پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۷۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
اسماعیل کهرم گفت: از آنجایی که سازمان مدیریت پسماند از طلای کثیف به عنوان بیزنس استفاده می‌کند، مقوله کودکان زباله گرد و تفکیک پسماند هیچ وقت در کشور ما تمام نمی‌شود.

شعار سال: خسارت ناشی از عدم مدیریت پسماند در کشور ۴۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که این امر ناشی از عدم مدیریت پسماند، دفن غیراصولی آن و نبود تفکیک از مبدأ است.

اسماعیل کهرم، کارشناس محیط زیست، با اشاره به سوءاستفاده سازمان مدیریت پسماند از زباله‌ها گفت: زباله، طلای کثیفی است که به عنوان منبع درآمد قرار می‌گیرد و اتفاقا از این طریق دزدی‌های فراوانی هم می‌شود.

او افزود: عده‌ای از کودکان زباله گرد که معمولا اهل افغانستان هستند به صورت شبانه لباس‌های مشکی می‌پوشند و در تاریکی شب، داخل سطل‌های زباله را می‌گردند و آن‌ها را جمع آوری می‌کنند.

کهرم گفت: سازمان مدیریت پسماند زباله‌های تهران را روزانه با مبلغ میلیاردی به شرکت‌های خصوصی می‌فروشد و این شرکت‌ها زباله‌ها را به کهریزک فرستاده در تسمه‌های نقاله مورد تفتیش قرار می‌گیرند به این ترتیب علاوه بر پیدا شدن اشیای قیمتی مثل طلا، الماس، انگشتر و... زباله‌ها تبدیل به کمپوست می‌شوند، اما چون کیفیت بالایی ندارند با قیمت پایین به کشاورزان فروخته می‌شوند.

این کارشناس محیط زیست عنوان کرد: در این میان سازمان مدیریت پسماند از این طلای کثیف به عنوان بیزنس استفاده می‌کند و پول میلیاردی می‌گیرد بنابراین برای او اهمیتی ندارد که زباله‌ها تفکیک می‌شوند یا خیر.

کهرم با اشاره به عدم جمع آوری کودکان زباله‌گرد ادامه داد: اگر کودکان زباله گرد جمع آوری شوند دیگر کسی باقی نمی‌ماند تا این زباله‌ها را جمع کند و به پیمانکاران بدهد بنابراین جمع نکردن کودکان زباله گرد به نفع سازمان مدیریت پسماند است.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به خطرات عدم تفکیک پسماند برای مردم گفت: اگر سازمان مدیریت پسماند زباله‌ها را تفکیک نکند میزان آلودگی، میکروب، جانوران موذی و... در سطح شهر افزایش پیدا می‌کند و این باعث انواع بیماری در مردم می‌شود.

کهرم اظهار کرد: وظیفه سازمان مدیریت پسماند این است که بهداشت و سلامت عمومی مردم شهر را تامین کند و اجازه ندهد چیزی باعث شود جلوی این وظیفه گرفته شود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 9 تیر    99، کد خبر:   1021476، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین