیگر با ما تماس گرفتند و پرسیدند شما چگونه این بحران کرونا را به این خوبی مدیریت کردید.
 
همچنین«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند تشخیص پنومونی کووید ۱۹ گفت: «ایران برای مقابله با کرونا نیازمند واردات تجهیزات نیست و تمامی نیاز در داخل کشور تأمین می‌شود؛ در حال حاضر دو شرکت دانش‌بنیان که در حوزه کیت تشخیص کرونا توانسته‌اند تأییدیه‌های لازم را دریافت کنند.»
 
به نظر می رسد، حناچی به شدّت به یک مشاور رسانه‌ای نیاز دارد تا به او توضیح دهد، قبل از هر مصاحبه‌اش، مصاحبه‌های اخیر مسئولین را مرور کند تا اینگونه ظرفیت های کشورمان را با اهداف قابل تامل زیر سئوال نبرد.
 
این درحالی است که آمریکای نیز در مواجهه با بحران کرونا خود دچار یک بحران شدید شده است تا جایی که پرستاران این کشور در بخش مراقبت از بیماران کرونایی به جای لباس مخصوص کیسه زباله به تن می کنند.
 
همچنین روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی درباره ضربه کرونا به اقتصاد این کشور عنوان کرد: « طی هفته گذشته ۳.۳ میلیون آمریکایی بیکار شده اند که از ۱۹۸۲ تا کنون بالاترین میزان بیکاری بوده است (بحران اقتصادی که ۶۹۵ هزار نفر بیکار شدند). همچنین احتمال بیکاری 40 میلیونی آمریکایی وجود دارد.»
 
حناچی در آبان ماه سال 97 زمانی که تازه برای سمت شهرداری تهران انتخاب شده بود نیز حرف های ناامید کننده ای درباره ظرفیت های داخلی زده بود.
 
شهردار تهران در فیلمی که ازوی منتشر شده بود، بیان کرد: « برای این کار ما به بهترین متخصصان شهری نیاز داریم. مگر ما برای تیم ملی نمی رویم مربی خارجی می گیریم. شهرسازی کشور از تیم ملی کشور کمتر است؟ ما باید قبول کنیم که خیلی از تجربیات را نداریم. ما باید قبول کنیم که تجربه منطقه ای در مقیاس کلانشهر را به طور کامل نداریم. ما تجربیاتی که لیست می کند سیاست های اقتصادی را با سیاست های تعادل منطقه‌ای در دانشگاه تجربه نکردیم.»
 
موضوعی که پیشتر از سوی «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت دولت یازدهم هم به همین صورت بیان شده بود. این وزیر اصلاح طلب عنوان کرده بود: «همان‌طور که در بخش ورزشی مربی خارجی به کشور می‌آوریم در اقتصاد نیز نیازمند به آوردن مدیران اقتصادی خارجی هستیم.»
 
به نظر می رسد این روزها هم وظیفه حناچی به عنوان شهردار تهران نوشتن یادداشت در روزنامه های خارجی نیست و وی به عنوان یکی از مدیران شهری و اجرایی بایستی در مقابله با ویروس کرونا در کلانشهر تهران اقدامات متقضی انجام دهد و با بسیج نیروها همراه دیگر تلاشکران این عرصه همچون کادرهای درمانی به مبارزه با این بحران بپردازد. همانطور که بسیاری مطرح می کنند مقابله با این ویروس بسیار پیچیده است و همه ظرفیت های ممکن بایستی در مقابله با این بیماری فعال شوند.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا  ،تاریخ انتشار: 17   فروردین    1399،کدخبر  :  1596514 ، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین