پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
۲۸۲ نفر از منتخبان مجلس یازدهم پس از انجام مراسم تحلیف در اولین جلسه علنی خود، به حکم قرعه به طور مساوی به ۱۵ شعبه تقسیم شدند.
شعار سال: در ادامه نشست علنی امروز (چهارنشبه) مجلس یازدهم شورای اسلامی، ۲۸۲ نفر از منتخبان مجلس یازدهم پس از انجام مراسم تحلیف در اولین جلسه علنی خود، به حکم قرعه به طور مساوی به ۱۵ شعبه تقسیم شدند و افراد باقیمانده به ترتیب از شعبه اول به بعد، یک به یک به شعب افزوده شدند.

این شعبات وظیفه بررسی اعتبارنامه منتخبان جدید مجلس را بر عهده دارند.

هر شعبه دارای یک رئیس، ۲ نایب رئیس، یک سخنگو و ۲ دبیر خواهد بود و به طور میانگین ۱۸ عضو خواهد داشت.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، هر یک از شعب برای تمام دوره نمایندگی رسمیت دارند و وظیفه و اختیارات آن‌ها رسیدگی به اعتبارنامه‌ها، تعیین اعضای کمیسیون تحقیق، تعیین اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی و بررسی و تشخیص صلاحیت نامزد‌های عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس است.

در دومین جلسه علنی مجلس یازدهم که فردا برگزار می‌شود، انتخابات هیأت رئیسه توسط هیأت رئیسه سنی برگزار می‌شود.

پیش از این طبق ماده ۱۱ آیین‌نامه داخلی مجلس، ابتدا هیأت رئیسه موقت تشکیل می‌شد، اما حالا هیات رئیسه موقت تشکیل نمی‌شود و از همان ابتدا هیأت رئیسه دائم انتخاب خواهد شد.

هیأت رئیسه بلافاصله پس از انتخاب، مراسم تحلیف و قرائت سوگندنامه را به جای می‌آورند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشرق نیوز، تاریخ انتشار: 7 خرداد 1399، کد خبر: 1076823، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین