پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۲۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص ضدعفونی معابر پایتخت گفت: ضدعفونی معابر از سوی سازمان آتش نشانی و سازمان خدمات شهری شهرداری تهران انجام می‌شود و طی هماهنگی انجام شده سعی می‌شود برای ضدعفونی از آب ژاول استفاده کنند.
شعارسال: زهرا صدراعظم نوری با اشاره به برخی اثرات منفی مواد ضدعفونی کننده بر محیط زیست از ضدعفونی کردن معابر با آب ژاول رقیق خبر داد.
 
 زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص ضدعفونی معابر پایتخت گفت: ضدعفونی معابر از سوی سازمان آتش نشانی و سازمان خدمات شهری شهرداری تهران انجام می‌شود و طی هماهنگی انجام شده سعی می‌شود برای ضدعفونی از  آب ژاول استفاده کنند.
 
او افزود: بدین ترتیب این مواد رقیق شده و برای ضدعفونی کردن معابر مورد استفاده قرار می گیرد.
 
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اقدام برای ضدعفونی معابر جنبه روانی و اعتماد بخشی به شهروندان دارد، بیان کرد: شهرداری تهران تلاش می‌کند محیط را ضدعفونی و آلودگی را رفع کند. بر این اساس از درصدی آب ژاول استفاده می‌شود تا آثار منفی کمتری برای محیط زیست داشته باشد.
 
صدراعظم نوری در رابطه با آثار منفی این اقدام برای محیط زیست گفت: مواد شیمیایی وقتی پخش می‌شوند اثراتی بر فضای سبز و نهرها دارند. ممکن است این مواد به آب‌ها نفوذ داشته باشند؛ برخی درختان از نهرها تغذیه می‌کنند و قطعا این مواد ضدعفونی کننده آثاری برای محیط زیست خواهد داشت.

او ادامه داد: البته باید اولویت بندی کرد. اولویت ما سلامت شهروندان و رفع آلودگی است.
 
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با مخاطرات این اقدام روی محیط زیست و سلامت شهروندان یادآور شد: آب زیر زمینی بخشی از آب شرب را تامین می‌کند که تصفیه می‌شود و میزان آلودگی وارده به آن قابل کنترل است.
 
او در پاسخ به این سوال که آیا از این آب‌ها برای کشاورزی در تهران استفاده می‌شود؟ گفت: کشاورزی زیادی در تهران انجام نمی شود. گرچه اینگونه نیست که از آب نهر برای این مقدار کشاورزی و آبیاری استفاده شود.
 
صدراعظم نوری با اشاره به اینکه آب کشاورزی و شرب به لایه‌های پائین زمین نفوذ می‌کند و از شدت آلودگی آب کم می‌شود، اظهار کرد: کشاورزان باید از آب چاه‌های مورد تائید وزارت نیرو استفاده کنند.
 
او در پاسخ به این سوال که این مواد ضدعفونی کننده آثار منفی بر محیط زیست ندارد، گفت: تلاش می‌شود این اقدامات کمترین آثار منفی را داشته باشد.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری برنا  ،تاریخ انتشار:   17 فروردین    1399،کدخبر  :  984131 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
0
با این حجم از خیابون ها و معابر نمیشه همه رو ضد عفونی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین