پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از نصب ۱۰ دستگاه مکانیزه خوددریافت پسماند خشک در آینده ای نزدیک در مناطق مختلف شهر خبر داد.
شعارسال:صدرالدین علیپور با اعلام این خبر گفت: با نصب دستگاه های RVM به زودی شهروندان تهرانی با ارائه بطری های استفاده شده و قابل بازیافت می توانند مبالغ مربوط به آن محصول را به صورت مکانیزه دریافت کنند. شهروندان از این طریق به سادگی می توانند نقشی در امر تفکیک زباله از مبداء و حفاظت از محیط زیست داشته باشند.
 
وی در خصوص ویژگی های دستگاه خوددریافت پسماند خشک عنوان کرد: RVM، دستگاهی است که برای دریافت اقلام قابل بازیافت مانند بطری های خالی شیشه ای، پت، قوطی های فلزی و .... طراحی شده و با ارائه رسید کاغذی به کاربر روشی مفید و مناسب برای ترویج فرهنگ تفکیک در مبدا و بازیافت آسان و مکانیزه است.
 
علیپور با اشاره به دو ویژگی ذخیره سازی و کاهش حجم بطری‌ها توسط دستگاه RVM نیز گفت:  البته مسائلی همچون تراکم جمعیت، دسترسی ساده برای تخلیه و ایجاد امنیت مکانی باید قبل از نصب دستگاه مورد توجه قرار گیرد.
 
بنابر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اینکه این دستگاه ها حین استفاده به صورت آنلاین تحت نظارت سازمان قرار دارند، افزود: این دستگاه می تواند در میادین میوه و تره بار، فروشگاه های بزرگ، مراکز خرید و ... نصب شود. از فواید استفاده از این دستگاه ها می توان به کاهش حجم زباله و هزینه های جمع آوری، تقویت فرهنگ شهروندی در حوزه تفکیک پسماند از مبدا و بازیافت و کاهش نیروی انسانی برای جمع آوری زباله های شهری اشاره کرد.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری ایسنا  ،تاریخ انتشار:  13 خرداد 1399،کدخبر :   99031308208،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین