پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
در طول مدت اخیر موقوفات جدیدی در شهرستان های استان به ثبت رسید.

شعار سال : نیات خیر مردم استان همدان تبدیل به موقوفات جدید تبدیل شد که هریک از این موقوفات، به یاری اقشار مردم در بخش های مختلف می‌شتابد؛ به ویژه در روستاها که در وقف اموال خود از شهرها پیشی گرفته اند.


در ادامه به این موقوفات اشاره شده است:

*وقف 350 متر مربع زمین به ارزش 130 میلیون تومان در شهرستان کبودرآهنگ

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان کبودرآهنگ از وقف زمینی به ارزش 130 میلیون تومان در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام ابوذر عباسی افزود: ورثه واقف خیر اندیش مرحوم اسماعیل رضایی زمینی به مساحت 350 متر مربع با نیت ساخت حسینیه مسجد امام حسن مجتبی (ع) در این شهرستان وقف نمودند.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی زمین مذکور 130 میلیون تومان است، ادامه داد: با توجه به اینکه وجود محل یک حسینیه جهت سوگواری پر شور و شعور جوانان و روستائیان عزیز در این روستا احساس می شد ، واقف خیر اندیش با این نیت،زمین مذکور را وقف نمود.

عباسی خاطر نشان ساخت: تلفیق وقف با ایام محرم نه تنها جایگاه اخروی واقف خیراندیش را بالا می برد، بلکه موجب ترویج این سنت حسنه در سطح جامعه می شود.

*وقف 360 متر مربع زمین جهت ساخت حسینیه در روستای چم کبود نهاوند

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان نهاوند از وقف زمینی به ارزش 70 میلیون ریال در روستای چم کبود این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام احمد رضا خزائی افزود: واقف خیر اندیش آقای همت علی خزایی زمینی به مساحت 360 متر مربع با نیت ساخت حسینیه در روستای چم کبود این شهرستان وقف نمود.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی زمین مذکور 70 میلیون ریال است، ادامه داد: با توجه به اینکه وجود محل یک حسینیه جهت سوگواری پر شور و شعور جوانان و روستائیان عزیز در این روستا احساس می شد ، واقف خیر اندیش با این نیت،زمین مذکور را وقف نمود.

خزائی خاطر نشان کرد: اگر اشخاصی خیر اندیشی که قصد وقف دارند در مرتبه اول نیازسنجی وقف در محل مذکور را در نظر داشته باشند، آن جامعه بسیاری از نیازهای خود در اغلب زمینه ها را مرتفع خواهد نمود.

*وقف 1000 متر مربع زمین به ارزش 200 میلیون ریال در روستای عباس آباد شهرستان نهاوند

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان نهاوند از وقف زمینی به ارزش 200 میلیون ریال در روستای عباس آباد این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام احمد رضا خزایی افزود: واقف خیر اندیش آقای عباس پارسا زمینی به مساحت 1000متر مربع با نیت ساخت فاطمیه در این شهرستان وقف نمودند.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی زمین مذکور 200 میلیون ریال است، ادامه داد: با توجه به اینکه وجود محل یک فاطمیه بطور متمرکز جهت برپایی مراسمات سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا (س) در این روستا احساس می شد، این واقف خیراندیش این زمین را وقف نمود.

خزایی خاطر نشان ساخت: موضوع وقف می تواند در هر زمینه ای انجام شود، حتی اگر آن موضوع کوچکترین نیتی باشد که گره از کار مومنین و مومنات بگشاید.

*وقف یک واحد آپارتمان 70 متری جهت کمک به بیماران صعب العلاج و ازدواج جوانان

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان همدان از وقف یک واحد آپارتمان 70 متری به ارزش 3 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: واقف خیر اندیش آقای جمشید خوش لفظ آپارتمانی به مساحت 70 متر مربع با نیت کمک به بیماران صعب العلاج و ازدواج جوانان بی بضاعت این شهرستان وقف نمود.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی آپارتمان مذکور 3 میلیارد ریال است، ادامه داد: این واقف خیر اندیش با در نظر گرفتن یک وقف که در جهت رفاه بیماران صعب العلاج و همچنین کمک به جوانانی که بضاعت مالی برای ازدواج ندارند، بود، این آپارتمان را که در منطقه کوچمشکی این شهرستان واقع است،وقف نمود.

حسینی خاطر نشان ساخت:وقف یک سنت پسندیده الهی در تمامی جوامع است تا مردمان آن جامعه از ثمرات این احسان ماندگار بهره مند شوند.

*وقف 2 هکتار زمین جهت ترویج فرهنگ قرآن و کمک به ازدواج جوانان بی بضاعت

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان نهاوند از وقف زمینی به ارزش 7 میلیارد ریال در روستای کوهانی این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام احمدرضا خزائی افزود: دو هکتار زمین توسط واقف خیراندیش غلامرضا بحیرائی در روستای کوهانی نهاوند وقف شد.

وی گفت: این واقف زمین زراعی دیمی خود را با نیت ترویج فرهنگ قرآن و کمک به ازدواج جوانان بی‌بضاعت نهاوند، در روستای کوهانی این شهرستان وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان نهاوند با بیان اینکه ارزش تقریبی زمین 7 میلیارد ریال است، ادامه داد: با توجه به استقبال جوانان و نوجوانان مومن و ولایتمدار این روستا از طرح‌های فرهنگی، قرآنی، بصیرتی و همچنین تسهیل ازدواج جوانان بی‌بضاعت در نهاوند، واقف خیراندیش با این نیت، زمین خود را وقف کرده است.

وی با اشاره به اثرات وقف بر زندگی واقفان خاطرنشان کرد: خوشبختانه توجه به نیازهای روز در زمینه وقف، در این شهرستان روز به روز در حال افزایش بوده که ثمرات آن در آینده ملموستر خواهد شد.

*وقف باغی به ارزش 200 میلیون ریال در نهاوند

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند از وقف باغی به ارزش 200 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

حجتالاسلام احمدرضا خزائی اظهار کرد: یک باغ به مساحت 518 مترمربع از سوی واقف خیراندیش، سید کریم موسوی در شهرستان نهاوند وقف شد.

وی گفت: واقف خیراندیش این باغ به ارزش ریالی 200 میلیون ریال را با نیت تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن و کمک به ازدواج جوانان بی‌بضاعت در این شهرستان، وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند ادامه داد: وقف بر اساس نیازهای روز جامعه، یکی از اولویت‌های مد نظر این اداره در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی وقف به منظور محرومیت‌زدایی در جامعه است.

وی بیشترین موقوفات امسال با 13 مورد وقف را مربوط به شهرستان نهاوند دانست و اظهار کرد: دو وقف دیگر در این شهرستان در حال انجام است که وقف‌نامه آن نیز نوشته شده است.

خزائی با اشاره به اثرات وقف بر زندگی دنیوی و اخروی واقفان گفت: احداث خوابگاه، ازدواج جوانان، تحصیل و اشتغال جوانان نیاز امروز جامعه است که واقفان خیراندیش میتوانند وقف‌های خود را در این موضوعات انجام دهند.

*وقف 250 متر مربع ساختمان 2 طبقه به ارزش 12 میلیارد ریال در همدان

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان همدان از وقف زمینی به ارزش 12 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: واقف خیر اندیش خانم ثریا غلامعلی ساختمان 2 طبقه در منطقه پردیس به مساحت 250 متر مربع با نیت چاپ و نشر قرآن به زبانهای زنده دنیا و برپایی مراسم روضه خوانی هرسال در ماه محرم و صفر در این شهرستان وقف نمودند.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی ساختمان مذکور 12 میلیارد ریال است، ادامه داد: این واقف خیراندیش با توجه به گسترش فرهنگ وقف طبق نیازهای روز جامعه و حتی جهان، این وقف را با نیت مذکور انجام داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در پایان اظهار داشت: وقتی وقف طبق نیاز جامعه صورت پذیرد، به مردمان آن این امکان را می هد تا همگان چیزی را که بدان نیاز داشته اند بدون هیچگونه هزینه ای به صورت کارخیری که همیشه جاری است دریافت نمایند.

*8 وقف جدید در بصیرت عاشورایی اوقاف استان همدان به ارزش 25 میلیارد ریال

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از انجام 8 وقف به ارزش 25 میلیارد ریال در طول اجرای ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد کاروند افزود: از آغازین روزهای ایام محرم و ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی، در مجموع 8 مورد وقف به ارزش 25 میلیارد ریال در استان انجام و به ثبت رسید،لازم بذکر است 5 وقف دیگر اتفاق افتاده که منتظر ثبت نهایی و دریافت کد تفصیلی هستیم تا بتوانیم به نحو شایسته اطلاع رسانی نمائیم.

وی در عین حال تصریح کرد: با توجه به برنامه های مدون این اداره کل در سطح اوقاف شهرستانها در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، بهره گیری از مبلغین مجرب بومی و اعزامی از قم ، همچنین اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش بالاخص در حوزه عزاداری سیدالشهدا(ع) در ماه محرم ، این وقفها انجام گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خاطر نشان ساخت: 2 مورد از این وقفها در شهرستان همدان، 5 مورد شهرستان نهاوند و 1 مورد شهرستان کبودراهنگ صورت پذیرفته است.

حجت الاسلام کاروند در پایان اظهار داشت: نکته حائز اهمیت ثبت وقفهایی است متناسب با نیازهای روز جامعه در استان نشان دهنده تلاش شبانه روزی همکاران، همکاری و همیاری اصحاب محترم رسانه، نیک اندیشی مردم ولایتمدار استان همدان می باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازوب سایت همدان نیوز، تاریخ نشرخبر : 07 آبان 1394 کد مطلب : - www. hamedannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین