پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
قصه واگذاری کارخانجات و شرکت ها و صنایع وابسته غصه دردناکی است که درد آن همیشه در کنج دل هر ایرانی مانده و در لرستان زخم کهنه ای شده که درمان آن نیاز به مدیریت جهادی و شجاع و جسور دارد که متاسفانه لرستان از این مدیریت تاکنون بی نصیب مانده است.

شعار سال: کارخانجاتی مانند یخچالسازی، پارسیلون، ماشین سازی، چرم و پوست و ... از جمله از جمله کارخانه های بودند که روزگاری در این دیار خانواده های زیادی را سر سفره خود نشانده بودند ولی متاسفانه خصوصی های نامناسب آنها این کارخانجات را به ورشکستگی کشاند.

 کارخانه یخچال سازی لرستان که روزگاری با برند یخچال سازی بوژان مشغول به فعالیت بود و صدها نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آن شاغل بودند ولی واگذاری نامناسب و پر حرف و حدیث آن در اوایل دهه هشتاد تیشه بر ریشه این کارخانه صنعتی لرستان زد.

 در طول حدود دو دهه پس از خصوصی سازی این شرکت بارها بودجه هایی به آن ترزیق شده است و مسئولین مختلف وعده‌ هایی برای روی ریل افتادن این کارخانه داده‌اند.

 در سالیان اخیر هم در مورد این کارخانه بحث های فراوانی وجود دارد که امیدواریم یکبار برای همیشه شفاف سازی صورت گرفته و به اطلاع مردم لرستان برسد.

۱- در سال ۹۸ و پس از سیل لرستان کمک ۱۲/۵میلیاردی ستاد اجرایی فرمان امام به کارخانه یخچالسازی لرستان صورت گرفت؟ آیا این بودجه که در زمان سیل و به اسم مردم لرستان آمده است در پیشرفت کارخانه و کمک به کارگران این کارحانه انجام شده است؟

۲-آقای کیوان کاظمی نحوه واگذاری این کارخانه که ۳۳ هکتار میباشد و در زمان مسئولیت استاندارهای قبلی صورت گرفته است را توضیح دهد که شائبه هایی که مطرح است که این کارخانه با مبلغی بسیار اندک و با چندین برابر کمتر از ارزش واقعی واگذار شده است صحت دارد؟

۳- چرا کارگران این شرکت چند ماه است حقوق نگرفته اند و کارخانه تعطیل میباشد؟ آیا پشت تعطیلی این کارخانه چه موضوعی و چه اهدافی برای آینده این کارخانه در نظر گرفته شده است؟

رونوشت:
-دادستان محترم استان لرستان
-مدیر کل محترم دادگستری استان لرستان
-سازمان بازرسی کل استان لرستان
-نهادهای امنیتی و نظارتی استان لرستان

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین