پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۶۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کم توجهی دستگاه های اجرایی، سازمان برنامه و بودجه استان، بانک ها و سرمایه گذاران اقتصادی به فعالیت های اقتصادی استان انتقاد کرد.
شعار سال: پروژه‌های عمرانی و اقتصادی زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل آنچیزی که نامش را سوء مدیریت، پروژه‌های فله‌ای و یا ناتوانی دستگاه‌های اجرایی می‌نامند، نیمه کار رها و دچار فرسودگی شده‌اند، با جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در رابطه با این پروژه‌ها، پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به گفت‌وگو نشسته‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
به گزارش کبنا، (روز یکشنبه 31 فروردین ماه) رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در رابطه با «پروژ‌های اقتصاد مقاومتی»، واحدهای تولیدی و سال «جهش تولید» گفت: منابع درآمدی ما در کشور محدود است و از طرفی با شرایط سخت تحریمی مواجه هستیم، باید برنامه ریزی‌هایی متناسب با این شرایط شکل دهیم که در سرنوشت توسعه اقتصادی کشور مؤثر واقع شود.
جبار کیانی افزود: دوران خرید طرح‌هایی که برای مدیران و نمایندگان و مسئولین محبوبیت ایجاد کند پایان یافته است، در عوض باید بیاندیشیم که ببینیم با این منابع محدود چطور به اشتغال پایدار، بازارهای بین المللی و افزایش زیرساخت‌ها دست پیدا کنیم، بنابراین باید در منابع درآمدی برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد که رسالت سازمان برنامه و بودجه است.
کیانی با اشاره به اینکه باید یک غربالگری در پروژه‌های استان صورت بگیرد، اظهار کرد: باید پروژه‌های نیمه تمام تعیین تکلیف شوند، پروژه‌هایی که در توسعه استان نقش آفرینی نمی‌کنند باید حذف شوند، پروژه‌های با اولویت مرتبط با شعار سال طراحی شوند تا بتوانیم از منابع و ظرفیت‌های تولیدی‌مان، ظرفیت‌های داخلی، ظرفیت‌های بلااستفاده استان بصورت بهینه استفاده کنیم تا این ظرفیت‌ها از حالت بالقوه بصورت بالفعل درآیند.
کیانی گفت: بنده به عنوان نماینده بخش خصوصی معتقدم اگر بدون برنامه مدونی بخواهیم حرکتی کنیم، بعید می دانم با این شرایط به اهداف اقتصادی این استان برسیم.
وی افزود: در توسعه بخش انسانی، و موتور محرکه خود به سمت توسعه باید تجدیدنظر اساسی داشته باشیم، مدیران ما در حوزه تأمین مالی، در حوزه تأمین استراتژی، سرمایه گذاری، نظارتی باید با برنامه واحد و متناسب با ظرفیت‌های موجود پای کار باشند.
کیانی بیان کرد: این تذکر را در پایان سال گذشته به سازمان برنامه و بودجه دادیم که باید روی اصول اقتصاد مقاومتی کار کنیم، باید از ظرفیت مردمی و آحاد جامعه استفاده کنیم، در حالی که جلسات خیلی روتین برگزار می‌شوند و ما از ظرفیت‌های موجود استفاده درستی نکردیم.
کیانی گفت: نگاه بخش خصوصی این است که به دلیل نگاه متولیان تأمین مالی که شامل بانک‌ها و سرمایه گذارها هستند، نتوانستیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، مثلاً در تبصره 19، 12، 18، 5 که مدون در قانون برنامه و بودجه است نتوانستیم استفاده کنیم.
وی با اشاره به بیانیه خود خطاب به استاندار و نمایندگان استانی، تصریح کرد: اگر بخواهیم در سال جدید شاهد اتفاقی و تحرکی در اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم باید در رفتار و نگاه به اقتصاد تغییر ایجاد کنیم. اگر رهبر انقلاب «جهش تولید» را مطرح کرده‌اند، نمی‌توانیم با همان رفتار دستگاه‌ها و بوروکراسی اداری به جایی برسیم. مجموعه مدیران باید رفتاری متأثر از رفتار مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد. باید بانک‌ها به مصوبات کارگروه‌های اقتصادی، شورای برنامه ریزی و توسعه، ستادهای تسهیل، تمکین کنند. بنابر این باید نگرش مدیران تغییر کنند و مدیرانی که به هر دلیلی نمی‌توانند با سیاست‌های رونق تولید و جهش تولید هماهنگ شوند و حرکت کنند، باید تغییر کنند. اینگونه شاید بتوانیم شاهد جهش تولید در استان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: مدیر ارشد استان باید در هر سه ماهه از هر فصل بیلان و کارکرد هر حوزه را در اشتغال و جهش تولید راستی آزمایی و رصد کند. شرایط واحدهای تولیدی استان متأثر از کشور است، ولی به نظر می‌رسد ظرفیت‌های خدادادی بسیار بیشتری داریم، سهم ما از تولید ناخالص داخلی بسیار اندک است که زیبنده استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت کبنا نیوز ، تاریخ انتشار: 31 فروردین 1399 ، کدخبر: ۴۲۰۰۰۹ ، www.kebnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین