پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
استاندار کردستان با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های استان وجود معادن و مواد معدنی است، گفت: بهره‌برداری از معادن باید اصولی و با رعایت مسایل زیست محیطی همراه باشد و اگر در این مسیر مشکلی وجود دارد باید آن را با همکاری و تعامل رفع کرد.

شعار سال: بهمن مرادنیا روز دوشنبه در نشست هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی استان اظهار داشت: بحث‌های متنوعی در این نشست مطرح شد که تعدادی از آن‌ها تلنگری است و موجب توجه جدی‌تر به محیط زیست می‌شود فقط برای دستیابی به نتیجه ثمربخش باید از بیان مباحث پراکنده پرهیز کرد.
وی در پاسخ به مسایل مطرح شده در خصوص تخریب‌های زیست محیطی که در نتیجه فعالیت معادن در استان ایجاد شده است، افزود: معادن در تمام دنیا وجود دارد و از آن بهره‌برداری می‌شود لذا این بخش تنها مربوط به استان ما نیست.
استاندار کردستان یادآور شد: آنچه در این بین حائز اهمیت است بهره‌برداری درست و اصولی از معادن است و اگر ایرادی در این رابطه وجود دارد باید در راستای رفع آن اقدام شود نه اینکه خواستار عدم فعالیت معادن شد.
وی با اشاره به اینکه معدن طلای قروه برای ۹۰۰ نفر از جوانان منطقه شغل ایجاد کرده و از ظرفیت‌های ارزشمند استان است، اضافه کرد: آلودگی آب و خاک قروه به آرسنیک را نمی‌توان ناشی از فعالیت معدن طلای در این شهرستان دانست چرا که این مشکل در اکثر مناطق استان وجود دارد.
مرادنیا با بیان اینکه هیچ کدام از مسوولان حاضر نیستند به قیمت به خطر افتادن سلامت مردم اقدام و فعالیت صنعتی و تولیدی انجام دهند، گفت: ۲ سال است که پیگیر مباحث مربوط به معدن طلای قلقله سقز هستیم و تا موافقت محیط زیست هم در این زمینه اخذ نشود فعالیت آن شروع نخواهد شد.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه تخلف یک فرد را نباید به کل جامعه تعمیم داد، تاکید کرد: از آنجا که مردم اهمیت ویژه‌ای برای سخنان اعضای سازمان‌های مردم نهاد قائل هستند انتظار می‌رود این اعضا هم نظراتشان کارشناسی شده و از روی اصول باشد.
مرادنیا با بیان اینکه زمین‌خواری چه در حیطه منابع‌طبیعی و چه محدوده شهر‌ها اتفاق ناخوشایندی است، یادآور شد: قوه قضائیه به طور جدی به این حوزه ورود کرده و پیگیر مباحث مربوط به زمین خواری در استان است.
وی با اشاره به اینکه هر پروژه‌ای در استان اجرا می‌شود با مشکل معارض ملکی مواجه خواهد شد و نمونه آن پروژه راه آهن همدان - سنندج است، افزود: اگر هر مساله و مشکلی در زمان خود مورد بررسی قرار می‌گرفت امروز با این وسعت از مشکلات مواجه نبودیم.
استاندار کردستان در ارتباط با موضوع آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها استان هم اظهار داشت: ۲ سال است که برای خرید تجهیزات اطفای حریق به اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اعتبار اختصاص می‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون حدود ۸۰ هکتار درختکاری در استان انجام شده است، اضافه کرد: این اقدام در راستای جلوگیری از تخریب محیط زیست و افزایش سرانه فضای سبز در داخل شهر‌ها انجام شد و براساس برنامه‌ریزی و هدفگذاری صورت گرفته شده امسال هم در ورودی تمام شهر‌های استان اقدام به درختکاری می‌شود.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی می متالز، کدخبر: 104696، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1399، www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
در زمينه برداشت از معادن بايد منابع طبيعي به كمك بياد و همواره در كنار معدني هاي ما باشه تا خداي نكرده محيط زيست استان اسيب نبينه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین