پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۸۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
بررسی میزان درآمدزایی ویدئوی تولیدشده توسط یک تولیدکننده محتوای تخصصی نشان می‌دهد که ویدئوی او با حدود ۵ هزار نمایش حدود ۵۰ دلار برای سازنده درآمد داشته است.
شعار سال: هر روز حدود ۵ میلیارد محتوا در یوتیوب تماشا می‌شود. میانگین حضور در این سرویس حدود ۴۰ دقیقه است. این دو واقعیت ساده باعث شده است که شرکت‌های مختلف به تبلیغات در یوتیوب امیدوار باشند. تولید محتوای جذاب می‌تواند درامد خوبی را نصیب شما کند. ممکن است برایتان سوال باشد که یوتیوب چگونه به صاحبان کانال‌ها پول می‌دهد؟ در واقع بابت هر هزار بازدید چه مقدار پورسانت تبلیغات پرداخت می‌دهد؟ برای یافتن پاسخ این سوال باید با سه عامل تاثیرگذار آشنا باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع با گسترش‌نیوز همراه باشید.



به عنوان یک قاعده کلی یوتیوب ۵۵ درصد درامد ناشی از تعبیه تبلیغات در ویدئو‌ها را به تولیدکننده محتوا می‌دهد و ۴۵ درصد باقیمانده نصیب خودش می‌شود. اصل یا شرط دوم ان است که هر محتوا حداقل هزار بار دیده شود.

عنصر اول موفقیت در کسب‌وکار محتواآفرینی برای یوتیوب، خلاقیت در انتخاب سوژ‌ه و تولید آن است. کانال یوتیوبی شما باید بتواند حدنصاب لازم برای درج تبلیغات را داشته باشد. شرط اولیه ورود به سیستم تبلیغاتی یوتیوب آن است که ویدئوی تولیدی شما در طول سال حداقل ۴ هزار ساعت دیده شده باشد. رسیدن به این مرحله کار آسانی نیست، اما ما در اینجا فرض را بر آن قرار می‌دهیم که کانال شما از این فیلتر گذشته و توسط سیستم اعتبارسنجی محتوا تایید شده است. در این صورت تولید و بارگذاری هر ویدئو چقدر درآمد برایتان به همراه خواهد داشت؟
مخاطب امریکایی، گران‌ترین مخاطب

قبل از هر چیز باید گفت که یوتیوب هیچ تعرفه ثابت و دقیقی ندارد و سهم تولیدکننده با توجه به چند متغیر محاسبه و پرداخت می‌شود؛ بنابراین برای یافتن پاسخ سوال خود ابتدا باید تکلیف سه موضوع را مشخص کرد.

قبل از هر چیز باید دید که محتوای تولیدشده برای مردم کدام کشور‌ها نمایش داده می‌شود؟ تبلیغاتی که برای مردم کشور‌های مختلف نمایش داده می‌شد کاملاً متفاوت است. این موضوع روی درآمد شما به شدت تاثیر می‌گذارد. بیشتر شرکت‌ها به دنبال بازار کشور‌های غربی و توسعه‌یافته هستند، چون شهروندان آن‌ها بیشترین قدرت خرید را دارند. به‌عنوان‌مثال امریکا، کانادا، آلمان و استرالیا از آن جمله‌اند. تبلیغات‌کنندگان برای دسترسی به این بازار جذاب باید با هم رقابت کنند. گوگل از سیستم مزایده‌ای استفاده می‌کند یعنی تبلیغ شرکتی را در محتوای طراحی‌شده برای فلان کشور اروپایی یا امریکایی نمایش می‌دهد که بیشترین حق تبلیغ را پیشنهاد کرده باشد. طبیعی است که هر چه دریافتی گوگل بیشتر باشد سهم تولیدکننده هم افزایش خواهد یافت. در این شرایطی طبیعی است که محتوای انگلیسی، روسی، اسپانیولی و... شانس درآمدزایی بیشتری خواهد داشت. یک تولیدکننده هندی که محتوای تولیدی‌اش توسط هزار نفر از هم‌وطنانش دیده است ممکن فقط ۴۰ سنت دریافت کند، اما محتوای مشابه یک امریکایی برایش تا ۱۵ دلار درآمد به همراه آورد. در دنیای یوتیوب، امریکایی‌ها گران‌ترین مخاطب به شمار می‌آیند. همان‌طور که می‌بینید تسلط به زبان انگلیسی (حداقل در حد درج تیتر‌ها به انگلیسی) و پرداختن به موضوعات و عناوینی که کم‌وبیش برای همه مردم جهان جالب است پورسانت تبلیغ را به‌شدت افزایش می‌دهد.
محتوای تخصصی تولید کنید

مورد مهم دیگر به موضوع ویدئوی شما و تخصصی یا عمومی بودن آن می‌شود. به‌عنوان یک قاعده کلی هرچقدر موضوع تخصصی‌تر باشد و به موضوعاتی مثل کسب‌وکار، بازار کار و مهارت آموزی مرتبط باشد درآمد بیشتری نصیب شما خواهد شد. آگهی‌دهنده دنبال مخاطب مرتبط است و هرچه محتوا تخصصی‌تر باشد شانس آنکه بتواند به مخاطب موردنظرش دسترسی داشته باشد افزایش می‌یابد. مخاطبان تخصصی معمولاً ویژ‌گی‌های جمعیت‌شناختی (مثل سن و جنس)، علائق و الگو‌های مصرف به نسبت مشابهی دارند. تبلیغات‌گران جامعه خاص و محدود را به مخاطب عام ترجیح می‌دهند. برای رسیدن به این هدف باید از گزینه‌های اضافی گوگل استفاده کنند تا جامعه محدودتر و تخصصی‌تری را هدف بگیرند. به‌عنوان‌مثال شرکتی که قصد دارد نرم‌افزاری خاصی مثل فتوشاپ را به فروش برساند ممکن است از گوگل بخواهد که تبلیغاتش را برای گروه سنی ۱۸ تا ۴۰ سالی که علاقه‌مند به محتوا‌های مربوط به رایانه هستند نمایش دهند. از طرف دیگر گوگل هر چه از فیلتر‌های بیشتری برای انتخاب جامعه هدف استفاده کند مبلغ بیشتری از آگهی‌دهنده دریافت می‌کند. محتوای تخصصی باعث می‌شود که شانس دیده شدن تبلیغات تعبیه‌شده در آن‌ها افزایش یابد. به‌عنوان‌مثال بررسی میزان درآمدزایی ویدئوی تولیدشده توسط یک یوتیوب‌بر نشان می‌دهد که این ویدئو با حدود ۵ هزار نمایش حدود ۵۰ دلار برای سازنده درآمد داشته است. البته اگر محتوای تولیدشده تخصصی نبود با همین آمار بازدید کمتر از نصف این مقدار به سازنده تعلق می‌گرفت.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت گسترش نیوز ، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1399 ، کدخبر: 101728 ، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین