پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۰۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز تجهیز معادن و اتخاذ سیاست‌های مناسب حمایتی از ملزومات توسعه این بخش در استان است.
شعار سال: علی تشنه‌دل در حاشیه بازدید از معادن جنوب سمنان اظهار کرد: با توجه به وجود منابع معدنی غنی در استان سمنان و با توجه به اینکه منابع معدنی جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، نقش اساسی این منابع در توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی استان، بدیهی است.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه، بهره‌برداری بهینه از این منابع معدنی جزو ضروریات بوده و لازمه تحقق این امر، توجه ویژه به راهکار‌های کارشناسی در جهت توسعه معادن است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به برخی از این راهکار‌ها بیان کرد: با توجه ویژه به راهکار‌های کارشناسی می‌توان در جهت توسعه معادن، جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش سهم ارزش‌افزوده فرآورده‌های معدنی قدم‌های خوبی برداشت.

تشنه‌دل تکمیل فعالیت‌های اکتشافی و توسعه و تجهیز معادن بزرگ و بهره‌برداری بهینه از این ذخایر معدنی را از مهم‌ترین راهکار‌های توسعه معادن عنوان کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز تجهیز معادن و اتخاذ سیاست‌های مناسب حمایتی از ملزومات امر توسعه در بخش معدن استان سمنان است.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های موجود در بخش معدن استان سمنان خاطرنشان کرد: کمبود اعتبارات، وجود مشکلات مربوط به محدودیت منابع طبیعی، محیط‌زیست، محدودیت‌های قانونی موجود در زمینه واگذاری محدوده‌های معدنی، عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در مناطق جنوبی استان با توجه به تمرکز معادن فلزی در این بخش از مهم‌ترین مسائل و مشکلات این حوزه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری می متالز، تاریخ انتشار:  29 اردیبهشت 1399، کد خبر: 106018، www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
واقعا فکر نمیکردم استان های کوچکی مثل سمنان این همه معادن و منابع برای کشور داشته باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
کاش در کنار همه این ها برای محیط زیست در حال مرگ سمنان هم فکری میکردید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین