پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید زمینه فروش محصولات دانش‌بنیان را فراهم کنند.

شعار سال: رضا رحیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دنیا به سمت فناوری و نوآوری در حال حرکت است، گفت: در حال حاضر نوآوری و فناوری موتور محرکه توسعه کشورها شده و همه جهان به سمت توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حرکت است.

وی افزود: در این بین بسترهای بسیاری در دنیا برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان به وجود آمده، از جمله پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و در حال حاضر نیز در نمونه‌ای جدید، شتابدهنده‌ها به عنوان بستری نوپا و کارآمد برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان به وجود آمده است.

وی افزود: شتابدهنده‌ها با سرعتی که در به ثمر رساندن ایده‌های دانش بنیان دارند نقش کلیدی در توسعه این شرکت‌ها و رونق کار آنها دارند و پروژه‌هایی که عملا یک تا چند سال به طول می‌انجامد با وجود شتابدهنده ظرف چندماه به ثمر می‌نشیند.

رحیمی با بیان اینکه شتابدهنده موضوعی نو و جدید در بازار فناوری جهان به شمار می‌رود، گفت: از عمر شتابدهنده در جهان حدود 10 سال می‌گذرد و خوشبختانه این مراکز به سرعت در کشور ما نیز راه‌اندازی شدند و کرمانشاه توانست جزو اولین استان‌هایی در کشور باشد که صاحب مراکز شتابدهنده شده است.

وی تصریح کرد: با فعالیت شتابدهنده‌ها، شرکت‌های صاحب ایده که آنها را با عنوان استارت‌آپ می شناسیم می‌توانند با حمایت‌های مادی و معنوی این مراکز، به سرعت و ظرف چندماه رشد کرده و ایده خود را عمل کنند.

رحیمی به حجم فارغ التحصیلان بسیار استان اشاره کرد و افزود: با توجه به تعداد بسیار فارغ التحصیلان دانشگاهی استان و از طرفی آمار بالای بیکاری استان، انتظار این است که مراکزی مانند شتابدهنده که از دل آنها شرکت‌های دانش بنیان و افراد کارآفرین بیرون می‌آیند بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه و رونق شرکت‌های دانش بنیان و تقویت این حوزه اشاره کرد و افزود: تمامی دولت‌ها در این زمینه تلاش کرده‌‍‌اند و هر دولت به وسع خود در زمینه توسعه شرکت‌های دانش بنیان فعالیت داشته است.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان با سرمایه اندک شکل گرفته و هزینه کسب و کار آنها پایین بوده و از طرفی تولیداتی با ارزش افزوده بالا و ماندگاری طولانی دارند و تقویت آنها یک ضرورت حیاتی برای رفع مشکل بیکاری کشور و استان است.

رحیمی به ضرورت تقویت فرهنگ دانش بنیان در جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از راهکارهای فرهنگی دراین زمینه تبلیغ خرید کالای داخلی است.

وی افزود: ما باید بتوانیم وقتی محصولی دانش بنیان در کشور و یا استان تولید می‌شود بازار فروشی برای آن داشته باشیم و در همین راستا باید فرهنگ خرید کالای داخلی فراگیر شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: درگام نخست ضرورت دارد که دستگاه‌های اجرایی اقدام به خرید کالای داخلی و بویژه محصولات شرکت‌های دانش بنیان کنند، کما اینکه ما این کار را در استانداری کرمانشاه شروع کرده‌ایم و حتی طراحی پورتال استانداری را هم به یک شرکت دانش بنیان بومی داده‌ایم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه به بسترهای فراهم شده برای شرکت‌های دانش بنیان در استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با راه‌اندازی شتابدهنده "تیک" به عنوان اولین شتابدهنده غرب کشور، اکوسیستم کارآفرینی استان تا حد زیادی تکمیل شده است.

وی افزود: از طرفی وجود صندوق‌های پژوهش و فناروی و کارآفرینی امید هم منابع خوبی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان فراهم کرده است و در زمینه فضای فیزیکی کار و فعالیت نیز زیرساخت‌های خوبی در استان تهیه و تدارک دیده شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: حال با توجه به این امکانات انتظار ما از جوانان استان این است که از این فرصت‌ها استفاده کنند و کمی پشتکار به خرج بدهند.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه «پشتکار» را حلقه مفقوده کارآفرینی استان دانست و اظهار کرد: رونق کارآفرینی تنها منوط به وجود سرمایه و امکانات نیست و آنچه که بیش از این دو اهمیت دارد، داشتن پشتکار است که در این زمینه قدری با مشکل مواجه هستیم و جوانان باید همت کاری خود را افزایش دهند و با پشتکار پیگیر تحقق ایده‌هایشان باشند.

وی افزود: در کنار این پشتکار و تلاش، دستگاه‌های اجرایی نیز باید تلاش کنند تا بازار ارائه محصولات دانش بنیان را فراهم کرده و با فرهنگسازی موثر زمینه استفاده از محصولات دانش بنیان و حضور شرکت‌های صاحب ایده در مراکزی مانند شتابدهنده را بیش از پیش مهیا کنند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در این بین رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در اطلاع رسانی و فرهنگسازی موثر در بحث فرهنگ شتابدهنده و استفاده و خرید کالاهای داخلی و دانش بنیان در جامعه داشته باشند.

این مسئول از برگزاری سومین رویداد کارآفرینی "تیک" در روز 14 تیرماه خبر داد واظهار کرد: برگزاری این رویداد گام موثری در ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان است و رسانه‌ها نیز در کنار برگزاری چنین رویدادهایی باید همت مضاعفی در ترویج فرهنگ کارآفرینی داشته باشند.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه از رشد پنج درصدی صادرات استان در سه ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: چنانچه امنیت کشور عراق برقرار شود باید همه بخش‌ها از جمله بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و بویژه شرکت‌های دانش بنیان استان خود را آماده ورود به بازار عراق کنند.

وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم با ورود به بازار عراق صادرات خدمات و کالای خود را از مرز 10 میلیارد دلار هم فراتر ببریم.


معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه از افتتاح کارخانه خودروسازی استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد واظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار خودرو، 200نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.

رحیمی تاکید کرد: آنچه که می‌تواند اشتغالزایی این واحد تولیدی را افزایش دهد راه اندازی کارخانه‌های قطعه سازی است که می‌تواند اشتغالزایی را تا 10 هزار نفر نیز افزایش دهد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه ظرفیت تولید این کارخانه باید افزایش یابد گفت: ما باید نگاه صادراتی برای محصولات این کارخانه داشته باشیم و آماده صادرات محصولات آن به کشور عراق باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان کرمانشاه، تاریخ انتشار 11 تیر 96، کد مطلب: 964-2984-5:www.kerman.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین