پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
آمار‌ها نشان می‌دهد از حدود ۲۴ میلیون شاغل کشور، ۱۵/۴ میلیون نفر از آنان در بنگاه‌های خُرد با ۱ تا ۴ نفر کارگر مشغول کار و فعالیت هستند.
شعار سال، آمار‌ها نشان می‌دهد از حدود ۲۴ میلیون شاغل کشور، ۱۵/۴ میلیون نفر از آنان، معادل ۶۴ درصد کل شاغلان، در بنگاه‌های خُرد با ۱ تا ۴ نفر کارگر مشغول فعالیت هستند.

این وضعیت در حالی است که آمار‌های غیررسمی نشان می‌دهد سهم بنگاه‌های خُرد از کل تسهیلات بانکی بخش‌های اقتصادی کشور حدود ۱۰ درصد است.

توجه به تامین مالی بنگاه‌های خرد و کوچک

منصوری قبل از این پیرامون سهم استغال بنگاه‌های خرد، بیان داشت: عمده فعالیت بنگاه‌های خرد و کوچک مبتنی بر بازار و مشتری است؛ بنابراین به محض اینکه نوسان اقتصادی رخ می‌دهد این بنگاه‌ها متضرر می‌شوند. همه این بنگاه‌ها به فرصت‌های بازار و تامین مالی دسترسی ندارند.

تامین مالی به دو شیوه

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با بیان اینکه ۲ نوع تامین مالی داخل و خارج صنعت وجود دارد، اضافه کرد: در تامین مالی داخل صنعت، ارائه کنندگان جدید خدمات مالی ایجاد می‌شوند و مبتنی بر دانش و روابط موجود است، اما روابط، یک طرفه و تحمیلی است و سرمایه دار بزرگی نداریم و مقیاس آن کوچک و کوتاه مدت است.

وی در ادامه افزود:در تامین مالی خارج صنعت، حجم منابع مالی بالاست، گزینه‌ها متنوع‌تر و ارائه تسهیلات به صورت بلندمدت است، اما اعتماد کمتر، هزینه‌ها بالاتر و دانش ناکافی است.

مهمترین دغدغه کشور‌های در حال توسعه

انوشیروان محسنی بندپی قبل از این در مورد فلسفه بنگاه‌های خرد، اظهار داشت:با توجه به اینکه اکنون ۹۶٫۵ درصد بنگاه‌های کشور، بنگاه‌های خرد به شمار می‌روند باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

دغدغه‌های بنگاه‌های خرد
 استاندار تهران در پایان، توسعه بنگاه‌های خرد و کوچک را از مهمترین دغدغه‌های کشور‌های در حال توسعه دانست و گفت: کشور‌های توسعه یافته این مسیر را طی کردند و آثار آن را در رشد اقتصادی و بالندگی خود دیدند، اما کشور‌هایی مانند ایران نتوانستند در این مسیر موفق شوند.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1399، کد خبر: 183320، www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین