پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
بعد از شیوع کرونا، عراق تمام مرزهای خود با ایران را مسدود کرد اما با رایزنی‌های صورت گرفته مرز پرویزخان بازگشایی شد و فعالیتی شبانه‌روزی دارد.

شعار سال:بعد از شیوع کرونا، عراق تمام مرزهای خود با ایران را مسدود کرد اما با رایزنی‌های صورت گرفته مرز پرویزخان بازگشایی شد و فعالیتی شبانه‌روزی دارد.

روز گذشته رسانه‌های استان کرمانشاه در خبری به نقل از کیوان کاشفی، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اعلام کردند که بعد از رایزنی‌های بسیار با طرف عراقی مرز سومار از هفته آینده بازگشایی می‌شود.

این موضوع در حالی است که خلیل حیدری، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه  در خصوص وضعیت مرز سومار اظهار داشت: پیگیری‌های لازم برای بازگشایی مرز سومار انجام شده، اما تاکنون به طور رسمی بازگشایی این مرز اعلام نشده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد طرف عراقی درصدد انجام آزمون و خطا است و در صورتی که از بازگشایی مرز مهران نتیجه مثبت حاصل شود دیگر مرزها از جمله مرز سومار را بازگشایی خواهد کرد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: تنها بازگشایی مرز مهران به صورت دو روز در هفته به طور رسمی اعلام شده است و امیدوار هستیم به زودی شاهد بازگشایی مرز سومار باشیم.

حیدری بیان داشت: بازگشایی مرز سومار موجب کاسته شدن از حجم مبادلات در مرزهای پرویزخان و شیخ صله خواهد شد، اما همچنان برخی از کالاها نظیر به ویژه کاشی و سرامیک که تقاضای بخش عربی است از مرزهای کردی قابل حمل نیست.

این مسئول گفت: پس از ویروس کرونا و به دنبال بسته شدن مرز سومار توسط کشور عراق، معادل یک هزار و ۵۰۰ کامیون کاشی پشت مرز بر روی زمین باقی مانده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه مرز پرویزخان، شیخ صله و شوشمی در استان کرمانشاه فعال هستند که فعالیت در مرز پرویزخان بدون وقفه و در مرزهای شیخ صله و شوشمی به جز در روز جمعه در سایر روزها به طور کامل انجام می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه عنوان کرد: طی روز گذشته یک هزار و ۱۰۰ کامیون از مرزهای پرویزخان، شیخ صله و شوشمی خارج شدند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1399، کد خبر:4947066،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
فكر نميكردم روزي عراق براي شهروندان خودش ارزش بيشتري براي جونشون قائل باشه تا مسئولين ايراني
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین