پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
دولت‌ها به شکل روزافزونی به استفاده از نرم افزار‌های پیشرفته هک کردن روی آورده اند، زیرا مقامات تلاش می‌کنند توان نظارتی خود را هر چه بیشتر در زندگی دیجیتالی مردم وارد کنند.اِن‌اِس‌اُ اِن‌اِس‌اُ گروپ اسرائیل هم‌اکنون درگیر یک نبرد حقوقی با فیسبوک است که این شرکت را متهم کرده در واتس‌اپ این نرم‌افزار را پخش و به تلفن صدها خبرنگار و فعال حقوق بشر دسترسی پیدا کرده است.

شعار سال: وبسایت خبری مادربورد می‌گوید در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که شرکت فناوری‌های امنیتی اِن‌اِس‌اُ گروپ اسرائیل برای اینکه کاربران، بدافزار هک موبایل این شرکت را نصب کنند خود را فیسبوک جا زده است.

این وبسایت می‌گوید در تحقیقاتش متوجه شده در دامنه امنیتی‌ای شبیه به فیسبوک، این شرکت نرم‌افزار پگاسوس خود را پخش کرده است.

بعلاوه، این سایت می‌گوید شواهدی دارد که این بدافزار از سرورهایی در آمریکا پخش شده‌اند. شرکت اِن‌اِس‌اُ این اتهام‌ها را رد کرده و آن‌ها را "وهمیات بازیافتی" خوانده است.

وقتی بدافزار پگاسوس نصب می‌شود، پیام ها و دیگر اطلاعات موبایل را می‌خواند، با جی‌پی‌اس گوشی را دنبال و به میکروفن و دوربین آن دسترسی پیدا می‌کند.

اِن‌اِس‌اُ هم‌اکنون درگیر یک نبرد حقوقی با فیسبوک است که این شرکت را متهم کرده در واتس‌اپ این نرم‌افزار را پخش و به تلفن صدها خبرنگار و فعال حقوق بشر دسترسی پیدا کرده است.

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین