پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
دادگاه آمریکا تلگرام را موظف کرد ۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار به خریداران «گرام» غرامت بپردازد.
شعار سال: با استناد به سند منتشره دادگاه، دادگاه فدرال ایالت نیویورک، تلگرام را موظف کرد ۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار به خریداران «گرام» غرامت بپردازد.

حدود ۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار از این مبلغ در قالب توافق فسخ قرارداد‌ها با سرمایه‌گذاران پرداخت خواهد شد. افزون بر آن، طی ۳۰ روز شرکت مذکور باید ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار مبلغ جبرانی به خریداران «گرام» بپردازد.

پیشتر تلگرام پس از دو سال و نیم تلاش پروژه پلت‌فرم بلاک‌چین خود TON و ارز مجازی‌اش Gram را به‌دلیل حکم یک دادگاه آمریکایی کنار گذاشت، پروژه‌ای که به گفته این شرکت مانند ارز‌های مجازی، چون بیت‌کوین و اتریوم بر اصل تمرکززدایی استوار بود، اما از نظر سرعت و مقیاس‌پذیری بسیار از آن‌ها برتر بود. کنار کشیدن از پروژه بلاک‌چین را پاول دورف در یک پست اعلام کرد و در ابتدای آن از مهندسان شرکت برای تولید یک پلت‌فرم باز، رایگان و غیرمتمرکز تشکر کرد. او گفت: در صورتی که پلت‌فرم TON با تلگرام تلفیق می‌شد پتانسیل ایجاد انقلابی در ذخیره‌سازی یا انتقال سرمایه و اطلاعات ایجاد می‌کرد.

به گفته دورف این تصمیم دادگاه به این معنی است که کشور‌های دیگر هم حق تصمیم‌گیری درباره آنچه خوب یا بد است را برای شهروندانشان ندارند. اگر آمریکا به‌طور ناگهانی تصمیم گرفت قهوه را ممنوع کند حتی یک کافی‌شاپ در ایتالیا نباید قهوه را بفروشد چراکه ممکن است یک شهروند آمریکایی به آنجا برود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اسپوتنیک، تاریخ انتشار: 6 تیر 1399، کد خبر: 202006266634194 ،www.ir.sputniknews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین