پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
نسل برهان به بررسی اتفاقات و حاشیه های پیش آمده طی سال های گذشته در دانشگاه صنعتی ارومیه می پردازد که در شش قسمت تهیه و تنظیم شده است و این گزارش به قسمت اول آن پرداخته است تا شاید ابعاد پنهان و ناشنیده هایی از نامه مذکور روشن شود.

شعار سال: بعد از انتشار خبر نامه جمعی از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی ارومیه به استاندار و واکنش عجیب معاون اسبق این دانشگاه به نامه مذکور و کش و قوس های فراوان پیرامون آن، نسل برهان به بررسی اتفاقات و حاشیه های پیش آمده طی سال های گذشته در این دانشگاه می پردازد که در شش قسمت تهیه و تنظیم شده است و این گزارش به قسمت اول آن پرداخته است تا شاید ابعاد پنهان و ناشنیده هایی از نامه مذکور روشن شود.

دانشگاه صنعتی ارومیه متعلق به وزارت علوم یا سازمان آب و فاضلاب!؟

تیرماه سال 85 طبق مصوبه ای در استانداری آذربایجان غربی، زمین کنونی دانشگاه صنعتی ارومیه که متعلق به سازمان آب و فاضلاب است با تصویب شواری برنامه ریزی و توسعه استانداری آذربایجان غربی به این دانشگاه واگذار شد اما بعد از گذشت 10 سال از این مصوبه هیچگاه اقدامات لازم جهت انتقال سند این دانشگاه صورت نگرفته است، شاید مخاطب اینطور تصور کند در حالی که هردو مجموعه متعلق به دولت هستند پس انتقال سند به اسم دانشگاه صنعتی ارومیه چه ضرورتی دارد!؟

شکایت میلیاردی مخابرات علیه دانشگاه صنعتی و شوک اجاره بها

دو خوابگاه ایثار و صدر نیز که طی فعل انفعالات مشابه از مخابرات آذربایجان غربی جهت بهره برداری در اختیار دانشگاه قرار گرفته بودند به یکباره و بعد از ابهامات اساسی در قرارداد بین دانشگاه و مخابرات با ادعا مالکیت مخابرات مواجه شد.

ابهام اول مربوط به اجاره بهای بسیار هنگفتی بود که دانشگاه صنعتی ارومیه را متعهد می کرد تا آن را به شرکت مخابرات پرداخت نماید و ابهام دوم نیز به عدم حذف نام این دوخوابگاه از لیست اموال مخابرات برمیگردد که بعد از خصوصی شدن این شرکت مدیران جدید آن نسبت به احقاق حقوق خود اقدام کردند.

علامت سوالی به اسم آقای «الف»

طی همه سال های قبل از خصوصی شدن مخابرات همیشه شائبه وجود یک اسم بین مخابرات و دانشگاه صنعتی وجود داشت که با روابط و البته گرفتن امتیازاتی از دانشگاه مانع بروز بحران در مدیریت این دو خوابگاه می شد، که بعد از خصوصی شدن شرکت مخابرات و از بین رفتن روابط مذکور، پرونده ای قطور با هزینه ای نزدیک به 6 الی 7 میلیارد روی دست دانشگاه صنعتی گذاشت.

یک سوال کوچک...

حال با توجه به تجربه خوابگاه ایثار و صدر که با دلیلی شگفت انگیز و نامعلوم عدم انتقال به موقع سند و قراردادهای بحث برانگیز چه تضمینی وجود دارد که در آینده نزدیک سازمان آب و فاضلاب نسبت به زمینی که قانونا متعلق به آن هاست ادعایی نداشته باشد؟

جهتلو پروژه ای که ماموت را چاق کرد!

در حالی که پروژه برج 17 طبقه ماموت با یکسری ابهامات در مهندسی آن از جمله ساخته شدنش در بستر رودخانه مواجه بود بدون توجه به تذکرات مهندسان و حتی استاندار سابق با سرعت بالایی پیشروی کرد، در عین حال که ادعا می شد ردیف بودجه ای برای آن در نظر گرفته نمی شود.

طبق ادعایی که نسل برهان صحت آن را تایید نمی کند، گفته می شود بخش عمده ای از بودجه توسعه سایت جهتلو صرف بالا کشیدن این برج شده است.

حال سوال اینجاست که در صورت صحت این ادعا چرا و با چه تدبیری این بودجه در جایی غیر از مصوب خود هزینه شده است؟


آیا ارومیه صاحب شهربازی 17 طبقه می شود؟

زمزمه هایی در دانشگاه و بین برخی از سیاسیون شنیده می شود که با طرح ادغام دانشگاه صنعتی ارومیه در دانشگاه ارومیه ممکن است مجموعه فعلی در اختیار شهرداری ارومیه قرار گیرد و احتمالا برج 17 طبقه آن نیز تبدیل به یکی از شگفت انگیزترین مجموعه های تفریحی کشور شود البته با بررسی شواهدی نظیر برگزاری جلسات اتاق فکر شهرداری ارومیه در دانشگاه صنعتی در زمان ریاست اسبق این دانشگاه و روابط نزدیک شهرداری و دانشگاه این شایعه چندان هم بعید به نظر نمی رسد.

یک سوال کوچک دیگر...

در حالی که طبق ادعای مسئولین و مدیران دولتی هیچ بودجه ای برای کارهای عمرانی در دانشگاه وجود ندارد پس چطور و با کدام منابع مالی ماموت کارش را ادامه می دهد و البته با این ادعا که هنوز پرونده ادغام دانشگاه صنعتی در وزارت علوم بسته نشده است پس چرا مدیران دانشگاه ساخت آن ساختمان را پیگیر و بسته شدن این پرونده را رها کرده اند.

در قسمت دوم به اتفاقات شگفت انگیزتری با عنوان "پرس و ماجرای بورسیه ها" خواهیم پرداخت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رسانه بیدار آذربایجان (ندای ارومیه)، تاریخ انتشار 16 شهریور 95 ، کد مطلب: 262971:www.nedayeurmia.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین