پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۵۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: با توجه به تعدد مناطق بحرانی در این استان، این مناطق مساحتی ۷۵۰ هزار هکتاری دارد.
شعار سال: شیرزاد نجفی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ نقطه بحرانی در سطح جنگل‌ها و مراتع لرستان وجود دارد، اظهار داشت: مساحت این نقاط بحرانی در استان حدود ۷۵۰ هزار هکتار است.
وی با اشاره به استقرار «دیده بان» در راستای پیشگیری از وقوع حریق در این ۱۵۰ نقطه بحرانی در سطح مراتع و جنگل‌های لرستان، عنوان کرد: ایجاد «آتش بر» در نقاط حساس و بحرانی طی یک ماه گذشته در دستور کار قرار دادیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به کشیک شبانه روزی در سطح اداره کل، شهرستان‌ها و بخش‌ها، تصریح کرد: با فرمانداران و بخشداران مکاتبات لازم به عمل آمده است.
نجفی با بیان اینکه امسال با همکاری استاندار لرستان و سازمان جنگل‌های کشور، یک دستگاه بالگرد در استان لرستان مستقر می‌شود، افزود: همچنین برای اولین بار، مجوز پرواز ۱۰۰ ساعت پرواز هواپیما بر روی اراضی جنگلی و مرتعی استان در راستای پیشگیری از حریق، جلوگیری از تخریب و تصرفات اراضی ملی اخذ شده است.
بنابر این گزارش، استان لرستان علی رغم دارا بودن ظرفیت‌های منحصر به فرد در زمینه اراضی جنگلی و مرتعی با مخاطرات جدی مواجه است، مخاطراتی که می‌تواند عرصه‌های طبیعی این استان را به دشت‌های بدون آب و علف تبدیل کند.
وقوع آتش سوزی‌های گاه و بیگاه در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، چرای بی‌رویه دام، تعرض به عرصه‌های طبیعی و تغییر کاربری‌ها، خسارات خشکسالی و ریزگردها، اجرای پروژه‌های عمرانی غیرکارشناسی و… هر کدام زخمی را بر تن زاگرس زده‌اند تا سکته‌های مختلف قلب این اکوسیستم را هر روز ضعیف‌تر کند.
حال با توجه به نزدیک شدن فصل گرما و اوج گیری حریق در جنگل‌های زاگرس متولیان استان در صدد برآمده‌اند با پیش بینی ناوگان هوایی، راهکار‌ها و برنامه‌هایی خاصی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان ارائه دهند تا خسارات ناشی از آتش سوزی‌های احتمالی در سال جاری به حداقل ممکن برسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، کد خبر: ۴۹۳۹۱۲۹، تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین