پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۸۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
بسترسازی برای افزایش بهره مندی از خدمات مبتنی بر صدور و پرداخت اینترنتی حق بیمه با اجرای کامل سیستم عمر و تأمین آتیه تحت وب و پوشش فعالیت‌های آن نیز از دیگر اقداماتی است که بیمه پاسارگاد انجام داده است؛ و در نهایت اینکه بنا بر اعلام بیمه پاسارگاد، درآمد سرمایه گذاری‌ها از ۴۲۷ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۸۳۸ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده که ۹۶ درصد رشد داشته است.

شعار سال:

آمار‌های خیره کننده شرکت بیمه پاسارگاد با وجود شرایط سخت اقتصادی / ثبت شاخص توانگری نادر در سطح بین الملل / افزایش ۹۷ درصدی سود خالص هر سهم / درآمد حق بیمه شرکت ۳۶ درصد و سود عملیاتی ۳۱۳ درصد افزایش یافت / گزارشی از صورت‌های مالی «بیمه پاسارگاد» در سال ۹۸

ارقام جدول به میلیارد تومان است

در آستانه برگزاری مجمع عمومی بیمه پاسارگاد، این شرکت سهامی عام گزارشی از صورت‌های مالی خود را منتشر کرد.

به گزارش «انتخاب»، جلسه مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹ به منظور بررسی عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ در محل شرکت و نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بر اساس صورت‌های مالی ارائه شده از سوی بیمه پاسارگاد، درآمد‌های شرکت از محل حق بیمه در سال ۹۸ معادل ۱۴۴۶ میلیارد تومان می‌باشد، این رقم در سال ۹۷ معادل ۱۰۶۱ میلیارد تومان بوده است که افزایش ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین سود عملیاتی شرکت از ۹۷ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۴۰۲ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است که رشد ۳۱۳ درصدی را نشان می‌دهد، سود خالص هر سهم نیز از ۵۹۱ میلیارد تومان به ۱۱۶۳ میلیارد تومان رسیده که رشد ۹۷ درصد دارد.

در این مدت همچنین تولید حق بیمه رشد ۴۲ درصدی را تجربه کرده است. رقم ۲۳۰۶ میلیارد تومان در سال ۹۷ به رقم ۳۲۶۸ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است.

از طرفی در سال ۹۸، ۴۱۴۱ نماینده جدید جذب شده و آموزش دیده اند؛ که این موضوع یکی از دلایل کسب رتبه ارزشمند چهارم از نظر درآمد در میان شرکت‌های فعال در صنعت بیمه کشور می‌باشد. کارشناسان صنعت بیمه پیش بینی می‌کنند که شرکت بیمه پاسارگاد در انتهای سال ۹۹، با عبور از شرکت‌های بیمه دی و نیز بیمه آسیا، رتبه دوم درآمد در صنعت بیمه را کسب می‌نماید.

 

بر اساس گزارش مذکور، بیمه پاسارگاد از طریق حضور در بازار‌های جدید، بررسی ریسک‌های پیشنهادی و قبول آن‌ها براساس اصول بیمه گری و مدیریت ریسک، به مدیریت آگاهانه بر ترکیب پرتفوی بیمه‌ای شرکت پرداخته است.

همچنین پرداخت به موقع خسارت‌ها و بدهی ها، خریـد دارایی‌ها و تجهیـزات مـورد نیـاز و انجام سرمایه گذاری در بخش هـای سـود آور و درآمدساز، از طریق مدیریت مؤثر بر وجوه نقد شرکت از دیگر اقداماتی است که بیمه پاسارگاد در سال ۹۸ انجام داده است.

بیمه پاسارگاد خسارت زیان دیدگان سیل در استان‌های گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان در سال ۱۳۹۸ را نیز پرداخت کرده است.

همچنین راه اندازی مدیریت‌های امور مشتریان و تحقیقات و توسعه بازار، ارایه اپلیکیشن همراه بیمه، نرم افزار آرشیو اسناد بیمه‌های عمر و اپلیکیشن بهار از دیگر موفقیت‌های بیمه پاسارگاد در سال ۹۸ است.

 

بیمه پاسارگاد در سال ۹۷ سطح یک توانگری مالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری ۱۵۷ درصد را کسب کرده بود. شاخص توانگری مالی در سال ۹۸، اما به رقم خیره کننده ۲۱۹ افزایش یافته که اولا نخستین شرکت بیمه کشور است که به این شاخص دست می‌یابد و ثانیا این توانگری، در سطح بین المللی نیز نادر است.

همچنین بیمه پاسارگاد در سال ۹۸ پرتفوی سرمایه گذاری خود در سهام شرکت‌ها را افزایش داده و موفق شده است علیرغم شرایط سخت اقتصادی و تورم و افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات، روند افزایش بهای تمام شده را با تخصیص مستمر منابع سرمایه گذاری در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی با شیب ملایم حفظ کند و در مقابل ارزش بازار شرکت به نحو چشمگیری رشد داشته است. به گونه‌ای که مبلغ بهای تمام شده در ابتدای سال ۹۸ رقم ۲۲۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در انتهای سال به ۷۵۵ میلیارد تومان رسیده است که رشد ۲۴۳ درصدی را نشان می‌دهد، اما درمقابل ارزش بازار شرکت از ۲۸۴ میلیارد تومان به ۱۶۲۲ میلیارد تومان افزایش یافته که رشد ۴۷۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بیمه پاسارگاد اعلام کرده است که افزایش اختلاف رشد ارزش بازار سهام شرکت و رشد شاخص کل در انتهای سال ۱۳۹۸ موید ترکیب مناسب پرتفوی سهام بورسی و فرابورسی شرکت است. به نحوی که درصد رشد شاخص در ۲۹ اسفند ۹۸ نسبت به ابتدای سال ۲۲۶ درصد رشد یافته. درصد رشد پرتفوی شرکت در مدت زمان مشابه معادل ۵۲۴ درصد بوده است.

در سال ۹۸ میزان صدور بیمه عمر و تامین آتیه شرکت بیمه پاسارگاد ۴۶۴۲۰۰۰ عدد بوده است، این رقم در سال ۹۷، ۳۵۲۳۰۰۰ عدد بوده که به میزان ۳۲ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد داشته. این شرکت در تعداد نمایندگان فروش بیمه عمر در سال ۱۳۹۸ نیز رشد ۱۳ درصدی را ثبت کرده، به این معنا که تعداد ۲۵۵۷۰ نماینده در سال ۹۷ به ۲۸۸۹۰ نماینده ارتقا یافته است.

در سال مذکور ۱۲۶۰۰۰ نفر ساعت آموزش به منظور آموزش نظری و عملی متقاضیان نمایندگی و نمایندگان عمومی و ارتقای دانش فنی آنان ارائه شده. ۲۶۶۰۰۰ نفر ساعت نیز آموزش نظری و عملی به متقاضیان نمایندگی فروش بیمه‌های عمر ارائه شده.

از سوی دیگر، ریسک نقدینگی شرکت به دلیل بالا بودن نسبت توانگری آن یعنی ۲۱۹، صفر بوده است. از آنجایی که شرکت بیمه پاسارگاد دارایی‌های ارزی بیشتری نسبت به بدهی‌های ارزی دارد، تغییرات نرخ ارز در سال ۱۳۹۸ تاثیر مثبتی بر شرکت داشته و شرکت دچار مشکل ناشی از تغییرات نرخ ارز نشده است.

بسترسازی برای افزایش بهره مندی از خدمات مبتنی بر صدور و پرداخت اینترنتی حق بیمه با اجرای کامل سیستم عمر و تأمین آتیه تحت وب و پوشش فعالیت‌های آن نیز از دیگر اقداماتی است که بیمه پاسارگاد انجام داده است؛ و در نهایت اینکه بنا بر اعلام بیمه پاسارگاد، درآمد سرمایه گذاری‌ها از ۴۲۷ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۸۳۸ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده که ۹۶ درصد رشد داشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 19خرداد 1399، کد خبر: ۵۵۴۳۵۰ ،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
واقعا تا وقتي بانك هاي خصوصي خوبي در زمينه هاي مختلف داريم چرا بايد به انك هاي دولتي خودمون بها بديم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین