پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
به دلیل تغییر محور زمین نسبت به خورشید، روزه برخی مسلمانان در ماه مبارک رمضان امسال تا ۲۰ ساعت هم می رسد در حالی که برخی دیگر تقریبا ۱۱ ساعت و نیم روزه می گیرند.
شعارسال: به دلیل تغییر محور زمین نسبت به خورشید، روزه برخی مسلمانان در ماه مبارک رمضان امسال تا ۲۰ ساعت هم می رسد در حالی که برخی دیگر تقریبا ۱۱ ساعت و نیم روزه می گیرند.
 
به نقل از ارم نیوز، ساعات روزه در سراسر قاره آفریقا بین ۱۱ ساعت و نیم در آفریقای جنوبی، ۱۳ ساعت در کنیا، ۱۴ ساعت در اتیوپی، ۱۴ ساعت و نیم در سودان، ۱۵ ساعت و نیم در مصر و ۱۶ ساعت در مراکش در نوسان است.
 
این در حالی است که مسلمانان اروپا ساعت طولانی تری  روزه می گیرند  و مدت روزه در نروژه و فنلاند به ۲۰ ساعت می رسد در حالی که این مدت در دیگر کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا، فرانسه و ایتالیا بین ۱۶ ساعت ونیم  تا ۱۸ ساعت متناوب است و در اروپای شرقی نیز بین ۱۷ ساعت و ۱۷ ساعت و ۳۰ دقیقه می رسد.
 
مسلمانان آمریکایی شمالی نیز ۱۶ تا ۱۷ ساعت را در روز روزه می گیرند اما در آمریکای جنوبی و کشورهایی نظیر آرژانتین و شیلی مدت روزه به ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و برزیل به ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه می رسد.
 
در چین نیز مسلمانان ۱۶ ساعت و ۳۰ دقیقه روزه می گیرند در حالی که در کشورهای جنوب شرقی آسیا نظیر سنگاپور و مالزی  ساعات روزه به حدود ۱۳ ساعت و ۳۰ دقیقه، اندونزی ۱۳ساعت و تایلند نیز ۱۴ ساعت می رسد.
 
برهمین اساس قرار است مسلمانان در هند و بنگلادش و پاکستان نیز ۱۶ ساعت روزه بگیرند و روزه مسلمانان در استرالیا و نیوزیلند کوتاه ترین ساعات روزه در جهان است و به ۱۱ساعت و ۳۰ دقیقه می رسد.
 
چنان که می‌دانیم ماه رمضان امسال در روزهای ابتدایی ماه دوم بهار آغاز شده و در اوایل ماه سوم بهار به پایان می‌رسد؛ بنابراین تا پایان این ماه روزها طولانی‌تر خواهند شد. شایان ذکر است زمان دقیق اوقات شرعی در پهنه شمال تا جنوب ایران بسته به موقعیت جغرافیایی هر منطقه اندکی متفاوت بوده اما باید گفت که به طور میانگین روزه‌داری در ایران ۱۶ ساعت است.


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری شفقنا  ،تاریخ انتشار: 4  اردیبهشت   1399،کدخبر: 930135،www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین