پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۸۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
بانک‌پاسارگاد، فرآیند فروش۳۰ درصد سهام عدالت متقاضیان از طریق اعطای وکالت فروش را تشریح کرد.
شعار سال: پس از دریافت درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت از سوی متقاضیان از طریق بانک و یا شرکت کارگزاری، این اطلاعات به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و وجوه تسویه (سمات) ارائه می‌شود. این شرکت بر اساس اطلاعات دریافتی، سهام متقاضیان را برای فروش تخصیص داده و مراتب را به شرکت‌های کارگزاری اعلام می‌کند.

در مرحله‌ی بعد شرکت‌های کارگزاری، سهام تخصیص داده شده را جهت فروش در بازار سرمایه، در روز‌ها و ساعات کاری این بازار (شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰) عرضه و در صورت فروش سهام -با توجه به مسایلی نظیر صف فروش، توقف نماد‌ها و…-تأییدیه فروش را به شرکت سمات ارسال می‌کنند. سمات پس از تأیید موارد، شماره شبای متقاضیانی که سهام آن‌ها فروخته شده‌است را در اختیار شرکت‌های کارگزاری، برای واریز مبالغ سهام‌های فروخته‌شده ظرف ۲ روز کاری از تاریخ فروش، قرار می‌دهد.

در حال حاضر ارائه‌ی درخواست فروش از سوی متقاضیان، تنها از طریق شرکت‌های کارگزاری امکان‌پذیر است. از این‌رو بانک‌پاسارگاد در ماه گذشته، اطلاعات متقاضیانی که پیش از این از طریق بانک، درخواست خود را ثبت کرده‌بودند، به‌طور کامل به سمات ارسال کرده است.

گفتنی است بانک‌ها در فرآیند انجام فروش سهام عدالت، تنها موظف به دریافت درخواست اعطای وکالت فروش از متقاضیان و انتقال آن به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه هستند و در سایر مراحل از جمله فروش سهام، تأییدیه فروش و واریز وجوه سهام فروخته‌شده نقشی ندارند.



با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری و تحلیلی توسعه پویا ، تاریخ انتشار: 4 تیر 1399 ، کدخبر: _ ، www.toseepooya.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
واقعا بعضي موقع يه چيزايي انقد سخت ميشه كه اصلا مردم عادي نميتونن ازش سر در بيارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین